Розкривається особлива роль міжнародних документів про права, показано, як здійснюється захист прав дітей, за допомогою розв'язування життєвих ситуацій учні сприймають цікавий матеріал та вчаться діяти у звичних, повсякденних справах, як захистити себе від свавілля.
Громадянська освіта
Тема . Права дитини
Мета . Ознайомити учнів із поняттям прав дитини; розкрити особливу роль міжнародних документів про права з метою піклування та захисту дітей; показати як здійснюється захист прав дітей у нашій державі; спонукати учнів до активного мислення; розвивати навички відстоювати власну точку зору; виховувати політичну позицію учня.
Обладнання. Конституція України, Конвенція ООН про права дитини, Загальна декларація прав людини, малюнки учнів «Права очима дітей», Сімейний кодекс.
Тип уроку засвоєння нових знань.
Хід уроку
І Організація класу
Ми починаємо сьогоднішній урок. Заплющте очі і про себе скажіть «Я бажаю собі успішної роботи на уроці».
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ Актуалізація опорних знань
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
Кожна людина хоче жити у розвинутому суспільстві – мати достаток, здоров’я, дружні відносини. Чи буде людина багатою, а чи бідною, залежить саме від цієї людини. І для того, щоб людина ішла на шляху до свого успіху, треба щоб ніхто не заважав їй у цьому.
ІV Вивчення нового матеріалу
План
1.Поняття прав дитини
Учитель. У Сімейному Кодексі України ст. 6 закріплено, що «правовий статус дитини має особа до досягнення нею повноліття». Отже, неповнолітня дитина – це особа віком до 18 років.
Гра-імітація
За бажанням обирається для гри вісім осіб
Учитель. Уявіть, що ви у кругосвітній подорожі. Але зненацька почався шторм. Так вийшло, що 4 із вас потрапили на один острів, а 4 інших на сусідній острів. Тут вам потрібно влаштувати життя, хоч і на деякий час. На цих островах є вдосталь питної води, їжі, але тут проживають аборигени, яким не сподобається, що ви зайдете на їхню обжиту, загороджену територію. Придумайте 10 чітких правил, щоб врегулювати ваші відносини і відносини із місцевим населенням.
Які права, на вашу думку, повинні бути гарантовані у державі?
Робота з документом. (Декларація прав людини. Учні коментують статті)
Незалежно від місця проживання, кольору шкіри, віросповідання, майнового статусу кожна людина повинна мати права і свободи, проголошені Декларацією.
2. Конвенція ООН про права дітей
Права та інтереси дітей захищає також і Міжнародне право.
Робота з документом. (Конвенція про права дитини)
20 листопада1989 року Генеральна Асамблея ООН прийняла важливий документ, що має обов’язковий характер для держав, які визнали цю Конвенцію. Дитина має право знати свої права.
3.Захист прав дитини
Учні самостійно опрацьовують матеріал у підручнику.
Оцінити ситуації
V Закріплення знань
VІ Підсумки уроку
VІІ Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника
Написати повідомлення на тему «Чи порушуються права дітей у нашій школі»