This lesson plan is designed around a short film. Pupils watch it, predict a story and talk about ways of showing people they are loved at Christmas.
Конспект уроку
Клас: 4
Тема: Різдво
Мета уроку: розвиток мовленнєвих здібностей
Завдання:
Загальноосвітні: створити умови для розвитку спостережливості; вміння правильно узагальнювати дані і робити висновки; сприяти вдосконаленню мовних навичок
Розвиваючі: створити умови для розвитку вмінь виділяти головне, оцінці непередбачуваних ситуацій
Виховні: створити умови для виховання позитивного інтересу до вивчення англійської мови; сприяти розвитку творчого ставлення до вивчення іноземної мови
Обладнання: короткий фільм “The Man on the Moon”; маркери; ватмани.
Тип уроку: комбінований урок
Зміст уроку
The topic of the lesson is “Christmas”.
Today we are going to revise the weather-words, predict the story and continue learning the past simple tense.
Warm-up. Введення учнів в атмосферу іноземного спілкування.
Бесіда.
What winter months do you know?
What can we do in winter?
What is the weather like today?
What was the weather like yesterday?
Do you remember what the weather was like at Christmas?
What Christmas words can you name? (написати у командах на ватманах та презентувати відповіді)
2. Основна частина уроку.
Pre-watching activity.
We are going to watch a short film “The Man on the Moon”.
What does he look like?
How do you think this old man feels?
What does he do all day?
Зарядка для розвитку фонематичного слуху та плодотворної взаємодії для органів зору.
Look left, look right
Look up, look down
Look around.
Look at your nose
Look at that rose
Close your eyes
Open, wink and smile.
Watching the film. You are going to watch a short film and describe the old man.
Записати у зошити опис старої людини, після перегляду 50 секунд короткого фільму (див. Додаток «The Man on the Moon»).
He is old. This man is tall and thin. He has got short white hair, big brown eyes, big ears, a big nose and a little mouth.
Бесіда.
What do you think the little girl is going to do?
Post-Watching Activity.
What is the best present for the old man?
Do you like the film?
3.Завершення уроку.
Підведення підсумків вивченого матеріалу. Бесіда.
What words have we learned at our lesson?
What do you like the best?
What presents have you already given for your relatives?
I hope you enjoy the lesson!