Конспект уроку позакласного читання.

Про матеріал
Робота з Хрестоматією сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах. (Укладач Тетяна Стус.) Урок позакласного читання Саша Кочубей «Володарка лісу».
Перегляд файлу

Конспект уроку літературного читання 3 клас

Тема: Робота з Хрестоматією сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах. Саша Кочубей «Володарка лісу».

Мета: поглиблювати знання учнів про сучасних дитячих письменників, ознайомити з творчістю Саши Кочубей, розширювати словниковий запас, розвивати вміння опрацьовувати, аналізувати  та використовувати інформацію з різних джерел, розвивати вміння вільно висловлюватися, дотримуватися норм мовленнєвої культури, сприяти усвідомленню ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини.

Зміст уроку

І ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

ІІ ОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА:

  1.  Артикуляційна вправа «Жабки»

Потренуймо язички,

Щоб не плутались значки.

Жабка їсти захотіла,

Враз взялась вона за діло —

Наловила аж сім мух,

Тому й рада: рот — до вух!

(Рот трохи відкрити. Посміхнутися, губи розтягнути таким чином, щоб було видно верхні зуби. Утримувати таке положення під лічбу протягом 10–15 секунд.)

  1. Робота над чистомовкою:

Іс – іс – іс, іс –іс – іс –

На екскурсію йдем в ліс.

Иця –иця, иця – иця –

Хитра там живе лисиця.

Ан – ан – ан, ан – ан – ан –

Дикий ікластий великий кабан.

Ень –ень, ень – ень –

Ще й рогатий олень.

Ілка – ілка, ілка – ілка –

Руда пухнаста прудка білка.

Ідь –ідь, ідь –ідь –

Великий і рудий ведмідь.

Єць –єць, єць – єць –

Полохливий сірий заєць.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

 -  Сьогодні на уроці ми познайомимося з чудовою сучасною українською письменницею – Сашею Кочубей. Ви чули про таку?

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Біографічна довідка

Саша Кочубей – дитяча письменниця, копірайтер, перекладач іспанської. Народилася в м. Умань Черкаської області. Любила писати ще змалку. В дитинстві писала на всьому, що потрапляло під руку: в бабусиному паспорті, на шпалерах, на маминих паперах, за що інколи отримувала прочухана. У віці 17 років переїхала до Києва навчатися в Київському національному лінгвістичному університеті на факультеті англійської та іспанської мов. Працювала коректором, перекладачем, копірайтером.

 До стіни слів додаємо визначення слів:  коректор – людина, що перевіряє правильність набирання тексту, копірайтер – людина, що вигадує слогани, сюжети відеороликів, тексти статей.

2.Ознайомлення з книгами письменниці «Сім нескладух Говорухи» та «Книга рекордів Говорухи»

Сама Саша розповідає, що потяг до письменництва відчула ще в дитинстві, але її першу повість "Сім нескладух Говорухи" її надихнув написати власний син. Хлопчик жалівся на відсутність легких та веселих книг для читання, отже, Саша спробувала створити таку самостійно. Вона придивлялась та прислухалась до сина, занотовувала кумедні історії, та згадувала випадки з власного дитинства, так, потроху, виріс рукопис. У 2015 році авторка доправила його на конкурс для молодих письменників, що його проводить "Фонтан казок". Книжка сподобалась журі та, згодом, була видана. Ілюстрації до книжки також належать руці Кочубей.

Станом на 2020 рік, творчий доробок письменниці налічує 3 книги та декілька оповідань, але робота триває.

  1. Передбачення
  • Сьогодні ми прочитаємо одну з історій письменниці. Її назва «Володарка лісу». Про кого, або про що, на вашу думку, в ній йтиметься?
  1. Робота з дитячою книжкою.

1)Читання частини тексту.

  • Чи справдилися ваші очікування?
  • Кого авторка називає володаркою лісу? Чому?
  • Що вам відомо про Чорнобиль?

До стіни слів додаємо визначення слів: Чорнобиль – місто в Україні, де в 1996 році сталася екологічна катастрофа, радіація – випромінювання, виділення особливої енергії, яка у великій кількості дуже шкідлива для всього живого.

2)Читання другої частини.

  • Чому дівчинка попросила тата зупинити автівку?
  • Чому прабабуся не залишила дівчинку на все літо? Чи погоджуєтесь ви з таким її рішенням?
  • Чи звернули ви увагу, як дівчинка називає родичку? Про що це свідчить?
  • Як ми можемо охарактеризувати Марійку? Яка вона?
  • А бабусю? З чим її порівнює онука?
  • Чому весь барвінок лісу цвіте для неї?
  • Які слова в тексті виражають головну думку твору?

ФІЗХВИЛИНКА

  1. Вправа «6 капелюшків мислення»

(Мої учні вже знайомі з цією методикою, тому на перерві самостійно обирають колір свого капелюшка. Об’єднання в групи можна зробити будь-яким чином на вибір вчителя. )

  • В кого на парті білий капелюшок? Розкажіть нам факти та події про які ми дізнались.

1-й учень – що було спочатку,

2-й учень – що було потім,

3-й – чим закінчується історія.

  • В кого жовтий капелюшок? Скажіть, що позитивного відбулося в цій історії? Що позитивне для Марійки? Для бабусі?
  • Тепер передаємо слово чорним капелюшкам. Що поганого сталося?

Що для тебе найнеприємніше в цій історії? Які негативні наслідки можуть бути? Що найстрашніше може відбутися?

  • Червоні капелюшки, вам слово. Ми вже почули факти, обговорили позитивне і негативне в цій історії. Скажіть, які почуття виникали у вас під час читання?
  • Настав час зелених капелюшків. Подумайте і скажіть, що можна зробити, щоб дівчинка могла гостювати у бабусі?
  • Діти, ми всі добре попрацювали: проаналізували факти, розглянули ситуацію з різних боків – знайшли і позитивне, і негативне. Не даремно складні життєві ситуації називають уроками. Кожна ситуація нас чомусь навчає.  Сині капелюшки, допоможіть нам розібратися, який життєвий урок ми маємо винести з цієї історії?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

 - Наш урок добігає кінця. 

З яким настроєм ви закінчуєте урок?

Як оцінюєте свою активність на уроці?

Ви були сьогодні фантастичні: уважні, креативні, творчі!

 

docx
Додано
4 грудня 2022
Переглядів
604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку