Презентація "Продуктивний урок як засіб розвитку креативності вчителя й учня"

Про матеріал

Мета кожного продуктивного уроку — сформувати вміння, використовуючи набуті знання. Досягається збільшенням часу активної самостійної (тренувальної) роботи кожного учня. Висвітлені рекомендації, як зробити урок продуктивним, а учнів привчити до самостійності

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентаціяна тему. Продуктивний урок як засіб розвитку креативності вчителя й учня. Підготувала:учитель української мови й літератури. Курапова Олена Воліївна. Цвітненський НВК Олександрівської РДА

Номер слайду 2

Продуктивна технологія — це універсальна оболонка, яка забезпечує на виході гарантований продукт будь-якого сенсу (змісту), що задається метою.

Номер слайду 3

СТРУКТУРА ПРОДУКТИВНОГО УРОКУМета кожного продуктивного уроку — сформувати вміння, використовуючи набуті знання. Досягається збільшенням часу активної самостійної (тренувальної) роботи кожного учня

Номер слайду 4

Сім обов'язкових етапів продуктивного уроку пропедевтична практика; орієнтація; презентація нових, знань, умінь практика на прикладах; керована практика; незалежна практика в класі; домашня самостійна робота.

Номер слайду 5

Пропедевтична практика: 1) перевірка домашнього завдання; 2)повторення пройденого; З) установлення рівня готовності учнів продовжувати навчання; 4)підготовка учнів до тестування.

Номер слайду 6

Задаються межі, умови, характеристики навчального матеріалу, що буде вивчатися далі. Роз'яснюються сподівання учителя. Чітке викладання мети. Визначення обсягу і структури майбутньої роботи.Інформація, у який спосіб будуть фіксуватися та оцінюватися результати. Завдання цього етапу такі: 1. Домогання усвідомлення наступних кроків у формуванні нових знань, умінь; 2. Забезпечення наступність і послідовність вивчення матеріалу, 3. Формування системи знань, умінь. Орієнтація

Номер слайду 7

Презентація. Представлення, виклад нових знань (пояснення, показ, демонстрація, ілюстрування, наведення прикладів). Основний метод - пояснювально-ілюстративний. Недолік методу — пасивність учнів15 хвилин — максимальний час презентаціїМаємо встигнути подати матеріал тричі

Номер слайду 8

Побудова доступного учневі пояснення (розповіді) • Мова педагога проста, ясна, зрозуміла навіть дитині. Тон — веселий, подання — з гумором. • Розповідь максимально коротка, змістовна і глибока • Кожна ідея проілюстрована зрозумілим прикладом. • Кожна ідея (думка) проілюстрована малюнком. • Незрозумілі, тобто такі, що допускають подвійне тлумачення, слова відсутні. • Нові терміни вводяться дуже обережно й багаторазово пояснюються в різному контексті. • Розповідь системна — розбита на частини, пункти і підпункти. • Важливі думки і факти виділяються, ілюструються опорним конспектом чи «інтелектуальною картою». 

Номер слайду 9

ПРАКТИКА НА ПРИКЛАДАХ Не метушись ділом, дозрівай думкою. Перші практичні завдання обов'язково виконуються під орудою вчителя. Треба домогтися, щоб безпомилково були виконані саме перші дії, адже від цього залежить успішність наступної пізнавальної діяльності.  Важливо дізнатися, чи готові учні приступати до практичної апробації навчального матеріалу. Пропонуючи практичні завдання, учитель з'ясовує: • чи можуть усі учні безпомилково пригадати і визначити всі поняття, терміни, про які йшла мова під час презентації; • чи можуть вони пригадати алгоритм формування нового вміння, визначити, скільки, яких кроків і в якій послідовності входить до нового вміння. 

Номер слайду 10

КЕРОВАНА ПРАКТИКА Перш ніж перейти до самостійного виконання завдання, учень має достатньо опанувати всі необхідні для цього знання й уміння. Доцільно переходити до виконання самостійних практичних завдань тільки тоді, коли точність відтворення (оволодіння навичкою) у класі досягає не менше 80%. Рівні самостійної діяльності: 1. Відтворювальна діяльність, що зводиться до копіювання дії 2. Репродуктивна діяльність, що зводиться до повторення дії Може бути як неусвідомленою, так і усвідомленою; 3. Продуктивна діяльність — усвідомлене та самостійне виконання дій; 4. Творча діяльність, що передбачає самостійне перенесення набутих знань, умінь на нові об'єкти, процеси, галузі знань

Номер слайду 11

Найпоширеніші види самостійної діяльності учнів1. Робота з книгою. Конспектування й реферування прочитаного — важливі навички, яких учні повинні набути в процесі класного читання; 2. Вправи і завдання: тренувальні, відтворювальні, репродуктивні, вправи за зразком, реконструктивні, продуктивні, творчі. Диктанти та перекази, твори та рецензії, критичні оцінки та рекламні оголошення;3. Задачі й приклади. Практичні та лабораторні роботи; 4. Тести, перевірочні самостійні роботи, контрольні роботи; 5. Доповіді та реферати; 6. Виконання індивідуальних та групових завдань, пов'язаних із самостійними спостереженнями в природі, під час екскурсій, на літній виробничій практиці, на пришкільній ділянці, у теплиці тощо; 7. Самостійне здобування та оприлюднення інформації на задану тему з джерел масової комунікації; 8. Моделювання, конструювання, зайняття ремеслами; 9. Фізкультурна, спортивна, художня, вокальна, хореографічна діяльність; 10. Домашня навчально-пізнавальна діяльність.

Номер слайду 12

НЕЗАЛЕЖНА ПРАКТИКА Учні виконують практичні вправи без допомоги вчителя. Роль педагога — своєчасна перевірка та коригування робіт учнів. Стрижень продуктивного уроку — практичні заняття з високим рівнем і якістю педагогічної підтримки з боку вчителя й однокласників.

Номер слайду 13

Підвищенню ефективності самостійної роботи сприяють: 1)Багаторазове відточування, «шліфування» вмінь і навичок2) Збільшення тривалості виконання практичних завдань3) Інтенсивне спостереження за роботою кожного школяра на початковій стадії практики, тому що помилки, допущені на цій стадії, можуть закріпитися й надалі перешкоджати навчанню4) Закріплення успішного досвіду5) Рівномірний розподіл практичних вправ та рознесення загальної кількості практичних вправ на весь період навчання6) Тривалість проміжків між практичними вправами не повинна бути занадто великою

Номер слайду 14

ДОМАШНЯ ПРАКТИКА Особливістю цього етапу продуктивного уроку є те, що виконання домашнього завдання розпочинається в класі, коли дзвінок сповіщає про завершення уроку, робота переривається на півреченні, півслові, півлітері. Бо краще запам'ятовуються перервані (тобто незавершені) дії, ніж дії завершені

Номер слайду 15

Продуктивний урок — це практична реалізація базової моделі продуктивної технології, що передбачає: • розподіл мети навчання на конкретні завдання; • повне розуміння та прийняття учнями цілей, що ставляться перед ними; • розподіл процесу навчання на окремі кроки 

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Дякую за увагу!

pptx
Додано
18 липня 2018
Переглядів
3019
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку