Конспект уроку-подорожі по теренах нашої Батьківщини у 6 класі з математики "Розв'язування рівнянь" .
Тема: Розв’язування рівнянь.
Мета уроку: формувати поняття рівняння, кореня рівняння (розв’язку), вироблення навичок розв’язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів додавання і віднімання;
розвивати вміння слухати, працювати самостійно та в парах, розширити знання учнів про власну державу;
виховувати уважність, інтерес до предмету.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.
Обладнання: зображення семи чудес світу та України, підручники, індивідуальні картки, картки із завданнями, набрані відповіді.
Хід уроку:
I. Організація класу.
II. Оголошення теми та мети. Мотивація.
Сьогодні на уроці ми з вами продовжуємо вивчення теми «Рівняння» та вдосконалюючи обчислювальні навички, здійснимо невеличку подорож по теренах нашої Батьківщини. Я впевнена, ви не раз чули про сім чудес світу. До речі назвіть відомі вам Сім чудес світу. (Александрійський маяк, Колос Родоський, Мавзолей в Галікарнасі, Піраміда Хеопса, Сади Семираміди в Вавілоні, Статуя Зевса в Олімпії, Храм Артеміди) див. додаток.
Але не впевнена, що ви знаєте про те, що у березні 2008 року стартувала акція « Сім чудес України». На звання семи чудес України претендувало 100 пам'яток історії та культури з усіх регіонів нашої держави. 21 серпня 2008 року в « Софії Київській» відбулося підбиття підсумків та нагородження переможців Всеукраїнської акції. Ми з вами не брали участі в голосуванні, але сьогодні на уроці спробуємо відкрити для себе ці сім чудес України. Ми будемо подорожувати по нашій Батьківщині, але подорож ця буде незвичайна - математична. Тож озброюйтесь знаннями, кмітливістю, зосередженістю, твердістю і вирушаймо в дорогу.
III. Перевірка домашнього завдання.
Щоб відгадати назву міста, з якого ми розпочнемо нашу подорож, давайте перевіримо наше домашнє завдання.
Учні обмінюються зошитами та здійснюють взаємоперевірку домашнього завдання за записаними на дошці відповідями.
№728
б) x=540 (1 бал)
г) x=16 (1 бал)
№729
б) x=15 (1 бал)
г) x=29 (1 бал)
№730
б) x=8 (1 бал)
г) x=8 (1 бал)
№733
б) x=150 (2 бали)
№734
б) x=6 (3 бали)
Відповіді до номерів записані на дошці, розмістіть їх у порядку зростання і отримаєте назву міста, в якому ми зробимо нашу першу зупинку.
15,16-И, 6, 8-К, 150, 540-В 29 - Ї.
Учні відгадують слово КИЇВ.
У Києві розташовано два із семи чудес України – це Києво - Печерська лавра та Софія Київська.
Продемонструвати зображення пам'яток історії.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Мандруємо далі Дніпром до наступного міста - володаря одного з семи чудес України. Але перш ніж відгадати де ми зупинимося, ви повинні будете дати мені відповіді на питання:
Якщо ви дасте мені вірні відповіді на всі питання - я відкрию вам назву міста - зупинки.
Отже, наступна наша зупинка - це місто Хотин, що знаходиться в 15 км від Кам'янця-Подільського. У цьому місті розташований Державний історико-архітектурний заповідник «Хотинська фортеця», що є наступним дивом України.
Продемонструвати зображення пам'яток історії.
V. Розв'язування вправ.
Розв'язуючи завдання ви дізнаєтеся назву міста, у якому розміщено ще одне з чудес України. Працюємо таким чином:
I ряд - виконує 1, 2, 3 приклади;
II ряд - 4, 5, 6 приклади;
III ряд - 7, 8, 1(з №285) приклади.
ВІДПОВІДІ:
Саме у місті Запоріжжі знаходиться ще одне із семи чудес України - це Національний заповідник Острів Хортиця». (Демонструється зображення ).
Дніпром, а потім Чорним морем ми з вами вирушаємо на пошуки наступного дива на Південний берег Криму у таврійські степи - у місто Севастополь. Але щоб дізнатися назву п'ятого дива, ви повинні провести ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКУ.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Таким чином, я відкрию вам п'яте диво України - Херсонес Таврійський.
З відкриттям попередньої історичної пам'ятки України ми завершуємо подорож водними шляхами і продовжуємо подорожувати суходолом. Вирушаймо в путь на захід України.
Оскільки назва міста, до якого ми з вами прямуємо, подвійна, то і завдання , яке я вам пропоную складається з двох кроків.
№286.(1, 3, 5)
134+x=426+583;
134+x=1009
x=1009-134;
x=875.
(134+875)-583=426.
3) (x-506)+215=429;
x-506=429-215;
x-506=214;
x=214+506;
x=720;
(720-506)+215=426.
5) (942-a)-126=254;
942-a=254+126;
942-a=380;
a=942-380;
a=562;
(942-562)-126=254.
Шосте диво України - це Національний історико-архітектурний заповідник «Кам'янець», що знаходиться у місті Кам'янець-Подільський.
А тепер прямуємо додому, і шлях наш пролягає ще через одне диво України. Але ви дізнаєтесь його назву, якщо дасте правильні відповіді на питання: Розв’яжіть усно такі рівняння:
А+ 4 = 5; М 5-А=5; У
А- 2 = 0; А 5+А = 8; Н
А+1 = 5: Ь
Розмістіть дані числа та прочитайте назву нашої останньої зупинки. Так, це Умань. А сьомим дивом України є Національний дендрологічний парк « Софіївка ». (демонструється зображення )
VI. Підсумок уроку.
Ось і завершилася наша подорож. Ми з вами пригадали, як розв’язуються рівняння, розв'язали приклади. Водночас ми згадали історичні пам'ятки нашого народу, які мають величезну цінність не лише для нашої держави, я й для світу в цілому.
Тож, чи сподобалася вам подорож?
Мені теж було приємно з вами працювати. Тому бажаю усім, щоб щастя додавалось, горе - віднімалось, щоб достаток множився, а любов ділилася.
VII. Домашнє завдання.
§ 2 п. 10, № 2830 (1,4, 6); № 2850, № 292.
Додаток
Піраміда знаходиться на західному березі Нілу, в некрополі міста Гіза і є комплексом стародавніх пам'ятників, які в часи єгипетських фараонів були частиною стародавнього міста Мемфіс (сьогодні частина Великого Каїру). За монументальністю і обробкою вона перевершує всі інші піраміди на території Єгипту.
Більшість єгиптологів вважають, що піраміда була побудована біля 2560 року до н. е. і є гробницею єгипетського фараона IV династії Хуфу (Хеопса). Проте не вдалося знайти жодного напису відносно дати створення цієї грандіозної споруди, тому існують і інші теорії щодо датування і призначення Великої піраміди.
За переказами, саме тут Зевс вступив в боротьбу зі своїм батьком, кровожерливим і віроломним Кроном, який пожирав своїх дітей, оскільки оракул передбачив йому загибель від руки сина. Врятований матір'ю, змужнілий Зевс, переміг і примусив Крона відригнути своїх братів і сестер.
Залишки храму знаходяться поруч з курортом Кушадаси, що на південний захід від Ізміру, на південь від Бурси, на північ від Мармарису і на схід від Памуккале.
5-А=5
У
А+4=5
М
А-2=0
А
5+А=8
Н
А+1=5
Ь