Конспект уроку-проекту з англійської мови у 8 класі

Про матеріал

Розгорнутий конспект уроку-проекту з англійської мови у 8 класі на тему '' Ласкаво запрошуємо до Великобританії''. Може бути використаний як підсумковий урок.

Перегляд файлу

Урок англійської мови

у 8 класі

“Welcome to Great Britain“

Тип уроку: формування навичок і вмінь.

Мета: активізувати вміння та навички мовлення, використовуючи лексику з теми; практикувати учнів в аудіюванні з метою отримання максимально повного й точного розуміння всієї інформації; вдосконалювати навички читання та поповнити словарний запас у процесі роботи над текстом; розвивати логічне мислення, мовну здогадку, навички класифікації та узагальнення; розширити знання учнів про Велику Британію, розвивати інтерес та виховувати повагу до традицій і країни, мову якої вони вивчають.

Обладнання: карта Великої Британії, учнівські проекти, роздавально-дидактичний матеріал, комп’ютер, інтерактивна дошка.

Форма проведення: урок-захист проектів.

Тип проекту:

  1. за видом діяльності: практико-орієнтований
  2. за змістом: міжпредметний
  3. за характером партнерських взаємодій: кооперативний
  4. за часом проведення: короткостроковий.
  5. За метою та характером проектної діяльності: інформаційний

Методи і прийоми: робота в групах, парах; метод проектів.

Етапи реалізації:

  • підготовчий етап (підготовка учнів до роботи; визначення проблеми; формулювання мети та завдань щодо її розв’язання; визначення форми кінцевого продукту; висунення гіпотези; обговорення методів дослідження);
  • технологічний етап – планування роботи (визначення основних джерел, способів збору інформації, процедури та критерії оцінки результатів; розподіл роботи між членами групи; збирання інформації стосовно проблеми; пошук учнями особистих розв’язків проблеми; вирішення проміжних завдань; розв’язання проблеми; аналізування отриманих результатів; формулювання висновків)
  • заключний етап (оформлення результатів, підготовка до представлення проекту; здійснення його захисту; підбиття підсумків)

Головна мета проекту:

  • створення оригінального продукту (проекту) з навчальної теми;
  • формування особистісних якостей;
  • уміння презентувати створене перед аудиторією.

Очікувані результати проекту:

  • розвиток комунікативних компетентностей;
  • підвищення рівня якості знань;
  • самостійна діяльність учнів;
  • креативність, позитивне ставлення до інновацій;
  • особистісна самореалізація, прагнення до саморозвитку та самовдосконалення.

Учасники проекту: учні 8 класу.

 

Хід уроку

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

1. Greeting. Організаційний момент.

Good morning, everybody! I‘m glad to see you. How are you today?

2. Aim. Повідомлення теми й мети уроку.

The topic of our today’s lesson is “Welcome to Great Britain“. We should listen and discuss projects of our students about Great Britain and do some exercises to improve your English.

3. Warming up. Фонетична зарядка

First of all we have to revise our lexis, that’s why we’ll start our lesson with phonetic drill.

Listen and repeat after the announcer in chorus the geographical names: the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, the British Isles, England, Scotland, Wales, the Irish Sea, the North Sea, the English Channel, London, Greenwich, the Thames, the Severn, Cambridge, Oxford, Glasgow, Coventry, Manchester, Cardiff, Snowdonia, Caernarfon Castle.

II. Основна частина уроку.

  1. Словникова робота

Find the odd one out and say why.

1) Paris, Kyiv, New York, London ( New York )

2) the Dnipro, the Dnister, the Thames, the Donets ( the Thames)

3) Belfast, Welsh, Irish, French (French)

4) the Atlantic Ocean, the Irish Sea, the Pacific Ocean, the English Channel.

(the Pacific Ocean )

  1. iron, art, coal, ore (art)

Find synonyms to these words

1

seaside

A

national

2

official

B

maybe

3

oldest

C

old-fashioned

4

in fact

D

constructed

5

today

E

actually

6

perhaps

F

lovely

7

travelers

G

happens

8

stands

H

coastal

9

built

I

is located

10

quaint

J

nowadays

11

takes place

K

tourists

 

  1.               Speaking. (бліц - опитування )

How much do you know about the English-speaking world?

The English-Speaking World Quiz.

1. What is the biggest city in Great Britain?


  1.               London+
  2.               Birmingham
  3.               Glasgow

2. The highest mountain in Britain is…


  1.               Ben Macdui
  2.               Ben Nevis+
  3.               Snowdon

3. The highest mountain in Britain is…


a) 1,543 m high

b) 1,345 m high

c) 1,343m high


4. You can drive a car in England when you are 16 years old


a) True

b) False+ (17 years old)


5. The national flag is called…


a) “Happy Nick”

b) “Union Jack”+

c) “Marry Roger”


6. What are the three colours of British flag?


a) Red, white and blue+

b)Red, white and green

c)Red, green and yellow


  1. . Relaxing. Хвилина відпочинку. (Під супровід спокійної мелодії учні закривають очі і уявляють свою подорож) .
  2. Розвиток навичок усного мовлення.

І project. Let’s go on our work listen to the project of our students about Great Britain, be ready to speak about Great Britain. (student’s presentation)

Look, listen and then give answers to the questions:

  1.               Where do the British Isles lie?
  2.               What islands form a group of the British Isles?
  3.               What parts does Great Britain consist of?
  4.               Where are they situated and what are their capitals?
  5.               What channel separates the UK from Europe?
  6.               What ocean and what seas is Great Britain washed by?
  7.               What countries make the United Kingdom?
  8.               What is the longest river of Great Britain?
  9.               What is the capital of Great Britain?
  10.          What kind of climate has Great Britain?

Tell, please, about geographical position of Great Britain at the map.

And now let’s speak about the state system of Great Britain and Ukraine. Let’s discuss a table and compare the state system of both countries.

ІІ project. Give a comparative characteristic of the state system

of Ukraine and Great Britain using the table.

  1.                                        What is our country by the form of government?
  2.                                        What kind of country is the United Kingdom?
  3.                                        What is the meaning of “parliamentary monarchy”?
  4.                                        Who is at the head of Ukraine and Great Britain?
  5.                                        The Queen power is not absolute, is it? What does it mean?
  6.                                        What is the highest legislative body of Ukraine?
  7.                                        Whom does the legislative power in the UK belong to?
  8.                                        What is the highest executive body of Ukraine and Great Britain?
  9.                                        What is the main function of the Government?
  10.                                   Whom does judicial power belong to in our state and in Great Britain?
  11.                                   What is the Fundamental Law of Ukraine?
  12.                                   Does Great Britain have the Constitution?

ІІІ project . Listen to the advertising of tourist agencies about Wales and

Northern Ireland Wales – the Land of Songs

Say if the following statements are true or false. Correct the false statements.

  1.               Wales is one of the countries that is part of Great Britain.
  2.               The capital city of Wales is Cardiff.
  3.               Welsh is not spoken in the country.
  4.               A special committee was established in 1988 to protect Welsh.
  5.               Schoolchildren in Wales learn only English.
  6.               The Welsh are not very fond of singing.
  7.               Snowdonia is a great wonderful gallery.
  8.               St. David’s has the largest cathedral in Britain.
  9.               The Royal National Eisteddfod takes place every summer.
  10.          The Eisteddfod is a flower festival.

Retell the text according to the plan:

  1.               The geographical position of Wales.
  2.               Welsh - the oldest language in Europe.
  3.               A favourite pastime of the Welsh.
  4.               Wales’ popular tourist attractions.

(Snowdonia, Caernarfon Castle, St David’s village)

  1.               The Royal National Eisteddfod – a festival of music and poetry.

IV project. Northern Ireland

Listen to the text “Northern Ireland” and say if the following statements are true or false. Correct the false statements.

  1.               Northern Ireland is one of the countries that is part of Great Britain.
  2.               The capital city of Wales is Belfast.
  3.               Irish is not spoken in the country.
  4.               A special committee was established to protect Welsh.
  5.               Schoolchildren in Northern Ireland learn only English.
  6.               The Irish are not very fond of singing.
  7.               Belfast’s Britain’s park is situated in the east of Northern Ireland.
  8.               St. Nicola’s has the largest cathedral in Britain.
  9.               A seven-day festival takes place every summer.
  10.          The flower festival is the most popular in Northern Ireland.

Retell the text according the plan:

1. The geographical position of Northern Ireland.

2. Irish - the oldest language in Europe.

3. A favourite pastime of the Irish.

4. The popular tourist attractions.

5. The festival of music and poetry.

II. Заключна частина уроку

1. Підсумки уроку.

Was it difficult for you to give a comparative characteristic of the state system of our country and Great Britain?

Were the projects of our students about Great Britain interesting? Did you like them?

2. Домашнє завдання.

Скласти питання до проектів опонентів «Що? Де? Коли?»

3.Оцінювання

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гриньків Любов
    Гарно спланований урок!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Павлик Марія
    Дякую за ваш конспект!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 січня 2018
Переглядів
2714
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку