Тема 5. Прагнення пізнати істину
Мета: ознайомити учнів із поняттям «істина»; допомогти усвідомити важливість прагнення духовного зростання для самовдосконалення; розвивати увагу,комунікативні здібності, пам’ять.; виховувати доброзичливість, щирість.
Отож, будьте досконалі, як досконалий Отець ваш Небесний!
Мт. 5;48
І спізнаєте правду, і правда визволить вас
Ів. 8;32
Я – дорога. Правда і життя…
Ів.1;4.
-
Вітання.
-
Налаштування до плідної праці.
-
Чи раді ви зустрічі з однокласниками вранці?
-
А з вчителями?
-
А з Ісусом? Ось якби Він тут з’явився посеред нас, щоби Йому сказали? (відповіді учнів)
-
Який вигляд у Нього, у що зодягнений?
-
Яке обличчя в Ісуса?
-
Ісус є посеред нас. Він каже: «Бо де двоє або троє зберуться в Моє ім’я, там Я серед них» ( Мт. 18;20), а щоб пізнати Ісуса – достатньо відкрити своє серце, щиро помолитися і впустити у нього Слово Боже.
-
Отож, попросимо у молитві світла, миру і радості, щоб побачити у серці Ісуса!
-
Тема, мета.
-
Актуалізація знань.
-
Чи зручно вам стояти за вищими від вас, коли відбувається щось цікаве?
-
Так почував себе митник Закхей, але він дав собі раду – виліз на дерево. А цікавим для нього був Ісус , який проходив через місто Єрихон.
-
Пригадайте, що ви читали у Біблії про це місто?(Ізраїльтяни на чолі з Ісусом Навином здобули Єрихон, обійшовши його сім разів під гучні звуки сурем, від яких впала стіна міста). За даними археологів, стародавнє місто Єрихон є одним із найстаріших поселень у світі, йому приблизно 9 тисяч років. Сучасний Єрихон розташований приблизно за два кілометри від місця проведених розкопок в одній із найглибших низин світу ( нижче від рівня моря).
-
Що відомо вам про митників? (відповіді учнів)
За часів Римської імперії, коли Ізраїль був її провінцією, митників вважали зрадниками, які обдирали і своїх, і чужих.
-
Що ми називаємо істиною?(відповіді учнів)
Істина – це правда. Це те, що відповідає дійсності. Найчастіше ми знаємо правду про інших, але не про себе. Ісус допомагає нам побачити самих себе без маски і стати вільними. Вільними від комплексів, від страху бути невизнаним і самотніми.
-
Що таке самовдосконалення?(відповіді учнів)
Це прагнення ставати кращим. Спортсмен гартує тіло і досягає неймовірних результатів. А душа наша теж потребує постійного прагнення росту. Тіло може мати певні обмеження, а для росту душі немає меж, бо наш взірець – сам Господь Бог, який кличе: «Будьте святі, бо Я Святий». Щоб прагнути росту, слід визнати себе маленьким. А визнати себе маленьким дуже важко, бо спокуса гордині переслідує нас постійно. Чим ближче людина до Бога, тим більше вона бачить себе маленькою і тим сильнішу отримує поміч.
-
Читання Святого Письма Лк. 19; 1 – 11. (Запалюємо вогник любові, молимось «Слава Тобі, Боже». Читаємо двічі: самостійно і урочисто перед аналойчиком. Роздуми над Словом Божим у тиші (1- 3 хв.)
-
Збір «перлинок» ( повчань, Божих порад).
-
Ісус кличе йти за Ним;
-
Прийняти Ісуса з радістю;
-
Коли кого скривдив, попроси вибачення, відшкодуй, примирися.
-
Не можна осуджувати! Ми не розуміємо, що в ту мить,коли ми осуджуємо, Господь грішного оправдовує і милує. І ми стаємо проти Бога! Це страшно бути таким «мудрим», щоб посміти стати на місце Бога і судити свого ближнього, який теж є любленим сином Отця!
-
Син бо Людський прийшов, щоб знайти і спасти те, що загинуло!
Читання вчителем Лк. 5; 27 – 32. Учні визначають подібні вірші.
-
Гра « Впізнай однокласника».
Роздаю учням смужки паперу, на яких вони пишуть свої імена. Я збираю їх, перемішую і кладу у торбинку, можна і у капелюх для жарту. Учні вибирають вже іншу смужку, з іншим іменем. Якщо у класі є тезки, то поставити з іменем ініціали, якщо вибрав знову свою смужку – поміняти на іншу. Завдання: коротенько розповісти про власника імені, яке записане на аркуші. Слухати слід уважно, не перебивати. Коли розповідь закінчено, учні вгадують ім’я однокласника.
Про що можна розповідати: тільки про хороші якості! Про риси характеру, здібності, таланти, хобі тощо. Можна дати одну пораду для вдосконалення чи побажання.
-
Підведення підсумків.
-
Домашнє завдання:
-
Прочитати Мт.6; 19 – 34, виписати 33 вірш;
-
Записати риси характеру Закхея;
-
Помолитися за однокласника, про якого розповідав на уроці.