22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Конспект уроку С. Носань «Ялинка»

Про матеріал
Тема: С. Носань «Ялинка» Мета: вдосконалювати навички виразного читання, уміння швидко орієнтуватися в тексті, добирати правильну інтонацію, збагачувати словник учнів; розвивати зв’язне мовлення та образне мислення; виховувати спостережливість, любов до природи, привчати дітей до мудрого використання багатств природи. Тип уроку: засвоєння нових знань Обладнання: мультимедійна дошка, проектор
Перегляд файлу

Тема: С. Носань «Ялинка»

Мета: вдосконалювати  навички виразного читання, уміння швидко орієнтуватися в    тексті, добирати правильну інтонацію, збагачувати словник учнів; розвивати звязне мовлення та образне мислення; виховувати спостережливість, любов до природи, привчати дітей до мудрого використання багатств природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: мультимедійна дошка, проектор

 

План уроку

 

I.Організаційна частина

1. Привітання

2. Психологічний настрій.

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку

1. Мовно-читацька розминка

2. Перша вправа «Артикуляційна зарядка» 

3. Мовленнєва розминка

III.Перевірка домашнього завдання. 

1. Вправа  «Упіймайте спонукання».

2. Виразне читання учнями вірша «Синички на снігу».

IV. Вивчення нового матеріалу.

1.Опрацювання оповідання С. Носаня «Ялинка». 

2. Читання оповідання вчителем.

3.Словникова робота.

4. Читання оповідання мовчки.

5.  Робота над  аналізом змісту оповідання. 

6. Фізкультхвилинка. 

7  Читання «День і ніч». 

V Узагальнення та систематизація

1. Вибіркове читання.

2. Розвиток зв’язного мовлення.

VI. Підсумок уроку.

1.Рефлексія

2. Встав за змістом

VII.Домашнє завдання.

 

Хід уроку

 

I.Організаційна частина

 1.Привітання

Любі друзі! У наш  клас

Завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час.

Гостей посмішкою й миром.

Ми вам раді добрі люди,

І вітаєм щиро вас.

Та запрошуємо ласкаво

На урок у 2 клас.

               2.  Психологічний настрій.

  • Діти, подивіться один на одного, всміхніться. Молодці! У вас гарний настрій, бачу ви налаштовані на плідну працю на уроці. Отже, розпочинаємо урок. А на уроці ми будемо…

Уважні

Розумні

Організовані

Кмітливі


II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

 1. Мовно-читацька розминка

Зараз проведемо мовно-читацьку розминку.

2.Перша вправа «Артикуляційна зарядка»  

Де ж нас пустунчик-язичок?

Заховався за біленький тинок,

Ліг на бочок і мовчок,

А ми зараз його розбудимо.

- Поплямкайте губками.

-Поклацайте зубками.

-Продзижчіть як комарик.

-Продерчіть як трактор.

- Прошуміть як вітерець.

-Посичіть гускою.

- Молодці!

3. Мовленнєва розминка

-А зараз стежинка чистомовок та скоромовок.

-Ок-ок-ок-у нас цікавий урок.

Уть- уть- уть- нас цікаві твори ждуть.

Що ми вчитимем, щоб знати

Слід порядок букв міняти,

І, що вийде прочитати.

їтьСто  ан  сіузліс каялин  ямо- ен байзруте  її!

(Стоїть на узліссі ялинка моя- не зрубайте її!).

  • Про що ж ітиметься на уроці?
  • Сьогодні на уроці ми: навчимося виразно читати, аналізувати прочитане, виділяти головне.

III.Перевірка домашнього завдання. 

 Те, що вчили – пригадаєм,

 Поміркаєм, прочитаєм.

  1. Вправа  «Упіймайте спонукання».

(за віршем Д. Павличка «Звернення».)

Учні першого варіанту читають вірш хором.

Учні другого варіанту «ловлять» оплеском спонукання.

2.Виразне читання учнями вірша «Синички на снігу».

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  • Людина є частина природи. Це добре відчували наші предки. Вони обожнювали при-роду, оспівували її у віршах, піснях, казках. А вона чарувала, хвилювала людину своєю неповторною красою.
  • І на сьогоднішньому уроці ми познайомимося із оповіданням Сергія Носаня «Ялинка» та віршем Олександра Олеся «Ялинка». (слайд 11).

1.Опрацювання оповідання С. Носаня «Ялинка». (слайд 12).


А ця ялинка –наша гостя.

І прийшла всіх нас вітати.

Що ми вмієм- хочем знати,

Що не вмієм- научати.

Принесла нам лист із лісу.

Хто писав його- не знаю.

Бо сніжок присипав букви.

Може, разом розгадаєм.

Ми ра*дість  в*м да*уєм,

Ми росте*о для вт*хи.                                                                                                      Не    руб*йте, не губ*ть

Н*с за*ади с*іху.

К*ли  р*к  Но*ий  спі*ить,

Бі*не  с*рце в нас  трем*ить.

Хто ж надіслав цього листа?

  • Чому тремтить серце в ялинок саме перед Новим роком?
  • Які почуття переживають ялинки?

      2. Читання оповідання вчителем.

  • Яка розмова відбулася між автором розповіді та лісником?

3.Словникова робота.

  • Пояснення значення  слів.

Погомоніли, нищити, щонайменше, смітник.

4. Читання оповідання мовчки.

         5.  Робота над  аналізом змісту оповідання. 

  • Прочитайте виділені речення. Подумайте, чи передають вони основну думку твору.
  • А ви погоджуєтеся з думкою лісника?

         6. Фізкультхвилинка. 

         7  Читання «День і ніч». 

  • Зверніть увагу на розділові знаки, бо це вам знадобиться при виконанні наступного завдання.

 VI Узагальнення та систематизація

1. Вибіркове читання.

  • Знайдіть питальні речення і прочитайте їх з відповідною інтонацією.
  • Знайдіть речення, що є окличними. Прочитайте.

2. Розвиток звязного мовлення.

  • Продовжте речення.

«Робити по-людські це- … .»

«Чинити не по-людські-це… .»

  • Гадаю і нам варто прислухатися до цих мудрих порад  і ставитися до природи, до матінки-землі з любовю.

VII. Підсумок уроку.

1.Рефлексія

  • З якими творами ви познайомилися?
  • Чого вони нас вчать?
  • Що ви можете запропонувати взамін пишного деревця на Новий рік, щоб було гарно і святково.(Прикрасити штучну ялинку, створити новорічну композицію, зробити букетик з гілочок ялини чи сосни.)
  • Отже, природа-наш дім, і її треба берегти. 

2. Встав за змістом

Щоб ялинок не …( рубати),

Треба штучні …. (купувати),

Ці красуні разом з …(нами)

Можуть рік Новий …(стрічати).

VIIІ. Домашнє завдання.

 Виразно читати оповідання С. Носаня «Ялинка».


 

docx
Додано
19 лютого
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку