Урок : "Велика буква у кличках тварин "

Про матеріал
Матеріал уроку допоможе розширити знання дітей з правопису великої бувки в кличках тварин, дасть поняття "що таке кличка", допоможе збагатити лексичний запас школяра
Перегляд файлу

Українська мова                                                                     Урок № 77

Тема уроку:  Велика буква у кличках тварин

Мета уроку:

Формування предметних компетентностей

  • Формування поняття «клички» тварин;
  • Розширити  знання дітей з правопису великої букви у власних іменниках ;
  • Практично закріпити уміння писати іменники з великої букви, а саме ім’я, по батькові , прізвище людини  та клички тварин;
  • Закріплювати вміння розрізняти назви тварин та їх клички;
  • Розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву, спостережливість;
  • Збагачувати лексичний запас школярів;
  • Виховувати  любов до тварин, бажання про них піклуватися.

Формування ключових компетентностей:

  • Уміння учитися : формувати здатність сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати і оцінювати свої результати;
  • Комунікативної: удосконалювати вміння позитивними навичками спілкування;
  • Інформаційної : розвивати вміння здобувати з підручника в парі, у групі, з усіма в колективі;
  • Загальнокультурної : сприяти дотриманню норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці під час роботи в групі, парі.

Тип уроку : урок набуття нових знань

 

                                                   Хід уроку

 

  1. Вступна частина. Самовизначення до діяльності

Слово вчителя

У мене сьогодні гарний настрій і я рада зустрічі з вами. Як ви гадаєте, чи важливий настрій для людини? (відповідь дітей)

- Загніть мізинчик, якщо ви гарно виспались і відпочили;

- Загніть безіменний пальчик, якщо вас збудила рідна, любима вами людина;

- Загніть середній палець, якщо ви зустріли хоч одного друга;

- Загніть вказівний палець, якщо ви побачили хоч раз сьогодні посмішку

- Покажіть який у вас зараз настрій….

Тож візьмемо посмішку на урок.

  • До нас на урок завітала Снігова Королева. За кожну правильну відповідь ви отримуєте фішку – сніжинку. В кінці уроку побачимо чи змогли замерзлу землю вкрити сніговою теплою ковдрою.

 Актуалізація опорних знань.

Діти , у мене на дошці слова, назвіть, які ви візьмете із собою на урок? До якої частини мови належить? Як визначили? ( лінь, уважність, активність, неуважність, наполегливість, старанність, спостережливість, цікавість)

  • Робота в групах

( виконання завдань за картками )

1 група –  1 пара доповнюють речення до теми «Іменник»

2 група - Запиши своє прізвище, ім'я, по батькові.

Моє прізвище....           Моє ім'я....

3 група  Випиши всі  прізвища.

Юра, Шевченко, Таня, Омельченко, Франко, Леся, Іван, Галя, Орлов.

4 група  Випиши всі імена.

Юрій, Шевченко, Тетяна, Омельченко, Франко, Леся, Іваненко, Іван, Галина, Коцюбинський.

 5 група : Запиши повні відповіді на запитання.

Як звати твою маму?

З ким ти товаришуєш?

Як звати твою вчительку?

— То які слова пишуться з великої букви?

( чому деякі слова написали з великої букви?) Заповнення таблиці «Правопис великої букви в іменниках»)

Мотивація  навчальної діяльності.

Створенння проблемної ситуації.

 Перед Вами речення. Прочитайте перше речення.

Яку з виділених букв потрібно залишити? Чому?

Друге речення.Чому ?

По подвір'ю походжали індик Б(б)елькотун та гусак Ш(ш)ипун.  У мого товариша є собака Р(р)екс.

Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

 На сьогоднішньому уроці ми  вивчатимемо  написання великої букви в кличках тварин.   Що таке кличка?

«Словникова робота»

Кличка - це ім'я, яке дають тварині її господарі. Клички тварини отримують за певними ознаками.

Наприклад: за кольором, розміром, характером, забарвленням

    1. Зачитайте назви тварин.

   - З якої букви написані назви тварин?

  1. Зачитайте клички тварин.
  • З якої букви написані клички тварин?
  1. Який висновок зробимо?

Правило-висновок:  Клички тварин пишемо з великої букви, а їх назви з маленької.

Закріплення вивченого матеріалу

Фізкультхвилинка

Гра «Карлики – велетні» (карлики – назви тварин, велетні – кличка тварини)

Робота з підручником с 105. , вправа 256

-читання тексту про себе, вставити усно пропущені букви(доказ)

- переказ усно (1 людина)

- які слова свідчать, що друзі були ввічливі?

- назвіть головних героїв? Звідки пішла назва їх кличок?

- самостійне виконання завдання

1 група – списують 1 абзац , підкреслюють назви і клички тварин;

2, 3  групи – виписують назви і клички тварин

(перевірка , повторення правила – висновка)

Самостійна робота

Виконання завдання №257 (вибіркова робота)

Назва тварини: мавпеня, мавпочку, вівчарка, борсук, хом’ячок;

Кличка тварини: Мімус, Марс, Бориско, Фінько .(звідки пішла їх кличка?)

Вчитель: Як ви думаєте, чому цілий урок присвячений темі «Велика буква в кличках тварин?»

Що дають тварини людям?

Кіт та собака: любов, тепло, радість, захист, здоров’я …

Свійські тварини : їжу, одяг, взуття, красу, тепло, любов …

В давні час в Ірландії казали «Дім без собаки і кішки, дім без любові і радості».

Французький письменник Сент –Екзюпері казав «Ми у відповіді за тих, кого приручили» Якщо ми повернемося до братів наших менших, то і безпритульних тварин не буде і на Землі запанує РАЙ!!

Підсумок уроку.

Закінчіть речення:

  • Сьогодні на уроці ми вчилися ....
  • Я дізнався .....
  • Найбільше мені сподобалось .....

Домашнє завдання:

  Творче завдання: дібрати клички всім тваринам на малюнку.

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Волощук Лариса
Додано
1 лютого 2020
Переглядів
1918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку