: Плетіння. Способи плетіння зі стрічок, товстих ниток, шнурків. Основні прийоми роботи та послідовності виготовлення виробів технікою плетіння. Виготовлення іграшки «Восьминіг».

Про матеріал
Мета: продовжити ознайомлення учнів з різними прийомами роботи з нитками; дати уявлення про різноманітність виготовлення виробів технікою плетіння; навчати виготовленню декоративних прикрас за допомогою ниток способом плетіння «косичкою»; ознайомити учнів з послідовністю виготовлення іграшки «Восьминіг» і особливостями цих тварин; продовжувати удосконалювати прийоми роботи з ножицями та нитками; розвивати увагу, мислення, творчі здібності, охайність, старанність, акуратність; виховувати самостійність, любов до праці, вчити цінувати та оберігати витвори людської праці.
Перегляд файлу

1

 

Тема: Плетіння. Способи плетіння зі стрічок, товстих ниток, шнурків. Основні прийоми роботи та послідовності виготовлення виробів технікою плетіння. Виготовлення іграшки «Восьминіг».

Мета: продовжити ознайомлення учнів з різними прийомами роботи з нитками; дати уявлення про різноманітність виготовлення виробів технікою плетіння; навчати виготовленню декоративних прикрас за допомогою ниток способом плетіння «косичкою»; ознайомити учнів з послідовністю виготовлення іграшки «Восьминіг» і особливостями цих тварин; продовжувати удосконалювати прийоми роботи з ножицями  та нитками;

розвивати увагу, мислення, творчі здібності, охайність, старанність, акуратність;

виховувати самостійність, любов до праці, вчити цінувати та оберігати витвори людської праці.

Обладнання: нитки для  в'язання, целофановий пакет або листок А4, тасьма, кольоровий папір, клей, зразки виробів, мультимедійна дошка, підручник.

Література:

  1.               Веремійчик І. В. Уроки трудового навчання : 4 клас : навчально-методичний посібник / І. В. Веремійчик. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2014. — 128 с.
  2.               Веремійчик, І. М. Методика трудового навчання в початковій школі [Текст]: навч.посіб. / І. М. Веремійчик. – Тернопіль : Мальва-ОСО, 2007. – 276 с.
  3.               Веремійчик І. В. Трудове навчання : 4 клас / І. В. Веремійчик, В.П.Тименко. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2014. — 128 с.
  4.               Хорунжий В. І. Готуємось до уроків трудового навчання. 4 клас  /         В. І. Хорунжий, Л. Д. Масевич. — Х.: Веста: «Ранок», 2011. — 160 с.

 

Хід уроку

І. Організація класу

Пролунав дзвінок веселий

Всі готові? Все готово?

Ми не відпочиваємо

Ми працювати починаємо.

II. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

  • Відгадайте загадку.

Дітки? Що за дивина?

Вісім ніг і голова!

На ногах присоски має,

Ними їжу він шукає,

А тепер на дні заліг

Дивовижний …(восьминіг)

  • - Що ви знаєте про цю тварину?(слайд 1, 2)
  • - Де вона живе?
  • - Чим вона харчується?
  • - Опишіть їхню зовнішність.

Сьогодні ми ознайомимось з плетінням та із видами плетіння з ниток. Виготовимо іграшку «Восьминіжок».

  •  ІІІ. Актуалізація знань учнів
  1.                   Розповідь учителя про плетіння.
  •  Плетіння — ремесло з виготовлення господарсько-побутових та художніх виробів з різноманітної еластичної сировини. Люди цим займаються з давніх-давен. З покоління в покоління українські майстри навчали своїх учнів ремеслу плетіння. Народне мистецтво плетіння — це художня традиція.

- Які плетені вироби ви бачите? (слайд 3)

- З яких матеріалів вони виготовлені?

     Сплітаючи, наприклад, шнури, помітили, що в процесі виготовлення отримується міцний і гарний виріб.

     Вправляючись у їх виготовленні стародавні майстри придумували нові способи переплетень.

Для плетіння використовують лозу(це природній матеріал, довге гнучке стебло деяких рослин), кору, солому, траву, нитки, шкіру (слайд 4). За допомогою плетіння можна виготовити різні речі.

Вважають, що плетіння дало початок виробництву тканин. Для плетіння використовують товсті бавовняні нитки, шнур, тасьму (стрічки з тканини). Для цього можна використовувати спосіб, який називається «косичка» (слайд 5). Перед плетінням шнурочки складають разом, рівняють із одного кінця міцно зв’язують нитками. Плетіння краще виконувати парами (один учень тримає, а інший плете, а потім навпаки).

З трьох шнурочків можна сплести кіску в послідовності, яку показано на малюнку. Зверніть увагу.

Таку плетінку з кольорових ниток можна використовувати як закладку. Також з виплетеної довгої кіски можна виготовити килимок. Подивіться на сторінці 64 у підручнику. Для цього розклади її по колу у вигляді спіралі і, починаючи від центра, поступово складати кільце одне з одним. Та зшити кільця нитками.   


Але ми з вами виготовлятимемо інший виріб.

ІV. Послідовність трудових дій

  1. Демонстрування та аналіз зразка.

— Ось, такий восьминіг, ми сьогодні будемо виготовляти. Погляньте у підручнику на сторінці 65, на ті матеріали, які нам потрібні.

Для цього нам потрібно взяти: нитки для  в'язання, целофановий пакет або листок А4,  кольорові смужки, кольоровий папір, клей.

Основою буде кулька-клубочок, зроблений із паперу або із целофану, а зверху обмотаний ниткою. Далі потрібно підготувати відрізки із ниток, довжиною 15-20 см, їх має бути 24. Використовуватимемо стрічку, для того щоб перев’язати під головою іграшки та  перев’язати сплетенні кіски, тобто їхні ніжки.  Також потрібні деталі, вирізані з паперу (очі, носик, ротик), для зображення обличчя нашої іграшки і клей, щоб їх приклеїти.

2. Послідовність виготовлення виробу:

1. Згорніть пакет чи лист А4 у кульку.

2. Щільно обкрутіть кульку ниткою для в’язання. Має вийти клубочок.

3. Підготуйте відрізки ниток завдовжки 15-20 см.

4. Обгорніть клубочок нитками та зав’яжіть угорі та знизу, як показано на малюнку у підручнику.

5. Під головою перев’яжіть смужкою або тасьмою.

6. За допомогою кольорового паперу зробіть обличчя.

7. Ниточки згори розпушіть, зробивши волосся.

8. Нижні ниточки заплетіть у косички.

9. Кожну частинку перев’яжіть смужкою. Колір оберіть самостійно.

3. Повторення правил безпеки під час роботи.

1. На робочому місці дотримуйте чистоти і порядку.

2. Зберігайте ножиці у спеціально відведеному для цього місці.

3. Не працюйте притупленими ножицями.

4. Не тримайте ножиці лезами вгору.

5. Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом.

6. Не заважайте товаришам, коли вони вирізають деталі ножицями.

7. Передавайте ножиці товаришам кільцями вперед.

8. Під час різання тримайте матеріал таким чином, щоб лезами ножиць не поранити руку.

9. Клеєм слід користуватися так, щоб він не потрапив до очей. Брудні від клею руки під час роботи витирайте ганчіркою. Після завершення роботи вимийте їх ретельно з милом і витріть рушничком.

V. Самостійна робота учнів

Учні працюють. Учитель допомагає, дає вказівки. Протягом роботи звучать аудіозаписи інструментальних музичних творів.


Фізкультхвилинка

 


  • Восьминіг пропонує нам відпочити і провести фізкультхвилинку.

                                 Рибки плавають в водиці,

                       Рибкам весело гулять.

                       Хочемо ми з рибками

                       разом попірнать.

                       Раз- прогнулись, потягнулись,

                       На носочки піднялись.

                       Вліво, вправо повернулись,

                       Один одному всміхнулись.

                       Рибки хвостиком махнули,

                       Рибки воду сколихнули

                      І на дно морське пірнули.

                      Добре всі ми відпочили

                      І за парти тихо сіли.

Учні продовжують виготовляти іграшку.

VІ. Аналіз і оцінювання учнівських робіт.

Давайте з вами оцінимо та проаналізуємо кілька робіт (відбувається колективне обговорення, активно залучаючи учнів до аналізу й оцінювання якості виробу).

Вчитель підсумовує роботу учнів, навчає їх об’єктивно оцінювати якості виробу. Вироби інших учнів схвалює (чи вказує на недоліки) індивідуально. Особливо відмічає тих, хто виявив творчу самостійність.

Підсумки уроку.

  • З якою технікою ми сьогодні ознайомилися?
  • Що ви можете сказати про цю техніку?
  • Яким способом виконували плетіння?
  • Чи сподобалось вам виготовляти іграшку з ниток?
  • Які ще іграшки можна зробити у цей засіб?

VІІ. Прибирання робочих місць.

Учні прибирають свої робочі місця.

 

 

 

 

1. На робочому місці дотримуйте чистоти і порядку.

2. Зберігайте ножиці у спеціально відведеному для цього місці.

3. Не працюйте притупленими ножицями.

4. Не тримайте ножиці лезами вгору.

5. Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом.

6. Не заважайте товаришам, коли вони вирізають деталі ножицями.

7. Передавайте ножиці товаришам кільцями вперед.

8. Під час різання тримайте матеріал таким чином, щоб лезами ножиць не поранити руку.

9. Клеєм слід користуватися так, щоб він не потрапив до очей. Брудні від клею руки під час роботи витирайте ганчіркою. Після завершення роботи вимийте їх ретельно з милом і витріть рушничком.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 березня 2023
Переглядів
1415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку