Криворізька ЗОШ І-ІІІ ст.№52
Конспект уроку
з математики
для 4 класу
на тему:
«Ділення з остачею
трицифрових чисел
на круглі десятки.
Розв'язування задач та рівнянь.»
Підготувала:
Данилюк Н. В.,
учитель
початкових
класів
Тема. Ділення з остачею трицифрових чисел на круглі десятки. Розв'язування і порівняння задач ( Слайд 1)
Мета. Вдосконалювати вміння дітей ділити трицифрові числа на розрядні, ділити з остачею;
закріплювати вміння перетворювати одиниці довжини, знаходити дріб від числа ; вдосконалювати навички розв’язувати задачі на зведення до одиниці.
Вчити дітей працювати самостійно та співпрацювати з товаришем.
Шляхом активних та інтерактивних методів навчання залучити всіх школярів до творчого мислення.
Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, математичне мовлення.
Виховувати інтерес до математики, пізнання нового.
Обладнання: ноутбук, мультимедійна презентація, завдання для роботи в парах.
Методи і прийоми: Вправа «Очікування», «Незакінчене речення»,
«Асоціативний кущ», робота в парах, робота в групах.
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ
- Поверніться, будь ласка,один до одного,посміхніться і збережіть хороший настрій до кінця уроку.
Давайте усмішки всім дарувати:
І друзям, і гостям, і мамі, і татові.
Хай радість злітає у небо, як птах,
І добрі слова у всіх нас на устах
— Діти, сьогодні наш урок ми проведем під таким девізом:
Вправа «Очікування» ( Слайд2)
Кілька учнів оголошують, що вони очікують від сьогоднішнього уроку. До них приєднується вчитель:
не просто дивитися, а бачити,
не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІ. Робота над темою уроку.
1.Реклама.
Важко уявити собі життя людей без математики. Тут не допоможе найсміливіша фантазія. Коли в Америці було обіцяно велику премію тому, хто напише книжку під назвою «Як би людина жила без математики», бажаючих одержати премію було багато, та написати книжку не зміг ніхто. Навіть найталановитіші фантасти не змогли уявити, як жити без математики.
Історія конкурсу ще раз переконує нас, що суспільство без математики не може існувати. Люди працюють і будують, відкривають таємниці природи, проникають у космос, на Місяць, на дно океанів та в глибини Землі. І в цій діяльності їм завжди допомагає математика.
Сьогодні ми проведемо розмову про красу та поетичність математики. І це — не випадково. Запитайте у ваших друзів, знайомих, який предмет їм найбільше подобається. І ви не завжди почуєте у відповідь: «Математика». Це тому, що багато хто вважає математику сухою, нецікавою наукою. Математика — наука нелегка, але той, хто розуміє її, цікавиться нею, завжди бачить її красу, поетичність, неповторність. А щоб бути з математикою на «ти», потрібно багато працювати, не боятися труднощів і перешкод. Але цей предмет ще й надзвичайно цікавий.
Фокус «Задумай — відгадаю». ( Слайд 3)
• — Задумайте будь-яке число до 10. Помножте його на 2. До добутку додайте задане мною число 8. Знайдену суму поділіть на 2 і від частки відніміть задумане число. У результаті буде 4. (Половина задуманого «магом» числа.)
2. Розминка.
- Усний рахунок. Математичний диктант.
Добуток чисел 0 і 345 збільшити на 65; (65)
Частку чисел 450 і 5 збільшити у 10 разів (900)
Різницю чисел 1000 і 750 зменшити у 5 разів (50)
Добуток чисел 12 і 10 зменшити у 4 рази (30)
- Каліграфічна вправа.
Записати усі числа восьмого десятка.
- «Кодування» (Якщо згідні з моїм твердженням, то ставите 1, а якщо ні – то 2)( Слайд 4)
1. Щоб знайти невідомий множник, треба добуток поділити на відомий множник.
2. Щоб обчислити площу квадрата, треба довжину сторони помножити на 4;
3. Якщо в задачі запитується «На скільки більше… робимо дію додавання;
4. Периметр – це сума довжин усіх сторін геометричної фігури;
5. Щоб знайти швидкість, треба відстань поділити на час.
6. Щоб знайти 8 частину числа, треба поділити його на 8.
7. При діленні будь-якого числа на 0 отримуємо 0;
8. Щоб знайти ⅔ від числа, треба його поділити на 3 і помножити на 2.
9. Щоб знайти добуток, треба числа поділити.
- Взаємоперевірка
122111212
ІІІ. Арифметичний блок
3. Пояснення учителя. (№764- 765)
Поділимо число 294 на 40. Будемо ділити 294 на добуток чисел 4 і 10.
294 : (10 · 4) = 294 : 10 : 4 = 7 (ост. 14).
Тепер виконаємо дію ділення у стовпчик.
4. Закріплення вивченого.(№766)
Коментування з місця.
Хвилинка відпочинку. (Слайд 5)
ІV. Задачний блок ( Слайди 6 - 11)
Задача 768
- Про кого йде мова в задачі? Скільки мотоцикліст був у дорозі?Яку відстань він проїхав за1 тиждень?За 2 тиждень?Яке питання в задачі?Як знайти час?Чого нам для цього не вистачає?Складемо план розв’язання задачі.
1). Знаходження загальної відстані,яку проїхав мотоцикліст за 2 тижні.
2). Знаходження швидкості, з якою їхав мотоцикліст.
3). Знаходження часу перебування мотоцикліста в дорозі першого тижня.
4). Знаходження часу перебування мотоцикліста в дорозі другого тижня.
Учні розв’язують задачу самостійно.
Перевірка
1)/1440+960=2400(км)- загальна відстань
2) 2400:60=40(км/год) –швидкість мотоцикліста;
3) 960:40=24(год\)- був у дорозі першого тижня;
4)1440:40=36(год)-був у дорозі другого тижня.
Відповідь:24 год та 36 годин.
Задача 769. (Робота в парах.) ( Слайд12)
1)225:25=9(рейс.)
Відповідь:9 рейсів зробив автомобіль.
Розв’язання рівнянь. Самостійна робота по варіантах.(№767) ( Слайд 13)
Перевірка
Х:20=680 Х*20=680
Х=680*20 Х= 680:20
Х=13600 Х=34
13600:20=680 34*20=680
V. Вправа очікування. (підсумок уроку). ( Слайд14)
VІ. Завдання додому.( Слайд 15)
С.115, №770, №772.