Урок з математики для 2-го класу на тему: "Усне додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток"

Про матеріал

Урок з математики для 2-го класу на тему: "Усне додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток". Мета цього уроку - ознайомити учнів із усним додаванням двоцифрових чисел з переходом через десяток; розвивати математичне мовлення; комунікативні вміння роботи в групах, логічно мислити.

Перегляд файлу

Тема:  Усне додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток.

Мета: ознайомити учнів із загальним випадком усного додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток; формувати вміння розв’язувати задачі; розвивати математичне мовлення, комунікативні вміння у роботі в групах, логічне мислення, увагу. Виховувати бажання бути другом, правильно вибирати та цінувати друзів.

Хід роботи

І. Організаційний етап уроку.

(Вправа на розвиток уваги та створення комфортної робочої атмосфери на уроці.)

Вчитель:

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

     - Сідайте дівчатка, наша краса, потім - хлопчики, наша сила. Сідайте рівненько.

(Вчитель перевіряє робочі місця.)

ІІ. Мотиваційний етап уроку.

Вчитель:

 - Зараз урок математики, на цьому уроці ми вчимося розв'язувати задачі та приклади. І  сьогодні у нас важлива тема, яка знадобиться кожному у житті, тому будемо уважними, спостережливими, працьовитими і дружніми.

ІІІ. Етап актуалізації опорних знань.

http://www.gala-market.com.ua/assets/images/15700.jpgВчитель:

- Відкриваємо зошити, кладемо їх під нахилом. ( вчитель звертає увагу дітей на плакат "Пиши правильно".)

Пишемо число,  класна робота. 

https://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=5998f55e4de41e905e26a7e744f2fcfb-l&n=133.1. Хвилинка каліграфії.

Вчитель:

- Перед вами число 11. (вчитель нагадує за зразком написання цифри 1.)

- Скільки цифр у числі11?  (2)

 - Як називається таке число? (двоцифрове)

- Скільки розрядів у числі?(2)

- Скільки одиниць у числі? (1)

- Скільки десятків? (1)

- Що можна сказати про кількість одиниць і десятків? (однакова кількість)

- Назвіть попереднє та наступне число? (10 та 12)

- Якщо число зменшити на 1 десяток, як воно зміниться? (залишиться 1)

 - Запишіть число 11, а кожне наступне число збільшіть на 3, записуємо число до кінця рядка.( 11    14   17   20   23   26   29   31   34   37)

https://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=2e6df0b47af201e27b2164f6e47caa35&n=33&h=215&w=430  - Давайте перевіримо, які вийшли числа? (вчитель запитує 3 - 4 учнів, а всі інші учні показують сигналами для зворотного зв'язку, згодні вони чи ні. Сигнал " Згода - незгода".)

  3.2. Логічне завдання.

 Вчитель:

- Утворіть всі можливі двоцифрові числа за допомогою цифр  3   4   5. На виконання у вас є 2 хв.  (вчитель запрошує двох учнів виконувати завдання біля дошки,сховавшись за ширму)

 -  Перевіряємо.  (один з учнів коментує створені числа, а інші працюють сигналом "Згода не згода".)

               33          43          53

               34   44 54

               35          45          55

Додаткове завдання.

(Якщо темп роботи класного колективу великий, то вчитель пропонує виконати наступну вправу.)

Вчитель:

 -  Назвіть найменше двоцифрове число? (33);

 -  А найбільше? (55);

- Назвіть кількість десятків у числі 45? (4 десятки);

- Кількість одиниць у числі 34? (4 одиниці);

- На скільки одиниць більше ніж десятків у числі 35? (на 2)

 - Запишіть ці числа в порядку зростання від меншого до найбільшого. Перевірка.

3.3.Математичний диктант.

(Один учень біля дошки)

Вчитель:

 - запишіть число у якому 2 десятки 1 одиниць  (21);

- число у якому 3 десятки і стільки ж одиниць (33);

- число  у якому 5 десятків (50); число у якому 34 одиниці  (34);

- якщо 24 збільшити на 10 (34);

- 36 зменшити на 12 (24);

- сума чисел 24 і 11. (35);

- різниця чисел 85 і 80 (5);

- на скільки число 98 більше за число 90 (8).

(Вчитель протягом математичного диктанту слідкує за роботою учня, що працює біля дошки, за необхідністю виправляє. Наприкінці математичного диктанту вчитель пропонує класу здійснити перевірку у парах, користуючись відповідями на дошці.)

Вчитель:

 - Діти, а якими правилами ми користуємося, коли виконували ці приклади? (Десятки додаємо до десятків, а одиниці до одиниць.)

4. Фізкультхвилинка.

5. Робота біля дошки.

(На дошку вішаю К.п.-  коментоване письмо)

48 - 16 34 + 12

27 + 14 29 - 13

98 - 15 66 + 17

(Приклади з коментуванням.)

6. Робота у групі .

   - На картках приклади із зашифрованими складами. Розв'язавши  ці приклади ми з вами розгадаємо слово. На це завдання 3 хв.

  І гр. - за

  ІІ гр. - да

  ІІІ гр. - ча

(Спитати в однієї пари, а остальним згода - незгода)

 -  А якщо всі ці склади  з'єднати  яке ми отримаємо слово? (задача)

 - Так молодці, отже далі ми з вами будемо розв'язувати   задачу.

 - Скільки шишок зібрала одна білочка? (11)

 - Скільки шишок зібрали дві білочки? (на 14 шишок більше) А як знайти?

Записали: задача, розв'язання , приклад і відповідь.

А як ще можна поставити питання так до цієї задачі, щоб було 2 дії? (Скільки разом шишок  зібрали всі білочки)

   - Дуже добре ви попрацювали. Молодці.

ІІІ. Підсумок уроку.

  - Діти, то ж з якими числами ми працювали сьогодні на уроці? (двоцифровими)

 - А в житті це нам потрібно? Де?

 - А подивіться, я такий цікавий приклад підготувала, скажіть, а може хтось зможе його розв'язати?  (Показую приклад 50 - 34)

  - От над новими правилами віднімання двоцифрових чисел ми будемо працювати на наступному уроці.

 

 

 

Картка №1

З

А

О

20

13

14

 

32 + = 45   

+ 20 = 40   

 

Картка №2

Д

Т

А

35

34

25

 

24 + = 59   

+ 12 = 37   

Картка №3

У

Ч

А

32

10

33

 

15 + = 48   

+ 31 = 41   

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
8 січня 2018
Переглядів
4226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку