​Конспект уроку "Розв'язування рівнянь"

Про матеріал

Конспект уроку-подорожі по теренах нашої Батьківщини у 6 класі з математики "Розв'язування рівнянь" .

Перегляд файлу

Тема: Розв’язування рівнянь.

Мета уроку: формувати поняття рівняння, кореня рівняння (розв’язку), вироблення навичок розв’язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів додавання і віднімання; 

      розвивати вміння слухати, працювати самостійно та в парах, розширити знання учнів про власну державу;

виховувати уважність, інтерес до предмету.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Обладнання: зображення семи чудес світу та України, підручники, індивідуальні картки, картки із завданнями, набрані відповіді.

Хід уроку:

I. Організація класу.

II. Оголошення теми та мети. Мотивація.

Сьогодні на уроці ми з вами продовжуємо вивчення теми «Рівняння» та вдосконалюючи обчислювальні навички, здійснимо невеличку подорож по теренах нашої Батьківщини. Я впевнена, ви не раз чули про сім чудес світу. До речі назвіть відомі вам Сім чудес світу. (Александрійський маяк, Колос Родоський, Мавзолей в Галікарнасі, Піраміда Хеопса, Сади Семираміди в Вавілоні, Статуя Зевса в Олімпії, Храм Артеміди) див. додаток.

Але не впевнена, що ви знаєте про те, що у березні 2008 року стартувала акція « Сім чудес України». На звання семи чудес України претендувало 100 пам'яток історії та культури з усіх регіонів нашої держави. 21 серпня 2008 року в « Софії Київській» відбулося підбиття підсумків та нагородження переможців Всеукраїнської акції. Ми з вами не брали участі в голосуванні, але сьогодні на уроці спробуємо відкрити для себе ці сім чудес України. Ми будемо подорожувати по нашій Батьківщині, але подорож ця буде незвичайна - математична. Тож озброюйтесь знаннями, кмітливістю, зосередженістю, твердістю і вирушаймо в дорогу.

 

III. Перевірка домашнього завдання.

Щоб відгадати назву міста, з якого ми розпочнемо нашу подорож, давайте перевіримо наше домашнє завдання.

Учні обмінюються зошитами та здійснюють взаємоперевірку домашнього завдання за записаними на дошці відповідями.

 

№728

б) x=540 (1 бал)

г) x=16 (1 бал)

 

№729

б) x=15 (1 бал)

г) x=29  (1 бал)

 

№730

б) x=8  (1 бал)

г) x=8 (1 бал)

 

№733

б) x=150 (2 бали)

 

№734

б)  x=6 (3 бали)

 

Відповіді до номерів записані на дошці, розмістіть їх у порядку зростання і отримаєте назву міста, в якому ми зробимо нашу першу зупинку.

15,16-И,         6, 8-К,       150, 540-В 29 - Ї.

Учні відгадують слово КИЇВ.

У Києві розташовано два із семи чудес України – це Києво - Печерська лавра та Софія Київська.

Продемонструвати зображення пам'яток історії.


IV. Вивчення нового матеріалу.

Мандруємо далі Дніпром до наступного міста - володаря одного з семи чудес України. Але перш ніж відгадати де ми зупинимося, ви повинні будете дати мені відповіді на питання:

  1. Що називають коренем рівнянням? Що означає розв’язати рівняння? (X)
  2. Що потрібно зробити, щоб знайти невідомий доданок?  (О)
  3. Що потрібно зробити, щоб знайти невідоме зменшуване, від’ємник? (Т)
  1. Що потрібно зробити, щоб знайти невідомий множник? (И)
  2.  Що потрібно зробити, щоб знайти невідоме ділене, дільник? (Н)

Якщо ви дасте мені вірні відповіді на всі питання - я відкрию вам назву міста - зупинки.

Отже, наступна наша зупинка - це місто Хотин, що знаходиться в 15 км від Кам'янця-Подільського. У цьому місті розташований Державний історико-архітектурний заповідник «Хотинська фортеця», що є наступним дивом України.

Продемонструвати зображення пам'яток історії.

 

V. Розв'язування вправ.

Розв'язуючи завдання ви дізнаєтеся назву міста, у якому розміщено ще одне з чудес України. Працюємо таким чином:

I ряд - виконує 1, 2, 3 приклади;

II ряд - 4, 5, 6 приклади;

III ряд - 7, 8, 1(з №285) приклади.

ВІДПОВІДІ:

  1. 42 – З;
  2. 178 – А;
  3. 167 – П;
  4. 426 – О;
  5. 762 – Р;
  6. 67 – І;
  7. 382 – Ж;
  8. 3159 – Ж;
  9. 46 – Я.

Саме у місті Запоріжжі знаходиться ще одне із семи чудес України - це Національний заповідник Острів Хортиця». (Демонструється зображення ).

Дніпром, а потім Чорним морем ми з вами вирушаємо на пошуки наступного дива на Південний берег Криму у таврійські степи - у місто Севастополь. Але щоб дізнатися назву п'ятого дива, ви повинні провести ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКУ.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Таким чином, я відкрию вам п'яте диво України - Херсонес Таврійський.

З відкриттям попередньої історичної пам'ятки України ми завершуємо подорож водними шляхами і продовжуємо подорожувати суходолом. Вирушаймо в путь на захід України.

Оскільки назва міста, до якого ми з вами прямуємо, подвійна, то і завдання , яке я вам пропоную складається з двох кроків.

№286.(1, 3, 5)

  1. (134+x)-583=426;

134+x=426+583;

134+x=1009

x=1009-134;

x=875.

(134+875)-583=426.

3) (x-506)+215=429;

x-506=429-215;

x-506=214;

x=214+506;

x=720;

(720-506)+215=426.

5) (942-a)-126=254;

942-a=254+126;

942-a=380;

a=942-380;

a=562;

(942-562)-126=254.

Шосте диво України - це Національний історико-архітектурний заповідник «Кам'янець», що знаходиться у місті Кам'янець-Подільський.

А тепер прямуємо додому, і шлях наш пролягає ще через одне диво України. Але ви дізнаєтесь його назву, якщо дасте правильні відповіді на питання: Розв’яжіть усно такі рівняння:

А+ 4 = 5;    М 5-А=5;     У

А- 2 = 0;    А 5+А = 8;    Н

А+1 = 5:    Ь

Розмістіть дані числа та прочитайте назву нашої останньої зупинки. Так, це Умань. А сьомим дивом України є Національний дендрологічний парк « Софіївка ». (демонструється зображення )

 

VI. Підсумок уроку.

Ось і завершилася наша подорож. Ми з вами пригадали, як розв’язуються рівняння, розв'язали приклади. Водночас ми згадали історичні пам'ятки нашого народу, які мають величезну цінність не лише для нашої держави, я й для світу в цілому.

Тож, чи сподобалася вам подорож?

Мені теж було приємно з вами працювати. Тому бажаю усім, щоб щастя додавалось, горе - віднімалось, щоб достаток множився, а любов ділилася.

VII. Домашнє завдання.

§ 2 п. 10, № 2830 (1,4, 6); № 2850, № 292.

Додаток

  1. C:\D&S\Наська\Рабочий стол\Lighthouse_-_Thiersch.gifАлександрійський маяк — єдине з Семи чудес стародавнього світу несло в собі не тільки архітектурну елегантність, але й практичну функцію. Маяк знаходився на острові Фарос (сьогодні це мис в межах міста Александрія у Єгипті). Він гарантував морякам безпечне повернення у Велику Гавань. Упродовж всього існування маяк був третьою найвищою спорудою на Землі (після пірамід Хеопса та Хафри).

  1. Колос Родоський — величезна статуя грецького бога Сонця Геліоса, споруджена між 292 та 280 роками до н. е. на вході до гавані острова Родос (Греція) учнем Лісиппа, Харесом із Лондоса. Статуя вважалася одним із Семи Чудес Античного Світу: за час свого існування була вона найвищою статуєю світу, висотою 70 ліктів (31,5 м).

 

 

  1. Мавзолей в Галікарнасі — надгробний пам'ятник царя Мавсола (грец. Μαύσωλος), споруджений в середині IV століття до н. е. за наказом його дружини Артемізії II в Галікарнасі (сучасний Бодрум, Туреччина), одне з античних чудес світу.

 

 

 

  1. Пірамі́да Хео́пса (Хуфу) — найбільша з-поміж єгипетських пірамід, єдине з «Семи див світу», яке збереглося до наших днів. Входить у трійку найвідоміших пірамід на плато Гіза — Хеопса, Хефрена і Мікерина.

Піраміда знаходиться на західному березі Нілу, в некрополі міста Гіза і є комплексом стародавніх пам'ятників, які в часи єгипетських фараонів були частиною стародавнього міста Мемфіс (сьогодні частина Великого Каїру). За монументальністю і обробкою вона перевершує всі інші піраміди на території Єгипту.

Більшість єгиптологів вважають, що піраміда була побудована біля 2560 року до н. е. і є гробницею єгипетського фараона IV династії Хуфу (Хеопса). Проте не вдалося знайти жодного напису відносно дати створення цієї грандіозної споруди, тому існують і інші теорії щодо датування і призначення Великої піраміди.

 

  1. За древніми переказами, Висячі Сади Семіраміди містилися на східному березі річки Євфрат, приблизно за 50 км від південного Багдада (Ірак).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Статуя Зевса Олімпійського — за переказами, одне з Семи чудес світу — Статуя Зевса — була споруджена у древньому місті Олімпія на півострові Пелопоннес, у місті Олімпія.

За переказами, саме тут Зевс вступив в боротьбу зі своїм батьком, кровожерливим і віроломним Кроном, який пожирав своїх дітей, оскільки оракул передбачив йому загибель від руки сина. Врятований матір'ю, змужнілий Зевс, переміг і примусив Крона відригнути своїх братів і сестер.

 

  1. Храм Артеміди — храм грецької богині Армеміди в місті Ефес (Мала Азія), одне з Семи чудес стародавнього світу.

Залишки храму знаходяться поруч з курортом Кушадаси, що на південний захід від Ізміру, на південь від Бурси, на північ від Мармарису і на схід від Памуккале.

 

 

 

 

 

 

 



D:\School\Навчальна діяльність\Математика\Математика 5\Уроки\відкритий урок подорож\7 чудес України\lavra.jpgD:\School\Навчальна діяльність\Математика\Математика 5\Уроки\відкритий урок подорож\7 чудес України\sophia-03.jpgD:\School\Навчальна діяльність\Математика\Математика 5\Уроки\відкритий урок подорож\7 чудес України\камянець подільський.jpgD:\School\Навчальна діяльність\Математика\Математика 5\Уроки\відкритий урок подорож\7 чудес України\умань.pngD:\School\Навчальна діяльність\Математика\Математика 5\Уроки\відкритий урок подорож\7 чудес України\херсонес.jpghttp://izp.org.ua/_nw/7/32838841.jpgD:\School\Навчальна діяльність\Математика\Математика 5\Уроки\відкритий урок подорож\7 чудес України\Хотинська фортеця.JPGhttp://chibis6.files.wordpress.com/2013/06/16172591.jpg

 

 

5-А=5

У

А+4=5

М

А-2=0

А

5+А=8

Н

А+1=5

Ь

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
7 січня 2018
Переглядів
1563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку