Конспект уроку "Поняття про звичайний дріб.Основна властивість дробу",6 клас.

Про матеріал
Мета уроку:повторити матеріал про звичайні дроби, який вивчався в 5 класі, сформулювати основну властивість дробу, сформувати уявлення про можливість різного запису одного й того самого дробу, розширити знання про звичайний дріб; прищеплювати культуру обчислень і математичного запису; виховувати самостійність.
Перегляд файлу

Урок № 1

Повторення відомостей про звичайні дроби.

Основна властивість дробу

 

Мета уроку: повторити матеріал про звичайні дроби, який вивчався в 5 класі, сформулювати основну властивість дробу, сформувати уявлення про можливість різного запису одного й того самого дробу, розширити знання про звичайний дріб; прищеплювати культуру обчислень і математичного запису; виховувати самостійність.

Очікувані результати: учні повинні наводити приклади звичайних дробів, формулювати основну властивість дробу, розв’язувати вправи, що передбачають використання основної властивості дробу.

Обладнання та наочність: підручник, роздавальний матеріал,  

Тип уроку:комбінований урок.

■ I. Організаційний етап

▪ Привітання

▪ Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______

▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку

■ II. Перевірка домашнього завдання

Зібрати учнівські зошити з індивідуальним завданням за бажанням учнів.

■ III. Аналіз контрольної роботи

Оголосити результати контрольної роботи, проаналізувати типові помилки, яких припустились учні під час її виконання, опрацювати завдання, аналогічні тим, де є помилки.

▪ Індивідуальна робота за карткою

Картка

1. Запишіть усі правильні дроби зі знаменником 12, у яких чисельник і знаменник — взаємно прості числа.

2. Замініть зірочку на таку цифру та знайдіть число p таке, щоб рівність Eqn004 була правильною.

3. Відомо, що a, b, c — прості числа, причому добуток abc — парне число. Доведіть, що сума Eqn004 також є парним числом.

Розв’язання до картки

1. Eqn004; Eqn004; Eqn004; Eqn004.

2. Eqn004. Отже, число 380* ділиться на 3 і 9, тобто сума Eqn004 обов’язково має ділитися  на 9. Таким чином, замість зірочки має бути число 7, оскільки Eqn004 кратне 9. Тоді Eqn004.

Відповідь: 7 і 47.

3. Якщо добуток abc — парне число і a, b, c — прості числа, то один з множників дорівнює 2, оскільки 2 — єдине просте парне число. Тоді в сумі Eqn004 один із доданків є парним числом, а два інших — непарним. Оскільки сума двох непарних чисел — парне число, і сума парних доданків — також парне число, то Eqn004 — парне.

■ IV. Актуалізація опорних знань

▪ Бліц-опитування за технологією «Мікрофон»

1. Що показує чисельник і знаменник кожного з дробів Eqn004; Eqn004; Eqn004?

2. Виділіть цілу частину дробу Eqn004.

3. Замініть дріб Eqn004 натуральним числом.

4. Порівняйте дроби Eqn004; Eqn004; Eqn004 з одиницею.

■ V. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

▪ Оголошення теми уроку

▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку

▪ Мотивація навчальної діяльності

Чи є рівність правильною? Поглиблюючи свої знання про звичайний дріб, ви зможете відповісти на низку запитань, а на поставлене запитання — вже наприкінці уроку.

■ VI. Засвоєння нових знань

План викладання нового матеріалу

1. Основна властивість дробу.

2. Різний запис одного й того самого дробу.

▪ Практичне завдання 

Накресліть круг, поділіть його на 4 рівні частини і зафарбуйте три з них. Тепер поділіть кожну чверть ще на 5 рівних частин. На скільки рівних частин круг поділено тепер? Скільки частин зафарбовано?

Розв’язання

Eqn004, тобто маємо: Eqn004. Цю саму рівність можна записати і так: Eqn004.

■ VII. Узагальнення й систематизація результатів роботи

▪ Робота учнів біля дошки

Підручник

Дидактичні матеріали

▪ Індивідуальна робота за картками

Картка № 1

1. Запишіть:

а) число 2 у вигляді дробу, знаменник якого дорівнює 22;

б) число 7 у вигляді дробу, знаменник якого дорівнює 777.

2. Розв’яжіть рівняння:

а) Eqn004;   б) Eqn004.

Картка № 2

Знайдіть x, якщо:

а) Eqn004;  б) Eqn004.

Розв’язання до карток

Картка № 1

1. а) Eqn004;

б) Eqn004.

2. а) Eqn004; Eqn004, отже, Eqn004; Eqn004; Eqn004.

Відповідь: 12.

б) Eqn004; Eqn004, отже, Eqn004; Eqn004; Eqn004.

Відповідь: 1.

Картка № 2

а) Eqn004; Eqn004; Eqn004. Оскільки Eqn004, то Eqn004, тобто Eqn004.

Відповідь: 36.

б) Eqn004; Eqn004; Eqn004. Eqn004, тобто Eqn004; Eqn004; Eqn004; Eqn004.

Відповідь: 6.

■ VIII. Підбиття підсумків уроку

▪ Фронтальна бесіда 

1. Сформулюйте основну властивість дробу.

2. Визначте, чи правильно, що:

а) ;   б) ;   в) .

Звернути увагу учнів на те, що рівність двох дробів можна прочитати у різний спосіб. Наприклад, рівність можна прочитати так:

— дріб три сьомих дорівнює дробу дев’ять двадцять перших;

— дроби три сьомих і дев’ять двадцять перших рівні;

— три сьомих дорівнюють дев’яти двадцять першим.

■ IX. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

▪ Завдання для всього класу

Підручник

Дидактичні матеріали  

▪ Індивідуальне завдання 

Знайдіть x, якщо:

а) Eqn004;

б) Eqn004.


Розв’язання

а) Eqn004; Eqn004. Оскільки Eqn004, то Eqn004, Eqn004.

Відповідь: 8.

б) Eqn004; Eqn004; Eqn004. Оскільки Eqn004, то Eqn004; Eqn004; Eqn004; Eqn004.

Відповідь: 3.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горик Руслана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 жовтня 2019
Переглядів
2227
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку