МАТЕМАТИКА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ
УРОК 85
Тема. Використання переставного та сполучного законів множення
Мета: повторити переставний і сполучний закони множення; підготувати учнів до засвоєння письмового множення багатоцифрових чисел на розрядні; формувати обчислювальні навички.
Обладнання: картки для усної лічби, креслення умов задач.
ХІД УРОКУ
I. Актуалізація знань учнів
1. Усні обчислення
1) Вправа № 695.
2) Знайти розв’язання прикладів за картками.
3) Учень прочитав 50 сторінок книжки, що становило 1/4 всієї книжки. Скільки сторінок у книжці?
4) Задача з логічним навантаженням (розв’язується за допомогою креслення).
У хлопчика запитали: «Яка твоя маса?» Він відповів: «1/20 ц і ще 4/5 моєї маси». Яка маса хлопчика?
5 · 5 = 25 (кг)
II. Розвиток математичних умінь учнів
1. Робота над задачами
1) Задача № 697 (усно).
2) Фронтальне розв’язання задачі № 698.
2. Фізкультхвилинка
3. Повторення законів множення за вправою № 694.
4. Коментоване розв’язання прикладів № 696 (№ 2 — самостійно)
5. Коментоване розв’язання задачі № 693 за малюнками і кресленням
11 · 20 + 2 · 20 = 280 (км) — пролетіли літак і вертоліт за 20 хвилин.
400 + 40 — 240 = 200 (км) — відстань між вертольотом і літаком через 20 хвилин.
12 · 60 — 400 — 2 · 60 = 200 (км) — відстань між літаком і вертольотом через 1 годину.
III. Підсумки уроку
IV. Домашнє завдання
№ 699, 700.