Конспект уроку та презентація "Рід іменника"

Про матеріал
У матеріалі подано конспект уроку з використанням ігрових технологій. Для учнів 3 класу
Перегляд файлу

Картка № 1

Творча робота

До поданих слів дібрати спільнокореневі іменники чоловічого, жіночого, середнього роду. Записати за зразком. Визначити рід.

Зразок. Ведмідь (ч.р) – ведмедиця (ж.р) – ведмежатко ( с.р).                                                                                                                                                                                           

Слоненя, лисеня.

 

Картка № 2

Творча робота

До поданих слів дібрати спільнокореневі іменники чоловічого, жіночого, середнього роду. Записати за зразком. Визначити рід.

Зразок. Ведмідь (ч.р) – ведмедиця (ж.р) – ведмежатко ( с.р).                                                                                                                                                                                           

Вовченя, тигреня.

 

Картка № 3

Творча робота

До поданих слів дібрати спільнокореневі іменники чоловічого, жіночого, середнього роду. Записати за зразком. Визначити рід.

Зразок. Ведмідь (ч.р) – ведмедиця (ж.р) – ведмежатко ( с.р).                                                                                                                                                                                           

Качур, гусак

 

Перегляд файлу

Тема. Рід іменників (чоловічий, жіночий, середній)

Мета: ознайомити учнів з новими поняттями (рід іменників, чоловічий рід, жіночий рід, середній рід); навчити визначати рід іменників, ставити питання і визначати приналежність іменників до одного з родів; визначати рід за родовими закінченнями; розвивати спостережливість, уважність; виховувати повагу до рідних.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: мультимедійна презентація, малюнки іменників, сигнальні картки, картки для роботи в парі.

Хід уроку

І. Організаційна частина

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Будем добре працювати,

Хороші результати  будемо мати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання
  2. Вправа «Мікрофон»
  • Яку тему ми вивчаємо?
  • Що таке іменник?
  • Як розрізнити істоти та неістоти?
  • Які іменники пишуться з великої літери? Наведіть приклади
  • Які іменники пишуться з малої літери? Наведіть приклади
  1. Гра «Засели будиночки» ( Будиночок  Власні назви та будиночок Загальні назви)
  • Прочитайте слова, що знаходяться на дошці та розмістіть їх у відповідні будиночки ( учні по черзі виходять та зачитують  обране ними слово,  прикріплюють під відповідним будинком, пояснюють свій вибір )

Слова для гри: річка, Антон, Дніпро, озеро, вулиця, Карпати, Грунь, газета, Київ, Інна.

  1. Каліграфічна хвилинка
  1. Відгадування загадки

Без чого на білому світі
Дорослим не прожити і дітям?
Хто підтримає вас, друзі?
Ваша дружная (родина)

  • Яка перша літера в слові родина. Отже, сьогодні на каліграфічній хвилинці будемо писати букву «ер».
  • Який звук вона позначає?
  • Голосний чи приголосний? Глухий чи дзвінкий?
  1. Письмо в повітрі

Зошит свій я відкриваю.

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати гарно,

До роботи я берусь!

  1. Добір синонімів до слова  родина ( рід, рідня, сім’я)
  2. Складання речення зі словом родина.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

     Слухання лінгвістичної казки

  • У   країні Мови жив король Іменник. Він любив оглядати своє королівство. Він роздивлявся навколо, захоплювався красою свого краю. Але найбільше  король Іменник любив вигукувати:
  • Він мій!
  • Вона моя!
  • Воно моє!
  • Щоб дізнатися,  до яких слів належать ці вигукування короля, нам необхідно вивчити нову тему.

ІV. Оголошення теми та завдань уроку

  • То ж сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося з родами іменників, навчимося визначати рід іменників за допомогою питань.

V.  Cприймання та засвоєння нового матеріалу

1. Робота з підручником

а) вправа 304 (  колективно-усно)

  • Які слова вставимо в перше речення? ( Мій, він)
  • Іменники, до яких можна додати слова мій, він – чоловічого роду. На письмі позначається Ч.р (демонструю)
  • Які слова вставимо в друге речення? (Моя, вона)
  • Іменники, до яких можна додати слова моя, вона – жіночого роду. На письмі позначається Ж.р. (демонструю)
  • Які слова вставимо в третє речення?
  • Іменники, до яких можна додати слова моє, воно – середнього роду. На письмі позначається С.р (демонструю)

  б) опрацювання правила с.128       

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

( під відео «Україно, ми твоя надія»)

2.  Малюнковий диктант

  • Записати іменники в три стовпчики по родах. Але я не диктуватиму вам слова, а показуватиму малюнки.               

Ведмедик, лялька, вікно, олівець, ручка, книжка, серце, стіл, курча.

(самоперевірка)

3.  Гра «Добери слово» Творча робота в парах    

Картка № 1

До поданих слів дібрати спільнокореневі іменники чоловічого, жіночого, середнього роду. Записати за зразком. Визначити рід.

Зразок. Ведмідь (ч.р) – ведмедиця (ж.р) – ведмежатко ( с.р).                                                                                                                                                                                           

Слоненя, лисеня.

Картка № 2

До поданих слів дібрати спільнокореневі іменники чоловічого, жіночого, середнього роду. Записати за зразком. Визначити рід.

Зразок. Ведмідь (ч.р) – ведмедиця (ж.р) – ведмежатко ( с.р).                                                                                                                                                                                           

Вовченя, тигреня.

Картка № 3

До поданих слів дібрати спільнокореневі іменники чоловічого, жіночого, середнього роду. Записати за зразком. Визначити рід.

Зразок. Ведмідь (ч.р) – ведмедиця (ж.р) – ведмежатко ( с.р).                                                                                                                                                                                           

Качур, гусак

(Перевірка)

VI. Узагальнення і систематизація знань учнів

  1. Гра «Подай сигнал»
  • Зараз я називатиму слова, а ваше завдання правильно визначити  рід іменника за допомогою сигнальної картки.

Антон, миша, кіт, квочка, річка, село, дощ, квітка, теля, брат, книжка, лоша, небо, телевізор.

  1. Гра «Зайве слово»
  • Спіймати, плеснувши в долоні, й назвати зайве слово. Пояснити  свій вибір.
  • Спочатку перший раз прослухайте, а коли я читатиму другий раз – зловіть зайве слово.

Кінь, осел, дуб,  синиця.

Робота, корова, зима, поле.

Сонце, море, осінь, дзеркало.

VII. Підсумок уроку

  1. Рефлексія

Гра «Так чи Ні»

  • На сьогоднішньому уроці ми продовжували вивчати іменник? (Так)
  • Іменники мають рід? (Так)
  • Їх 5? ( Ні)
  • Слова мама, сестра – чоловічого роду? (Ні)
  • Слова тато, брат – жіночого роду? (Ні)
  • Слова сонце, море – середнього роду? (Так)

 

В країну Іменника подорож здійснили,

Знаннями новими себе збагатили!

Тепер чітко знаєм іменника рід,

І будем писати усе ми як слід.

  1. Домашнє завдання
  •  Вивчити правило на с. 128
  • Вправа 307
  • У цій вправі вам необхідно списати текст. Над кожним іменником вгорі написати до якого роду належить. Щоб не помилитися, додавай до них слова, зазначені в правилі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 1

1

 

Перегляд файлу

 

C:\Documents and Settings\1\Рабочий стол\Dom-s-dymohodom_29857.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\1\Рабочий стол\Dom-s-dymohodom_29857.jpg

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

C:\Documents and Settings\1\Рабочий стол\depositphotos_53336485-stock-illustration-boy-with-backpacks.jpg   Ч.р.

(він, мій)

C:\Documents and Settings\1\Рабочий стол\021.png   Ж.р.

(вона, моя)

C:\Documents and Settings\1\Рабочий стол\chick.jpg    С.р.

(воно, моє)

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок української мови

Номер слайду 2

Вправа “Мікрофон”

Номер слайду 3

Гра “Засели будиночки”

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Рр ру ор Ре ір ир Ра

Номер слайду 6

Лінгвістична казка

Номер слайду 7

Рід іменників

Номер слайду 8

Робота з підручником Вправа 304(колективно-усно)

Номер слайду 9

Іменники бувають чоловічого, жіночого і середнього роду. Іменники, до яких можна додати слова мій, він – чоловічого роду ( учень, клен, голуб)Іменники, до яких можна додати слова моя, вона – жіного роду (дівчина, бабуся, весна)Іменники, до яких можна додати слова моє, воно – середнього роду (сонце, небо, курча).

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Малюнковий диктант

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Ж.р Ч.р С.р. Лялька Ведмедик Вікно ручка олівець серце книжка стіл курча

Номер слайду 18

Творча робота

Номер слайду 19

Гра “Подай сигнал”

Номер слайду 20

Гра “Зайве слово”

Номер слайду 21

Гра “Так чи Ні”

Номер слайду 22

Домашнє завдання Вивчити правило на с.128 Вправа 307

zip
Додано
31 січня 2020
Переглядів
1027
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку