Конспект уроку " Правила вживання апострофа"

Про матеріал
Конспект уроку " Правила вживання апострофа" , мета якого допоможе повторити й систематизувати знання, здобуті в початкових класах, та засвоїти нові правила вживання апострофа, удосконалити навички правильної вимови й написання слів з апострофом; формувати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, визначати головне, робити висновки; розвивати навички самостійної та групової роботи; виховувати товариські взаємини, інтерес до мовних явищ; заохочувати до співробітництва.
Перегляд файлу

        Тема: Правила вживання апострофа                    

          Мета уроку: 

          навчальна - повторити й систематизувати знання, здобуті в початко­вих класах, та засвоїти нові правила вживання апострофа, удосконалити навички правильної вимови й написання слів з апострофом; формувати  вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, визначати  головне, робити  висновки;

        розвивальна - розвивати навички самостійної та  групової  роботи;

        виховна - вихову­вати  товариські  взаємини, інтерес до  мовних  явищ; заохочувати  до  співробітництва.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: таблиця « Вживання апострофа», картки.

Перебіг уроку

 

 Організація класу

Перевірка домашнього завдання

Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку

Вступне слово вчителя.

Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку

 Актуалізація опорних знань учнів.

Словниковий диктант

Наталчин, хатинці, Оленьці, скриньці, тьмяний, різьбяр, погодься, кузня, промінчик, бриньчати, женьшень, Харків, няньчити, чотирма.

Вивчення нового матеріалу

Прослуховування учнями казки.

Зникнення апострофа

 У тридев’ятому царстві є незвичайна країна Фонетика. Правлять нею три сестри: сувора і розумна Орфографія, точна Графіка, миловидна та співуча Орфоепія.

 Якось у цій країні сталася надзвичайна подія — зник Апостроф. У Фонетиці почався страшний безлад. Графіка та Орфографія хапалися за голову, бо люди почали неграмотно писати.  Орфоепія потерпала від неправильної вимови. Люди не могли ніяк порозумітися!..

 Треба негайно шукати Апостроф. До пошуків залучили найкращі сили. І ось що з’ясували слідчі. Кома, що мешкала в сусідній країні, давно заздрила Апострофу, бо він був такий, як і вона, але чомусь завжди стояв вище. Можливо, це Кома викрала Апостроф?

- Вирушаємо на його пошуки?

- Із чого ж нам необхідно почати? (Треба вивчити правила вживання апострофа.)

 

 

 

 

 

Опрацювання навчального матеріалу.

Апостроф 

 

http://player.myshared.ru/17/1142172/slides/slide_8.jpg 

 

 

 

 

 

http://zno.if.ua/wp-content/uploads/2013/09/%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84.jpg 

 

 

 

 

 

Робота з підручником

Гра «Хвилинка загадок» (усно)  

 

1.   Що через хату не перекинеш                                                           пір'я

2. Дуже люблять молодця б'ють щоправда без кінця                     м’яч

3. Стоїть, колихається, гарною головою величається                       будяк

4. Червоний пан у яму впав.                                                                    буряк

5. Куди ступиш — всюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш.             повітря

6.  У якому слові сім однакових букв                                                  сім’я 

Закріплення вивченого матеріалу.

Розподільний диктант

Записати слова у дві колонки:

         1)  слова з апострофом;         2)  без апострофа.

Дев'ятсот, серм'яга, хуторянин, зв'язок, духмяне, порядок, бур'ян, без'язикі, тьмяно, цвях, присвята, реп'ях, п'ятдесят, з'ясовано, Соловйов.

1.Завдання з ключем. Ключ. З останніх букв колонок утвориться назва вірша В.Сосюри «Так ніхто не кохав...».

ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА 
1) Плету хлівець на четверо овець, а 
п’ята окремо? 
2) Хто в руки не візьме — по голові 
б’є. 
3) Я є в ...Вправа.

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа.

Спишіть, вставляючи, де потрібно, апостроф.
Об..їхав я багато кра.лв. Гарних, дивних, цікавих. Тепер у місті живу. Та враз я згадав хлоп..ячі забави на батьківському подвір..ї. Почув трав..яний дух. Дух, де в..ється моя Рось. Задзвеніли мені солов..ї, кропив..янки, очерет..янки, заворкотіли голуб..ята. Запахли в рідному саду р..яст, рум..янок, п..ятиперстень. І м..ята. Холодна, кучер..ява (Д. Чередниченко).

 

Письмо з пам’яті.

Прослухати вірш, запам’ятати, а потім записати якнайбільше слів з апострофом.

У п’ятницю, у надвечір’я,

Як туманцем потягло,

Сонце плавно у міжгір’я

Спочивати попливло.

 

На подвір’ячку, під в’язом,

Вся зібралася сім’я:

Відпочить, побути разом

Та послухать солов’я.

 

Вечоріє. На подвір’ї

Вся сім’я рядком сидить...

Перше випливло сузір’я:

Бавить, манить і мигтить.

 

Гра «Впіймай апостроф» (усно).

Якщо в слові апостроф, плескаємо в долоні, якщо немає апострофа – мовчимо. 

  Присвята, в´язкий, рум´яний, пюре, дит´ясла, верб´я, святкувати, повітря, об´їжджати, черв´як, під´їхати, сім´я, морквяний, мавпячий, торф´яний,  інтерв'ю, миш'як.

Підсумок уроку.

Бесіда.

 - Назвіть випадки, коли апостроф не ставиться

- "На  уроці  я  навчив(ла)ся…" або "Знати правила  вживання  апострофа  мені  потрібно  для  того, щоб…" (на дошці)

Оцінювання учнів.

Домашнє завдання.

 

docx
Додано
22 березня 2023
Переглядів
441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку