10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Конспект уроку "Спільний знаменник кількох дробів. Зведення дробів до найменшого спільного знаменника",6 клас

Про матеріал
Мета уроку: сформувати уявлення учнів про зведення дробів до спільного знаменника, навчити знаходити спільний знаменник даних дробів і зводити дроби до найменшого спільного знаменника (НСЗ); прищеплювати культуру математичного запису, розвивати логічне мислення; виховувати самостійність.
Перегляд файлу

Урок № 4

Спільний знаменник кількох дробів.

Зведення дробів до найменшого спільного знаменника

Мета уроку: сформувати уявлення учнів про зведення дробів до спільного знаменника, навчити знаходити спільний знаменник даних дробів і зводити дроби до найменшого спільного знаменника (НСЗ); прищеплювати культуру математичного запису, розвивати логічне мислення; виховувати самостійність.

Очікувані результати: учні повинні формулювати основну властивість дробу, розв’язувати вправи, що передбачають зведення дробів до НСЗ, знаходження спільного знаменника даних дробів.

Обладнання та наочність: підручник, роздавальний матеріал,  

Тип уроку:урок засвоєння нових знань.

■ I. Організаційний етап

▪ Привітання

▪ Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______

▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку

■ II. Перевірка домашнього завдання

▪ Вправа «Закінчіть речення»

1. Скоротити дріб означає...

2. Дріб називають нескоротним, якщо його чисельник і знаменник...

3. Якщо скоротити дріб на НСД чисельника і знаменника, то отримаємо...

4. Усі правильні нескоротні дроби зі знаменником 12 мають вигляд...

5. Усі неправильні нескоротні дроби із чисельником 15 мають вигляд...

6. Eqn004

Відповіді до вправи

1. ...поділити його чисельник і знаменник на їхній спільний дільник. 2. ...взаємно прості числа. 3. ...нескоротний дріб. 4. Eqn004; Eqn004; Eqn004; Eqn004. 5. Eqn004; Eqn004; Eqn004; Eqn004; Eqn004; Eqn004; Eqn004. 6. Eqn004.

■ III. Актуалізація опорних знань

▪ Фронтальне опитування 

1. Що таке НСК?

2. Як знайти НСК, якщо a і b — взаємно прості числа?

3. Як знайти НСК, якщо b є кратним a?

4. Запишіть дріб дробом зі знаменником 24, використовуючи основну властивість дробу.

5. Запишіть три дроби, що дорівнюють дробу .

■ IV. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

▪ Оголошення теми уроку

▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку

▪ Мотивація навчальної діяльності

Порівняйте дроби і ; і . Правила порівняння дробів з однаковими знаменниками або з однаковими чисельниками вам знайомі. А як порівняти дроби, в яких різні і чисельники, і знаменники? Як додати або відняти дроби з різними знаменниками?

■ V. Засвоєння нових знань

План викладання нового матеріалу

1. Зведення дробів до спільного знаменника.

2. Зведення дробів до найменшого спільного знаменника.

3. Приклади.

▪ Лекція з елементами бесіди

Щоб звести дріб Eqn004 до знаменника c, потрібно:

1) знайти k — додатковий множник: Eqn004;

2) помножити чисельник і знаменник даного дробу Eqn004 на додатковий множник k: Eqn004.

Щоб звести дроби до НСЗ, потрібно:

1) знайти НСК знаменників, тобто НСЗ;

2) поділити НСЗ на кожний знаменник — знайти додатковий множник для кожного дробу;

3) чисельник і знаменник кожного дробу помножити на додатковий множник.

Приклад 1. Звести дріб Eqn004 до знаменника 36.

1) Оскільки Eqn004, то 2 — додатковий множник;

2) Eqn004.

Приклад 2. Звести до НСЗ дроби Eqn004 і Eqn004.

а) НСКEqn004, отже, Eqn004;

б) Eqn004; Eqn004;

в) Eqn004; Eqn004.

Зводити дроби до спільного знаменника вміли вже у XII ст., але власне назва дії «зведення до спільного знаменника» була введена лише в 1464 р. німецьким ученим Регіомонтаном.

■ VI. Закріплення нового матеріалу

▪ Виконання вправ біля дошки

Підручник

Дидактичні матеріали

▪ Індивідуальна робота за картками 

Картка № 1

1. Зведіть до НСЗ дроби:

а) і ;   б) і ;   в) ; ; ; .

2. Скільки міститься:

а) восьмих у ;      в) тисячних у .

б) двадцять перших у ;

Картка № 2

Одне й те саме завдання один робітник може виконати за 20 год, другий — за 12 год, а третій — за 15 год. Яку частину завдання може виконати кожен робітник за 1 год? Виразіть ці числа в однакових частинах усього завдання.

Розв’язання до карток

Картка № 1

1. а) Eqn004; Eqn004.

НСКEqn004.

Eqn004 Eqn004

б) Eqn004; Eqn004;

в) Eqn004; Eqn004; Eqn004; Eqn004.

2. а) Eqn004; б) Eqn004; в) Eqn004.

Картка № 2

За 1 год перший робітник виконає Eqn004 частину завдання, другий — Eqn004 частину завдання, третій — Eqn004 частину завдання.

Маємо: Eqn004; Eqn004; Eqn004.

■ VII. Підбиття підсумків уроку

▪ Фронтальна бесіда 

Дріб хочуть звести до знаменника 56.

1. Як називають число, отримане при діленні 56 на 14?

2. Які дії необхідно при цьому виконати з чисельником і знаменником дробу ?

3. Назвіть дріб, який дорівнює дробу і має знаменник 56.

■ VIII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

▪ Завдання для всього класу

Підручник

Дидактичні матеріали

▪ Індивідуальне завдання 

Скоротіть дріб:

а) Eqn004;  б) Eqn004;  в) Eqn004;  г) Eqn004.

Зведіть отриманий дріб до знаменника 60.

Розв’язання

а) Eqn004;

б) Eqn004;

в) Eqn004;

г) Eqn004.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лагановська Світлана
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 жовтня 2019
Переглядів
1113
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку