У матеріалі заняття "Засідання математичного клубу" підібрані математичні завдання півищеної складності, які не входять до програмового матеріалу і спрямовані на розвиток мислення школярів.
Засідання клубу юних математиків «КЕНГУРУ»
Мета заняття: навчити розв’язувати математичні задачі підвищеної складності, які не входять до програмового матеріалу; розвивати нестандартне мислення, логіку; виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: слайди до завдань, слайди про Австралію, сигнальні картки, карточки для роботи в парах.
Хід заняття
І. Розминка
А куди саме, ви дізнаєтесь, коли розставите стародавні міри маси, які використовуються в різних країнах світу, у порядку їх зростання і застосуєте ключ.
Золотник – 4 г
Цинжап – 100 г
Фунт -400 г
Гарчик – 1, 5 кг
Деко – 10 кг
Пуд – 16 кг
Гилетка – 25 кг
Корець – 100 кг
Ласт – 1179 кг
КЛЮЧ:
фунт |
деко |
пуд |
корець |
цинжап |
ласт |
гарчик |
гилетка |
золотник |
с |
р |
а |
і |
в |
я |
т |
л |
А |
АВСТРАЛІЯ
ІІ. Математична вікторина «Жива математика»
ІІІ. Повідомлення про історію виникнення конкурсу «Кенгуру».
ІV. Конкурсні завдання від «Кенгуру»
Кмітливі, креативні, комунікабельні;
Ерудовані, енергійні;
Наполегливі, найрозумніші;
Гідні, геніальні;
Успішні
Розумні, ретельні;
Умілі
Математика – цариця всіх наук,
Без неї в світі не прожити.
І скаже вам навіть малюк,
що математику потрібно вчити.
А «Кенгуру» - цікава гра
Вам в цьому допоможе,
Покращуйте свої знання
І найсильніший переможе.
Додаток
1. Математична вікторина «Жива математика»
8× 100 =
+ 100 =
÷ 10 =
+ 10 =
× 100 =
(90 - коала; 110 – крокодил; 1000 - кенгуру; )
2. Стрибок з місця якої тварини сягає 12 метрів?
5 ×10 =
+ 50 =
× 10 =
– 100 =
÷ 9 =
( 90 – змія; 100 – кенгуру; 1000 – мавпа;)
7× 100 =
+ 200 =
÷ 10 =
+ 10 =
÷ 10 =
( 10 – кенгуру; 100 – лемур; 110 – крокодил; )
4. Яких тварин в Австралії існує майже 60 видів?
1000 – 100 =
÷ 100 =
+ 1 =
× 20 =
+ 300 =
5. Чиї малята народжуються дуже крихітні і знаходяться в сумці матері, поки не досягнуть ваги 9 кг?
500 ÷ 5 =
+ 100 =
÷ 10 =
+ 80 =
× 2 =
( 20 – лемур; 200 – кенгуру; 1000 – мавпа;)
2. Повідомлення про історію виникнення математичного конкурсу «КЕНГУРУ»
На початку 80-х років XX століття Пітер Холлоран, професор математики з Сіднею, вирішив організувати нову гру – конкурс для австралійських школярів: задачі з варіантами відповідей, перевірку яких здійснює комп’ютер. Тисячі школярів могли взяти участь у грі одночасно. Успіх австралійського національного математичного конкурсу був надзвичайний.
У 1991 році два французьких математики вирішили провести цю гру у Франції, назвавши її «Кенгуру» на честь своїх австралійських колег. Перша гра зібрала 120 000 учнів.
У 1991 році французькі організатори «Кенгуру» з метою поширення конкурсу влаштували зустріч у Парижі для керівників математичних змагань європейських країн. Запрошені математики були вражені успіхом Франції, адже там зібралося 500 000 учасників конкурсу.
У 1994 році Радою Європи організована Асоціація «Кенгуру без кордонів». Тепер вона об’єднує учасників з понад 30 країн, однією з яких є Україна.
Уперше конкурс-гру «Кенгуру» в нашій державі було проведено у 1997 році .
Учасником конкурсу може бути кожен учень від 2-го по 11-й клас з усіх куточків України. Гра цікава як призерам Всеукраїнських олімпіад, так і тим, хто лише починає засвоювати ази цієї чудової науки – математики.
Запам’ятайте , що в конкурсі « Кенгуру» ані переможців, ані переможених немає. Для кожного учасника це насамперед особиста перемога. Тож бажаю вам успіху!