Урок з математики ."Тема. Ділення з остачею трицифрових чисел на круглі десятки. Розв'язування і порівняння задач "

Про матеріал
Урок з математики за підручником Богдановича М. В.,4 клас стане в пригоді учителям початкових класів, які працюють за програмою 2015 року.
Перегляд файлу

   Криворізька ЗОШ І-ІІІ ст.№52

 

 

 

 

                              Конспект уроку

з  математики

              для 4 класу

                            на тему:

 

«Ділення з остачею

трицифрових чисел

на круглі десятки.

Розв'язування задач та рівнянь.»

 

 

                 

                     Підготувала:

                            Данилюк Н. В.,

                   учитель

                           початкових

                     класів

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Ділення з остачею трицифрових чисел на круглі десятки. Розв'язування і порівняння задач  ( Слайд 1)

Мета.  Вдосконалювати вміння дітей ділити трицифрові числа на розрядні, ділити з остачею;

закріплювати вміння перетворювати одиниці довжини, знаходити дріб від числа ; вдосконалювати навички розв’язувати задачі на зведення до одиниці.

Вчити дітей працювати самостійно та співпрацювати з товаришем.

Шляхом активних та інтерактивних методів навчання залучити всіх школярів до творчого мислення.

Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, математичне мовлення.

Виховувати інтерес до математики, пізнання нового.

Обладнання:  ноутбук, мультимедійна презентація, завдання для роботи в парах.  

Методи    і    прийоми:    Вправа «Очікування», «Незакінчене    речення»,  

  «Асоціативний кущ», робота в парах,  робота в групах.

 

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ

-  Поверніться, будь ласка,один до одного,посміхніться і збережіть хороший настрій до кінця уроку.

Давайте усмішки всім дарувати:

І друзям, і гостям, і мамі, і татові.

Хай радість злітає у небо, як птах,

І добрі слова у всіх нас на устах

— Діти, сьогодні  наш урок ми проведем під таким девізом:

 

 

Вправа «Очікування» ( Слайд2)

Кілька учнів оголошують, що вони очікують від сьогоднішнього уроку. До них приєднується вчитель:

  • Я очікую, що ви будете не просто слухати, а чути,

не просто дивитися, а бачити,

не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

ІІ. Робота над темою уроку.

1.Реклама.

Важко уявити собі життя людей без математики. Тут не допоможе найсміливіша фанта­зія. Коли в Америці було обіцяно велику премію тому, хто напише книжку під назвою «Як би люди­на жила без математики», бажаю­чих одержати премію було багато, та написати книжку не зміг ніхто. Навіть найталановитіші фантасти не змогли уявити, як жити без ма­тематики.

Історія конкурсу ще раз пере­конує нас, що суспільство без ма­тематики не може існувати. Люди працюють і будують, відкривають таємниці природи, проникають у космос, на Місяць, на дно океа­нів та в глибини Землі. І в цій ді­яльності їм завжди допомагає ма­тематика.

Сьогодні ми проведемо розмо­ву про красу та поетичність мате­матики. І це — не випадково. За­питайте у ваших друзів, знайомих, який предмет їм найбільше подо­бається. І ви не завжди почуєте у відповідь: «Математика». Це тому, що багато хто вважає математику сухою, нецікавою наукою. Мате­матика — наука нелегка, але той, хто розуміє її, цікавиться нею, за­вжди бачить її красу, поетичність, неповторність. А щоб бути з мате­матикою на «ти», потрібно багато працювати, не боятися труднощів і перешкод. Але цей предмет ще й надзвичайно цікавий.

Фокус «Задумай — відгадаю». ( Слайд 3)

• —  Задумайте будь-яке число до 10. Помножте його на 2. До добут­ку додайте задане мною число 8. Знайдену суму поділіть на 2 і від частки відніміть задумане число. У результаті буде 4. (Половина за­думаного «магом» числа.)

2. Розминка.

- Усний рахунок. Математичний диктант.

Добуток чисел 0 і 345 збільшити на 65; (65)

Частку чисел 450 і 5 збільшити у 10 разів  (900)

Різницю чисел 1000 і 750 зменшити у 5 разів  (50)

Добуток чисел 12 і 10 зменшити у 4 рази  (30)

-  Каліграфічна вправа.

Записати усі числа восьмого десятка.

- «Кодування» (Якщо згідні з моїм твердженням, то ставите 1, а якщо ні – то 2)( Слайд 4)

1. Щоб знайти невідомий множник, треба добуток поділити на відомий множник.

2. Щоб обчислити площу квадрата, треба довжину сторони помножити на 4;

3. Якщо в задачі запитується «На скільки більше… робимо дію додавання;

4. Периметр – це сума довжин усіх сторін геометричної фігури;

5. Щоб знайти швидкість, треба відстань поділити на час.

6. Щоб знайти 8 частину числа, треба поділити його на 8.

7. При діленні будь-якого числа на 0 отримуємо 0;

8. Щоб знайти від числа, треба його поділити на 3 і помножити на 2.

9. Щоб знайти добуток, треба числа поділити.

- Взаємоперевірка

122111212

ІІІ. Арифметичний блок

3. Пояснення учителя. (№764- 765)


Поділимо  число 294 на 40. Будемо ділити 294 на добуток чисел 4 і 10.

294 : (10 · 4) = 294 : 10 : 4 = 7 (ост. 14).

Тепер виконаємо дію ділення у стовпчик.

 

4. Закріплення вивченого.(№766)

Коментування з місця.

 

Хвилинка відпочинку. (Слайд 5)

 

ІV. Задачний блок ( Слайди 6 - 11)

 

  Задача 768

- Про кого йде мова в задачі? Скільки мотоцикліст був у дорозі?Яку відстань він проїхав за1 тиждень?За 2 тиждень?Яке питання в задачі?Як знайти час?Чого нам для цього не вистачає?Складемо план розвязання задачі.

1). Знаходження загальної відстані,яку проїхав мотоцикліст за 2 тижні.

2). Знаходження швидкості, з якою їхав мотоцикліст.

3). Знаходження часу перебування мотоцикліста  в дорозі першого тижня.

4). Знаходження часу перебування мотоцикліста в дорозі другого тижня.

Учні розвязують задачу самостійно.

Перевірка

1)/1440+960=2400(км)-  загальна відстань

2) 2400:60=40(км/год) –швидкість мотоцикліста;

3) 960:40=24(год\)- був у дорозі першого тижня;

4)1440:40=36(год)-був у дорозі другого тижня.

Відповідь:24 год та 36 годин.

 

  Задача 769. (Робота в парах.) ( Слайд12)

1)225:25=9(рейс.)

Відповідь:9 рейсів зробив автомобіль.

 

 

Розвязання рівнянь. Самостійна робота по варіантах.(№767) ( Слайд 13)

Перевірка

Х:20=680                           Х*20=680

 Х=680*20                          Х= 680:20

Х=13600                             Х=34

13600:20=680                     34*20=680

 

V. Вправа очікування. (підсумок уроку). ( Слайд14)

VІ. Завдання додому.( Слайд 15)

С.115, №770, №772.

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 березня 2020
Переглядів
1068
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку