Урок Дизайн і технології - 4 клас

Про матеріал
Розробка уроку Дизайну і технологій на тему: "Стилізація природних форм у іграшках саморобках. Пап’є – маше" - 4 клас
Перегляд файлу

Тема : Стилізація природних форм у іграшках саморобках.

             Пап’є – маше. 

Мета : Поглибити знання учнів про техніку пап’є маше , про вітаміни

            та їх значення для організму людини. Розширити уміння

            працювати з папером. Розвивати фантазію , емоційно –   

            образне мислення , пам'ять,  увагу, уяву; формувати інтерес до

            різних видів праці. Виховувати охайність , художній смак,

            потребу в праці, повагу до людей, працелюбство.  

Об'єкт праці : виготовлення яблука у техніці пап’є - маше .

Інструменти та матеріали:  газети, клей, стаканчик для змішування клею, яблуко, пензлик.

Обладнання:  технологічна карта , таблиці правил техніки безпеки, виробів в техніці  пап’є - маше.

 Тип уроку : комбінований

Клас : 4

Використана література :

  1. Хоружний  В.І. «Практикум в навчальних майстернях  з методикою трудового навчання». – Тернопіль : Астан, 2001 – 220с.

2. Л.В.Вартабедян, Ж.А. Голінщак «Уроки трудового навчання»     

    4 клас. Посібник для вчителя . – Тернопіль : Навчальна книга –

    Богдан, 2006. – 160с.

3.  Веремійчик І.М. Трудове навчання . Майструй і твори : Підруч. Для 4 кл. -  К.: Педагогічна думка , 2004. – 128 с.

 

План уроку.

1.Організація класу до навчальної діяльності.

1.1  Привітання з учнями.

1.2 Перевірка готовності робочих місць до уроку.

1.3 Створення  сприятливого психологічного комфорту та емоційного настрою.

2. Актуалізація опорних знань.

2.1 Бесіда з учнями.

3.Вивчення нового матеріалу.

3.1 Оголошення теми та мотивація навчальної діяльності школярів.

3.2  Вступна бесіда.

3.3 Пояснення послідовності виготовлення виробу.

3.3.1  Аналіз зразка виробу та його конструктивних особливостей.

3.3.2 Сповільнений показ з поясненням вчителя.

3.4 Первинне закріплення сприйнятого матеріалу.

4. Практична самостійна робота учнів.

4.1 Інструктаж з техніки безпеки.

4.2 Самостійна робота .Здійснення вчителем поточного інструктажу.

5.Підсумок уроку.

5.1 Підсумкова бесіда.

5.2 Аналіз та оцінювання робіт учнів.

5.3 Заключне слово вчителя.

5.4 Прибирання робочих місць.

 

Хід уроку.

  1. Організація класу до навчальної діяльності.

1.1Привітання з учнями.

Продзвенів для нас   дзвінок,
Починаємо урок.
Попрацюємо старанно,
Щоб почули у кінці,

                              Що у нашім дружнім класі

                              Діти просто молодці!

 - Діти , сьогодні урок трудового навчання проведу у вас я. Надіюсь ви мене пам’ятаєте, звуть мене Людмила Іванівна.

1.2 Перевірка готовності робочих місць до уроку.

Перевірим  для початку чи на партах все в порядку. Сьогодні на урок трудового навчання  вам потрібні : газети, клей, яблуко,стаканчик для змішування клею.

1.3 Створення  сприятливого психологічного комфорту та емоційного настрою.

Подивилися на мене

Посміхнулися усі

Хто готовий до роботи ?

Хто бадьорий?

- Молодці.

2. Актуалізація опорних знань.

2.1 Бесіда з учнями.

- Діти, погляньте у вікно. Яка зараз погода?

- В яку пору року переважає така погода ? (Восени)

- А чи помітили ви , які зміни відбулися у природі ? ( пожовкло листя, почало опадати з дерев, часто ідуть дощі, птахи відлітають у теплі краї).

- Молодці, бачу ви спостережливі. А хто скаже чим займаються люди восени? ( Збирають урожай).

- А що саме вони збирають ? ( Овочі і фрукти).

- Яку користь вони приносять?

- Так, ці всі овочі і фрукти багаті на вітаміни.

  • Вітаміни - це біологічно активні речовини, життєво необхідні для організму людини. Вітаміни, як правило, не утворюються в людському організмі, тому при їх відсутності порушується обмін речовин і розвиваються тяжкі захворювання.
  • Діти, а які вітаміни ви знаєте ?
  •  В яких продуктах вони містяться?

А - масло,  помідори, абрикоси, перець, морква...

Вітамін росту, необхідний для процесу росту і розвитку людини.

D -  молоко, яйця...

Сприяє засвоєнню кальцію в кістках і зубах - підтримує їх міцними

Е - нерафінована олія

Запобігає кровотечам, низький зір, утома, низька працездатність.

С - свіжі овочі, фрукти...

Аскорбінова кислота: захищає імунітет, стабілізує психіку - вітамін краси.

В - хліб,  м'ясо.

В -  крупи, ягоди  ...

В , В , В , В , комплекс вітамін групи В

Підтримує нерви, загоєння ран, кислотність шлунку, випадає волосся.

В6 Вітамін краси - шкіра гладкою, волосся густим, нігті міцними.

- Отже , для чого нам потрібні вітаміни? ( щоб ми були здоровими не хворіли, а також щоб ми виросли сильними . ).

- Де містяться вітаміни ? (У овочах і фруктах).

- Для чого ми можемо використовувати овочі і фрукти ? ( споживати в їжу, прикрашати інтер’єр ).

3.Вивчення нового матеріалу.

3.1 Оголошення теми та мотивація навчальної діяльності школярів.

— На сьогоднішньому уроці ми навчимося виготовляти яблуко у техніці пап’є- маше, яким ви зможете прикрасити дім, почепити його на новорічну ялинку, чи подарувати друзям.

3.2  Вступна бесіда.

- Діти, що таке пап'є-маше? (Пап'є-маше — паперова маса, змішана з клейкими речовинами).

- Що використовують для роботи-з пап'є-маше ? (Для роботи з пап'є-маше  використовують  папір, який легко промокає (газети).

- З чого виготовляють форму для пап'є-маше ? ( Форму для пап'є-маше виготовляють з глини, пластиліну або здійснюють виклеювання на готовий виріб).

Термін „пап'є-маше" вживається також як техніка виготовлення виробів із паперової маси.

Вироби з пап'є-маше набагато легші, ніж із глини чи пластиліну, значно міцніші, їх легше фарбувати, надавати їм натурального вигляду.

У техніці пап’є - маше можна виготовляти яблуко, тарілку, картину, глечик, а ще багато іншого : іграшки, ялинкові прикраси, маски, скульптури.

Існує два способи виготовлення виробів із пап'є-маше. Перший спосіб складніший, полягає в тому, що вироби виготовляються зі спеціальної пластичної маси.

Другий, спрощений спосіб виготовлення виробів з пап'є-маше полягає у оклеюванні форми кусочками паперу .Не дивлячись на простоту цього способу, можна виготовити найрізноманітніші, досить міцні і красиві вироби. Форму виготовляють із глини, гіпсу, пластиліну або здійснюють виклеювання по готових виробах.

- Ми будемо виготовляти виріб другим способом.

3.3 Пояснення послідовності виготовлення виробу.

3.3.1  Аналіз зразка виробу та його конструктивних особливостей.

- Діти, погляньте на яблуко , яке у вас на партах. Якої воно форми ?

( круглої).

 - Як ви думаєте з яких матеріалів ми будемо його виготовляти ?

 ( газети, клею, води.)

- Щоб ми  виготовили яблуко у техніці пап’є – маше нам допоможе технологічна карта, на якій зображено послідовність виготовлення нашого яблука.

3.3.2 Сповільнений показ з поясненням вчителя.

- Будьте уважними. Ніхто нічого не робить. Щоб краще слухати поставте руки на коліна , а плечі на спинку стільця. Всі слухають.

- Перш ніж розпочати виклеювання пап'є-маше по формі, необхідно нарвати клаптиками папір, підготувати клей . Хоч є дуже багато різних сортів паперу, ми з вами використаємо газетний.  Він добре вбирає вологу, рівномірно склеюється, міцно з'єднується з ґрунтом і фарбою.

    Перший шар  наклеювати на яблуко будемо , намоченим у воді папером.

Другий шар кусочків паперу наклеюють поверх першого клеєм розчиненим у воді. Так само наклеюють ще 6...8 шарів.

   Кожний наклеєний на форму кусочок паперу пригладжують пальцем, поряд наклеюють другий, третій і інші . Кусочки наклеюють так, щоб краї кожного наступного трохи перекривали попередні.

    В процесі роботи слідкують за тим, щоб на формі не утворювалися складки і зморшки. На заокругленнях форми кусочки паперу беруть меншими.

Закінчивши ліплення, виріб ставлять для просушування в тепле, але не жарке місце. При швидкому висиханні шари пап'є-маше можуть потріскатись. Сушка вважається закінченою, якщо при вдавлюванні пальцями паперова маса не зминається, а при постукуванні видає дзвінкий, а не глухий звук.

Висушений виріб знімають з форми, для цього його розрізають ножем на дві половинки . Видаливши з них форму, половинки склеюють смужкою паперу і зверху наклеюють ще два шари паперу.

Остаточне оздоблення  виробу з пап'є-маше полягає в  шліфуванні і фарбуванні.

 І у вас вийде , ось таке яблуко, яким ви зможете прикрасити кімнату, чи почепити на новорічну ялинку.

4. Практична самостійна робота учнів.

4.1 Інструктаж з техніки безпеки.

- Але перш ніж ми приступимо до виготовлення виробу нам потрібно пригадати правила роботи з клеєм . Хто може пригадати, які це правила?

1. Використовувати клей ПВА, він не залишає плям.

2. Наносити клей пензликом.

3.Закінчивши роботу , закрий баночку , щіточку промий водою.

- Діти, а які ви знаєте загальні правила?

1.Роботу розпочинати після дозволу учителя.

2. Інструмент використовуй за призначенням, не працюй несправним і тупим інструментом.

3.Колючі і різальні інструменти повинні зберігатися лише в спеціально обладнаних папках у відведеному в класі місці.

4.Під час робочого процесу не відволікайся на сторонні справи, не розмовляй, будь зосередженим.

5.У процесі роботи акуратно прибери робоче місце.

 

4.2 Самостійна робота .Здійснення вчителем поточного інструктажу (індивідуальний).

 - Молодці , правила техніки безпеки ми пригадали , а зараз починаємо працювати.  

- Всі взяли в руки свої яблука, ось так як я . Перший шар паперу наклеюємо змоченим у воді папером .

- Всі наклеїли ?

- Наступний шар наклеюємо папером , який змочений у клеї розведеним водою. І таких 5- 6 шарів.

- Хто наклеїв піднімає руку .

5.Підсумок уроку.

5.1 Підсумкова бесіда.

- Діти, що ми виготовляли на сьогоднішньому уроці ? (Яблуко у техніці пап’є-  маше ).

-  Які інструменти і матеріали ми використовували ? (газетний папір, клей, яблуко).

- Що можемо виготовляти в техніці пап’є - маше? (яблуко, тарілку, картину, глечик, а ще багато іншого : іграшки, ялинкові прикраси, маски, скульптури).

 - Діти, що таке пап'є-маше? (Пап'є-маше — паперова маса, змішана з клейкими речовинами).

- Для чого нам потрібні вітаміни ? (для росту і розвитку).

- А що таке вітаміни ? (це біологічно активні речовини, життєво необхідні для організму людини).

Отже, ми виготовили пап’є – маше, але це ще не все. Яблука вам потрібно висушити протягом 3 – 4 днів, а може більше, але не можна класти їх біля обігрівальних приладів, оскільки виріб може потріскати. Сушка вважається закінченою, якщо при вдавлюванні пальцями паперова маса не зминається, а при постукуванні видає дзвінкий, а не глухий звук.

 Коли яблуко висохне вам необхідно розрізати обережно ножем на дві половинки. Половинки склеюють смужкою паперу і зверху наклеюють ще два шари білого паперу.

Далі вам потрібно відшліфувати виріб папером для шліфування , щоб виріб отримав гладку поверхню. Потім ви можете його розфарбувати.

5.2 Аналіз та оцінювання робіт учнів.

5.3. Заключне слово вчителя.

- Молодці! Ось і завершився наш сьогоднішній урок. Маю надію, що сьогодні ви отримали часточку добра, тепла і знань. Я задоволена вашою роботою, дякую за співпрацю, організованість, уважність.

До побачення!!!

 5.4 Прибирання робочих місць.

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Колотило Лєна
Додано
25 лютого 2023
Переглядів
1758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку