Конспект уроку з хімії у 8 класі - "Кристалічні ґратки"

Про матеріал

Мета конспекту уроку: дати поняття про кристалічні ґратки, познайомити з атом­ним, молекулярним, йонним типами ґраток; висвітлити взаємозв'язок між типом хімічного зв'язку, типом крис­талічних ґраток і фізичними властивостями речовин.

Перегляд файлу

8 клас

Тема: КРИСТАЛІЧНІ ҐРАТКИ

Мета уроку: дати поняття про кристалічні ґратки, познайомити з атом­ною, молекулярною, йонною типами ґраток; висвітлити взаємозв'язок між типом хімічного зв'язку, типом крис­талічних ґраток і фізичними властивостями речовин.

Обладнання: кристали сірки,  натрій хлориду, магній оксид, вода, лід; таблиця «Типи кристалічних ґраток».

Тип уроку:     комбінований.

ХІД РОБОТИ

I. Організаційний момент

II. Основна частина уроку

- Перевірка домашнього завдання

Бесіда

1.  Що таке хімічний зв'язок?

2.  Які електрони беруть участь в утворенні хімічного зв'язку?

3.  Який вид зв'язку називається ковалентним?

4.  Між якими елементами здійснюється ковалентний зв'язок?

5.  Які види ковалентного зв'язку ви знаєте? Чим вони відрізня­ються?

6.  Який зв'язок називається йонним?

7.  У чому виявляється подібність у механізмі утворення йонного та ковалентного типів зв'язку?

8.  У чому полягає основна відмінність цих типів зв'язку?

Самостійна робота

Варіант І

1. Визначте тип хімічного зв'язку в таких сполуках:

І2;  Na2S; HI; NH3.

2. Складіть схеми утворення молекул між:

а) кальцієм і хлором;               б) воднем і сіркою.

Варіант II

1. Визначте тип хімічного зв'язку в таких сполуках:

CS2; KF; H2; Na2О.

2. Складіть схеми утворення молекул між:

а) калієм і киснем;                  б) воднем і фосфором.

- Вивчення нового матеріалу

Розглянемо різні типи кристалічних решіток (табл.)

Зверніть увагу на те, що ці речовини у твердому стані є кристаліч­ними, але властивості в них різні. Чому фізичні властивості різні? На цьому уроці ми маємо з'ясувати, яким чином побудовані кристали ре­човин, утворених сполуками з різним типом зв'язку, та зрозуміти, від чого залежать їх властивості.

Учні об'єднуються в три групи. Кожен учень одержує кружечок певного кольору (червоний, жовтий, синій, зелений, білий або коричневий). Кожна група одержує своє завдання.

Завдання для 1-ї групи

1. Прочитайте в підручнику про йонні кристалічні ґратки

2. Зверніть увагу на будову кристалічних ґраток

3.  Визначте, сполуки з яким типом хімічного зв'язку мають йонні кристалічні ґратки.

4. Визначте, які властивості мають речовини з йонними кристаліч­ними ґратками, та заповніть таблицю.

Властивості речовини

Йонна кристалічна гратка

Тип хімічного зв'язку

Твердість

 

 

Температура кипіння

 

 

Температура плавлення

 

 

Розчинність у воді

 

 

 

Завдання для 2-ї групи

1. Прочитайте в підручнику про атомні кристалічні ґратки

2. Зверніть увагу на будову атомних кристалічних ґраток

3. Визначте, які властивості мають речовини з атомними кристаліч­ними ґратками.

4. Який тип хімічного зв'язку характерний для речовин з атомними кристалічними ґратками?

5. За повніть таблицю.

Властивості речовини

Атомна кристалічна гратка

Тип хімічного зв'язку

Твердість.

 

 

Температура кипіння

 

 

Температура плавлення

 

 

Розчинність у воді

 

 

 

Завдання для 3-ї групи

1.  Прочитайте в підручнику про молекулярні кристалічні ґратки

2.  Зверніть увагу на будову молекулярних кристалічних ґраток

3. Визначте, сполуки з яким типом хімічного зв'язку мають моле­кулярні кристалічні ґратки.

4. Визначте, які властивості мають речовини з молекулярними кри­сталічними ґратками, й заповніть таблицю.

Властивості речовини

Молекулярна кристалічна гратка

Тип хімічного зв'язку

Твердість

 

 

Температура кипіння

 

 

Температура плавлення

 

 

Розчинність у воді

 

 

 

Учні з кожної групи інформують решту учнів про зміст обробленої інформації і аналізують матеріал цілком.

- Для закріплення знань групам пропонуються завдання.

Завдання для 1-ї групи

Температура плавлення прозорої кристалічної речовини — 850 °С. Якого типу кристалічна гратка в цієї речовини?

Завдання для 2-ї групи

Визначити тип кристалічної ґратки льоду.

Завдання для 3-ї групи

Якого типу кристалічну гратку має нафталін.

На основі чого це мож­на визначити?

Кожна група знайомить клас з умовою свого завдання та висновка­ми. Вносяться доповнення.

 

III. Заключна частина уроку

- Оцінювання результатів роботи на уроці

- Підбиття підсумків роботи на уроці

- Домашнє завдання

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Банщикова Аліна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Подрез Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Енченко Алена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Подрез Олексій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Посохова Людмила Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Свінарьова Алла Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
490
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку