Конспект уроку української мови для 5 класу "Приголосні дзвінкі та глухі"

Про матеріал

Матеріал дає можливість поглибити знання учнів про дзвінкі та глухі приголосні, формувати орфоепічні навички; розвивати логічне мислення, фонематичний слух, пам'ять, культуру усного й писемного мовлення; виховувати повагу та любов то близьких та рідних.

Перегляд файлу

Конспект уроку

Тема. Приголосні дзвінкі та глухі.

 Мета: поглибити знання учнів про дзвінкі та глухі приголосні, формувати орфоепічні навички; розвивати логічне мислення, фонематичний слух, пам’ять, культуру усного й писемного  мовлення; виховувати  повагу та любов то близьких та рідних.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, таблиця «Приголосні дзвінкі та глухі».

Хід уроку

І. Повідомлення теми і мети уроку.  Мотивація навчальної діяльності.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Творче завдання «Допоможіть друзям».
Казка про незвичайні  слова.
Одного разу на світлому сонячному лужку зібралося кілька незвичайних  слів,:Ьтсідар,Яроз  і Янсіп. Стали вони висловлювати своє занепокоєння з приводу того, що ніхто їх тепер правильно не назве, бо злий чарівник переробив їхні імена і сказав,що тільки тоді ,коли хтось назве правильно дзвінки та глухі приголосні в цих словах , їх усі впізнають. Але,мабуть, учням це не під силу.

Учитель пропонує  допомогти цим незвичайним словам. Учні називають дзвінкі та глухі приголосні звуки, що є в цих словах, а потім –  самі слова.

Робиться висновок про те, що дзвінкі та глухі приголосні вже знайомі учням.

Записується фонетична  транскрипція цих слів. Проводиться бесіда про тверді та мякі приголосні.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

-Самостійне опрацювання теоретичного матеріалу за підручником ( с.103).

Евристична бесіда.

*Якими є більшість дзвінких та глухих приголосних в українській мові?

*Чи є приголосні ,що не мають пар?

*Як, на вашу думку, утворюються дзвінкі приголосні?

*Чи є, на вашу думку, у нашій мові слова, в яких пишеться глухий приголосний, а вимовляється дзвінкий? (Учитель демонструє ці слова на таблиці).

-Робота в малих групах.  Діти складають і записують текст зі словами «пісня», «радість», «зоря», об’єднавши їх спільною темою «Моя родина».

(Приблизний варіант тексту. У нашій родині всі люблять пісню. Тихими літніми вечорами , коли сходить вечірня зоря, ми часто співаємо. Це заняття нам приносить радість.) Записати текст. Назвати в ньому всі частини мови.

-Виконання вправи підручника на закріплення  

- Редагування тексту (усно).
* Прочитати текст та відредагувати його.
Родовідна пам’ять
Пам’ять про своїх пращурів – не забаганка і тим паче не данина моді. Пам’ять про своїх пращурів (вона) – природна потреба триматися свого родоводу, оберігаючи в такий спосіб сімейні реліквії і традиції та передаючи їх у спадок наступним поколінням. Деякі люди цуралися чи нехтували історичною пам’яттю. Тоді цих людей (їх) зневажливо називали: «Людьми без роду-племені».

Випишіть з тексту слова, в яких є тільки дзвінкі приголосні.

ІV. Рефлексія.

* Прочитайте вірш «Любіть Україну» і зробіть висновок про те, чому нашу мову називають милозвучною. ( Учні рахують кількість голосних, дзвінких та глухих приголосних, спостерігають за їхнім розташуванням у словах).

    Звідки ти і хто такий?
    Українець я малий!
   І яку ти знаєш мову?
   Українську колискову.
    Де живеш ти, хлопче, нині?
    В тополиній Україні.
   Ким ти станеш, як зростеш?
   Вибір же у нас без меж,
Але буду вірним сином
 Нашій матері-Вкраїні!

V. Підбиття підсумків уроку.

VІ.Домашнє завдання. .  Опрацювати теоретичний матеріал на,   виконати письмово вправу.

 

 



 


 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
1291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку