Конспект уроку "Робота з нитками" (2 клас, спеціальна школа)

Про матеріал
Конспект уроку трудового навчання " Робота з нитками. Виготовлення стилізованих ягід із зв`язаних пучків ниток". Мета: * збагачення уявлення учнів щодо призначення ниток та їх використання, засвоєння властивостей ниток; *навчити учнів намотувати нитки на картон, зв`язувати, перев`язувати, сплітати нитки ( за показом вчителя), виготовляти китичку і стилізовані фігурки (ягоди) на її основі; *розвиток мислення на основі формування умінь аналізувати вироби за питаннями вчителя, порівнювати зразок з натуральним об`єктом; *розвиток дрібної моторики в процесі намотування ниток, їх зв`язування; *виховання охайності в процесі роботи.
Перегляд файлу

Тема: « Робота з нитками. Виготовлення стилізованих ягід із зв`язаних пучків ниток»

Мета:

  • Збагачувати уявлення учнів щодо призначення ниток та їх використання, засвоєння властивостей ниток;
  • Навчити учнів намотувати нитки на картон, зв`язувати, перев`язувати, сплітати нитки ( за показом вчителя), виготовляти китичку і стилізовані фігурки (ягоди)  на її основі;
  • Розвиток мислення на основі формування умінь аналізувати вироби за питаннями вчителя, порівнювати зразок з натуральним об`єктом;
  • Розвиток дрібної моторики в процесі намотування ниток, їх зв`язування;
  • Виховання охайності в процесі роботи.

Обладнання: нитки, шматочки вати, шаблони з картону, ножиці.

Тип уроку: комбінований

План уроку

І. Вступна частина

  1. Орг. момент (1хв)
  2. Нервово-психологічне налаштування  (2хв)

ІІ. Основна частина

  1. Повідомлення теми і мети уроку (1хв)
  2. Повідомлення і повторення технічних відомостей ( 3 хв)
  3. Аналіз зразка виробу «Ягідка» (2хв)
  4. Попереднє планування за предметно-операційним планом ( 2хв)
  5. Виконання виробу (30хв)

ІІІ. Заключна частина

  1. Звіт про виконану роботу  (1хв)
  2. Оцінка роботи учнів (2хв)
  3. Підведення підсумків (1хв)

 

 

 

 

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Орг.момент

- Діти, давайте пригадаємо,як правильно організовувати своє робоче місце?
  Де повинні лежати матеріали?  Де інструменти?

2. Нервово- психологічне налаштування

Відгадування загадок:

1. Широке поле простелилось,

Широким полем одяглось.  (тканина)

2. Чорні, білі кольорові

Шити все вони готові

Плаття, фартухи, шапки,

Допоможуть нам …  (нитки)

3.Попереду два кінці,

Ззаду кільця у руці

 Чи папір, чи то тканину,

Крають витвори оці.  (ножиці)

 

ІІ. Основна частина

1. Повідомлення теми уроку

- Діти, пригадайте, які ви знаєте фрукти що ростуть у саду?! Так, правильно – груші, вишні,сливи, малина, смородина, аґрус.

- Сьогодні ми будемо виготовляти смородину, а робити її ми будемо з ниток. Ми вже вміємо виготовляти з ниток китицю,а тепер на її основі зробимо ягідку.

2. Повідомлення і повторення технічних відомостей

Бесіда на тему «Застосування і призначення ниток та їх властивості»

3. Аналіз зразка виробу «Ягідка»

- Діти, скажіть мені з чого складається  ягідка? Так, правильно, вона має форму кулі, яка закінчується маленькою китичкою.

- Що нам необхідно зробити, щоб китиця стала форми кулі? Правильно, в середину китиці треба покласти шматочок вати.

- Які ще ми бачену деталі на зразку? З чого вони виконані? Яку форму мають ніжки та листочки? Який колір мають деталі зразка?  (відповіді дітей)

- Яким чином поєднуються всі деталі виробу?  (способом зв`язування)

4. Попереднє планування за предметно-операційним планом

До дошки викликають двох учнів, які визначають послідовність виконання виробу:
1.Спочатку виготовляємо китицю – на заданий шаблон намотуємо червоні нитки рівними рядами у декілька шарів – зверху протягуємо нитку і зв`язуємо намотані на картонку нитки – знизу нитки розрізаємо і одержуємо китицю, яка буде основою для виготовлення ягоди

2. Виготовлення ягід – беремо шматочок вати, скочуємо його кулькою і поміщаємо у середину китиці – знизу зв`язуємо нитки таким чином, щоб одержати круглу ягідку – із зелених ниток плетемо косу довжиною 20 см – кінці коси прив`язуємо до ягідок – щоб одержати листячко, посередині коси зав`язуємо бантик

5. Виконання виробу

Під час роботи, вчитель пропонує допомогти один – одному, показує як це зробити ( один тримає пучок ниток,а інший перев`язує кінчики)

  • А зараз я зараз я пропоную вам відпочити та зробити фізкультхвилинку:

Діти імітують рухи.

Хай завжди буде сонце!

(У повітрі роблять круг.)

Хай завжди буде небо!

(Руки піднімають угору.)

Хай завжди буде радість!

(Дарують один одному усмішку.)

Хай завжди буде дружба!

(Діти дають один одному руки.)

 

ІІІ. Заключна частина

1.Звіт про виконану роботу

- Діти,що ми з вами сьогодні робили? Правильно,ягідку на китиці.

- Вам сподобався наш урок?

- Що ви запам`ятали?

2.Оцінка роботи учнів

3.Підведення підсумків

- Діти ви сього всі молодці, гарно попрацювали.

1

 

docx
Додав(-ла)
Кривоус Тетяна
Додано
25 лютого 2023
Переглядів
1061
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку