Конспект уроку української мови для 5 класу "Приголосні тверді та м’які"

Про матеріал

Матеріал дає можливість поглибити знання учнів про тверді та м'які приголосні, формувати орфоепічні навички; розвивати логічне мислення, фонематичний слух, пам'ять, культуру усного й писемного мовлення; виховувати любов до природи.

Перегляд файлу

Конспект уроку

Тема. Приголосні тверді та мякі.

 Мета: поглибити знання учнів про дзвінкі та глухі  приголосні, формувати орфоепічні навички; розвивати логічне мислення, фонематичний слух, пам’ять, культуру усного й писемного  мовлення; виховувати любов до природи.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, таблиця «Приголосні тверді й мякі».

Хід уроку 

І. Повідомлення теми і мети уроку.  Мотивація навчальної діяльності.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 *Бесіда. 

 Що є предметом вивчення фонетики?

 Що вивчає графіка? 

У чому полягає відмінність між звуком і буквою?

 Як утворюються звуки людського мовлення?     

Що є підставою поділу звуків на голосні та приголосні? 

Чи однакову роль відіграють у творенні складів слова голосні й приголосні звуки? 

Чи може склад утворюватися лише з голосного звука? (Підтвердити прикладами).

 Чи може склад утворюватися лише з приголосного звука?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

* Робота з підручником.  Опрацювання теоретичного матеріалу.

* Робота біля дошки. Подані слова передати фонетичною транскрипцією:сокіл, зозуля, горобець, перепілонька, ластівка.

Зробити висновок про те, які букви передають мякість приголосних на письмі (ь,і,я,ю,є).

З поданими словами скласти  прості речення, в яких би були звертання, вставні слова, однорідні члени речення. Речення записуються на дошці, в одному з них визначаються  члени речення.( Можливі варіанти речень. Ластівка та зозуля – перелітні птахи. Горобець, безперечно, завжди живе біля людського житла. Соколе, лети на поклик моєї душі.)

* Робота з таблицею «Приголосні тверді й м’які». Особлива увага приділяється розумінню ролі  м’яких приголосних, відмінності між м’якими й пом’якшеними звуками, явищу палаталізації(практично).

*Виконання вправи на закріплення (самостійна робота учнів). Перевірка вправи.

* Розподільчий диктант. Записати слова в дві колонки. У першу колонку – слова, в яких є мякі приголосні, в другу – слова без мяких приголосних.

Слова для запису: перелітні, птах, навесні, будинок, символізує, домашній, зимовий, пісня,сонце, комаха. Прочитати слова з першої колонки , звернути увагу на вимову мяких приголосних.

ІV. Рефлексія. Колективне складання тексту за поданим початком про птахів з використанням  слів, що звучали на уроці та були записані в зошитах.

Українці завжди з великою пошаною ставилися до птахів. (Можливий подальший варіант тексту.) Ластівку люблять за те, що вона приносить на своїх крилах справжню весну. Сокіл символізує молодечу завзятість, і тому його теж цінують. А скільки пісень складено про перепілоньку? Навесні ж  ми з нетерпінням чекаємо голосу зозулі. Ну а пустотливі горобці – це ж просто домашні улюбленці. Безперечно, птахів треба не тільки любити, а й берегти.

Записати текст, підкреслити слова з мякими приголосними.

V. Підбиття підсумків уроку.

V. Домашнє завдання.  Опрацювати теоретичний матеріал на,   виконати письмово вправу.

 

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку