Конспект уроку "ПОВІТРЯ, ЙОГО СКЛАД, ВЛАСТИВОСТІ. ОХОРОНА ПОВІТРЯ ВІД ЗАБРУДНЕННЯ"

Про матеріал

Мета уроку: познайомити дітей з дослідами Лавуазьє по визначенню складу повітря; дати уявлення про повітря як суміші газів, про властивості цих газів та інших домішок, що містяться в повітрі; обговорити проблеми забруднення атмосфер­ного повітря та його охорони.

Перегляд файлу

8 клас

Тема: ПОВІТРЯ, ЙОГО СКЛАД, ВЛАСТИВОСТІ. ОХОРОНА ПОВІТРЯ ВІД ЗАБРУДНЕННЯ

Мета уроку: познайомити дітей з дослідами Лавуазьє по визначенню складу повітря; дати уявлення про повітря як суміші газів, про властивості цих газів та інших домішок, що містяться в повітрі; обговорити проблеми забруднення атмосфер­ного повітря та його охорони.

Тип уроку:  комбінований.

ХІД УРОКУ

I.  Організаційний момент

II. Основна частина уроку

-  Перевірка домашнього завдання: самостійна робота за картками за варіантами:

Варіант І

1. Із запропонованого переліку речовин випишіть оксиди:

О2,  Н2О, MgSО4, BaO, Al(OH)3, СО2, H2SО4.

2. Поясніть, чому речовини, обрані вами, належать до оксидів.

3. Напишіть рівняння реакцій одержання цих оксидів шляхом окиснення простих речовин.

4. Обчисліть масову частку Оксигену в фосфор(V) оксиді.

Варіант II

1. Із запропонованого переліку речовин випишіть формули оксидів:

СаСО3, HClО4, P2O5, ZnO, NaOH, SO2, Na2SO4.

2.  Поясніть, чому виписані вами речовини належать до класу ок­сидів.

3. Напишіть рівняння реакцій одержання цих оксидів шляхом окиснення простих речовин.

4. Оксид чотиривалентного елемента кількістю 2 моль має масу 88 г. Визначте елемент.

Варіант III

1. Із запропонованого переліку речовин випишіть формули оксидів:

CaO, Ba(OH)2, FeSO4, Fe3O4, Н2, Н2O.

2.  Поясніть, чому виписані вами речовини можна віднести до ок­сидів.

3. Напишіть рівняння реакцій одержання цих оксидів шляхом окиснення простих речовин.

4. Обчисліть, в якому оксиді: Fe2O3 чи FeO — масова частка Окси­гену більша.

 

- Вивчення нового матеріалу.

Мотивація пізнавальної діяльності

1. Розповідь учителя

Тема сьогоднішнього уроку — «Повітря, його склад. Охорона по­вітря від забруднення». На уроці ми з вами познайомимося з історією відкриття складу повітря, з'ясуємо, яке значення для життя на Землі має свіже повітря, познайомимося з важливим обов'язком кожного зем­лянина — берегти природу.

Л. Д. Баттон сказав: «Або люди зроблять так, щоб у повітрі стало менше диму, або дим зробить так, що на Землі стане менше людей».

2. Історія відкриття складу повітря (розповідь)

3. Склад повітря (самостійна робота з підручникомскладання діаграми)

4. Обговорення самостійної роботи за підручником

а)  Прослухайте уривок з твору Ж. Берна «Експеримент доктора Окса»:

«Сімдесят дев'ять частин Нітрогену, двадцять одна частина Оксигену, карбонова кислота та водяні пари в наявних частинах».

  Як ви вважаєте, що обговорював доктор Окс зі своїм асистентом?

  Знайдіть помилку в наведеному уривку.

  Які ще речовини не були названі?

б) Як ви вважаєте, повітря — складна речовина чи суміш?

в)  Яким чином змінюється склад повітря під час дихання? Який склад повітря буде в нас у кабінеті, якщо ми не будемо провітрювати його під час перерв?

г) Як ви вважаєте, яким чином змінитися склад повітря в кабінеті, якщо хоча б два учні палитимуть під час перерви?

5. Значення газів, що входять до складу повітря

Повідомлення учнів: «Кисень і озон», «Азот», «Вуглекислий газ».

6. Охорона атмосфери від забруднення

1) У зв'язку з тим що наша планета оточена повітряною оболонкою, майже все живе пристосувалося до такого існування, яке пов'язано зі споживанням кисню. Людина й тварини можуть прожити певний час без їжі й води, але вони гинуть через кілька хвилин, якщо їх позбавити повітря. Це означає, що людство має приділяти особливу ува­гу тому, без чого неможливе життя.

Але повітря часто містить побічні домішки, шкідливі для здоров'я.

2) Вправа «Хто винуватий»

Пропоную розв'язати в малих групах перше класичне пи­тання — «Хто винуватий у забрудненні навколишньої атмосфери?»

Завдання для І групи

Розглянути питання «Показники бездоганного атмосферного по­вітря» (Закон України від 16 жовтня 1992 р. «Про охорону атмосферно­го повітря». Статті Конституції 50 і 66).

Завдання для II групи

Розглянути природні фактори, що спричиняють забруднення по­вітря.

Завдання для III групи

Розглянути додатковий матеріал про забруднення повітря, пов'яза­не з господарською діяльністю людини.

Після закінчення роботи в групах доповідач кожної групи по­відомляє результати, що записуються на дошці.

Основні джерела забруднення атмосферного повітря:

                   - Природні:                                                   - Діяльність людини:

морські краплини                                                 видобування руди, корисних копалин

гниття рослин                                                       вирубування лісів

пилові бурі                                                            спалювання палива

розпилення пилка                                                 робота автотранспорту

діяльність вулканів                                              сільське господарство

 

3) Мозковий штурм «Що робити?»

Запитання: «Що необхідно зробити, щоб атмосферне повітря стало чистішим?»

Висновок: оскільки повітря — середовище існування всіх наземних істот, то про­блему його охорони від забруднення мають вирішувати всі країни.

- Систематизація й узагальнення знань

Бесіда

1) Чому не можна сказати «молекула повітря»?

2) Як ви вважаєте, чому склад повітря залишається приблизно по­стійним незважаючи на те, що кисень витрачається на дихання живих істот і горіння?

3) В Італії поблизу Неаполя є Собача печера. Дорослі люди можуть знаходитися в ній скільки завгодно часу, а от собаки, кішки та інші низь­корослі тварини задихаються й гинуть. Як ви гадаєте, чому?

Задача

Протягом доби людина вдихає близько 25 кг повітря. Під час робо­ти автомобіля кожні 100 км шляху використовується 1 825 кг кисню. Обчисліть, скільки часу людина могла б дихати цим киснем, якщо ма­сова частка кисню в повітрі дорівнює близько 20 %.

III. Заключна частина уроку

- Підбиття підсумків роботи.

- Домашнє завдання

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Гуменюк Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Подрез Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Енченко Алена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Подрез Олексій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Посохова Людмила Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Свінарьова Алла Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
958
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку