Конспект уроку "Поняття про звичайний дріб.Основна властивість дробу",6 клас.

Про матеріал
Мета уроку:повторити матеріал про звичайні дроби, який вивчався в 5 класі, сформулювати основну властивість дробу, сформувати уявлення про можливість різного запису одного й того самого дробу, розширити знання про звичайний дріб; прищеплювати культуру обчислень і математичного запису; виховувати самостійність.
Перегляд файлу

Урок № 1

Повторення відомостей про звичайні дроби.

Основна властивість дробу

 

Мета уроку: повторити матеріал про звичайні дроби, який вивчався в 5 класі, сформулювати основну властивість дробу, сформувати уявлення про можливість різного запису одного й того самого дробу, розширити знання про звичайний дріб; прищеплювати культуру обчислень і математичного запису; виховувати самостійність.

Очікувані результати: учні повинні наводити приклади звичайних дробів, формулювати основну властивість дробу, розв’язувати вправи, що передбачають використання основної властивості дробу.

Обладнання та наочність: підручник, роздавальний матеріал,  

Тип уроку:комбінований урок.

■ I. Організаційний етап

▪ Привітання

▪ Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______

▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку

■ II. Перевірка домашнього завдання

Зібрати учнівські зошити з індивідуальним завданням за бажанням учнів.

■ III. Аналіз контрольної роботи

Оголосити результати контрольної роботи, проаналізувати типові помилки, яких припустились учні під час її виконання, опрацювати завдання, аналогічні тим, де є помилки.

▪ Індивідуальна робота за карткою

Картка

1. Запишіть усі правильні дроби зі знаменником 12, у яких чисельник і знаменник — взаємно прості числа.

2. Замініть зірочку на таку цифру та знайдіть число p таке, щоб рівність Eqn004 була правильною.

3. Відомо, що a, b, c — прості числа, причому добуток abc — парне число. Доведіть, що сума Eqn004 також є парним числом.

Розв’язання до картки

1. Eqn004; Eqn004; Eqn004; Eqn004.

2. Eqn004. Отже, число 380* ділиться на 3 і 9, тобто сума Eqn004 обов’язково має ділитися  на 9. Таким чином, замість зірочки має бути число 7, оскільки Eqn004 кратне 9. Тоді Eqn004.

Відповідь: 7 і 47.

3. Якщо добуток abc — парне число і a, b, c — прості числа, то один з множників дорівнює 2, оскільки 2 — єдине просте парне число. Тоді в сумі Eqn004 один із доданків є парним числом, а два інших — непарним. Оскільки сума двох непарних чисел — парне число, і сума парних доданків — також парне число, то Eqn004 — парне.

■ IV. Актуалізація опорних знань

▪ Бліц-опитування за технологією «Мікрофон»

1. Що показує чисельник і знаменник кожного з дробів Eqn004; Eqn004; Eqn004?

2. Виділіть цілу частину дробу Eqn004.

3. Замініть дріб Eqn004 натуральним числом.

4. Порівняйте дроби Eqn004; Eqn004; Eqn004 з одиницею.

■ V. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

▪ Оголошення теми уроку

▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку

▪ Мотивація навчальної діяльності

Чи є рівність правильною? Поглиблюючи свої знання про звичайний дріб, ви зможете відповісти на низку запитань, а на поставлене запитання — вже наприкінці уроку.

■ VI. Засвоєння нових знань

План викладання нового матеріалу

1. Основна властивість дробу.

2. Різний запис одного й того самого дробу.

▪ Практичне завдання 

Накресліть круг, поділіть його на 4 рівні частини і зафарбуйте три з них. Тепер поділіть кожну чверть ще на 5 рівних частин. На скільки рівних частин круг поділено тепер? Скільки частин зафарбовано?

Розв’язання

Eqn004, тобто маємо: Eqn004. Цю саму рівність можна записати і так: Eqn004.

■ VII. Узагальнення й систематизація результатів роботи

▪ Робота учнів біля дошки

Підручник

Дидактичні матеріали

▪ Індивідуальна робота за картками

Картка № 1

1. Запишіть:

а) число 2 у вигляді дробу, знаменник якого дорівнює 22;

б) число 7 у вигляді дробу, знаменник якого дорівнює 777.

2. Розв’яжіть рівняння:

а) Eqn004;   б) Eqn004.

Картка № 2

Знайдіть x, якщо:

а) Eqn004;  б) Eqn004.

Розв’язання до карток

Картка № 1

1. а) Eqn004;

б) Eqn004.

2. а) Eqn004; Eqn004, отже, Eqn004; Eqn004; Eqn004.

Відповідь: 12.

б) Eqn004; Eqn004, отже, Eqn004; Eqn004; Eqn004.

Відповідь: 1.

Картка № 2

а) Eqn004; Eqn004; Eqn004. Оскільки Eqn004, то Eqn004, тобто Eqn004.

Відповідь: 36.

б) Eqn004; Eqn004; Eqn004. Eqn004, тобто Eqn004; Eqn004; Eqn004; Eqn004.

Відповідь: 6.

■ VIII. Підбиття підсумків уроку

▪ Фронтальна бесіда 

1. Сформулюйте основну властивість дробу.

2. Визначте, чи правильно, що:

а) ;   б) ;   в) .

Звернути увагу учнів на те, що рівність двох дробів можна прочитати у різний спосіб. Наприклад, рівність можна прочитати так:

— дріб три сьомих дорівнює дробу дев’ять двадцять перших;

— дроби три сьомих і дев’ять двадцять перших рівні;

— три сьомих дорівнюють дев’яти двадцять першим.

■ IX. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

▪ Завдання для всього класу

Підручник

Дидактичні матеріали  

▪ Індивідуальне завдання 

Знайдіть x, якщо:

а) Eqn004;

б) Eqn004.


Розв’язання

а) Eqn004; Eqn004. Оскільки Eqn004, то Eqn004, Eqn004.

Відповідь: 8.

б) Eqn004; Eqn004; Eqn004. Оскільки Eqn004, то Eqn004; Eqn004; Eqn004; Eqn004.

Відповідь: 3.

 

docx
Додано
16 жовтня
Переглядів
64
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку