Українська мова Урок № 77
Тема уроку: Велика буква у кличках тварин
Мета уроку:
Формування предметних компетентностей
Формування ключових компетентностей:
Тип уроку : урок набуття нових знань
Хід уроку
Слово вчителя У мене сьогодні гарний настрій і я рада зустрічі з вами. Як ви гадаєте, чи важливий настрій для людини? (відповідь дітей) - Загніть мізинчик, якщо ви гарно виспались і відпочили; - Загніть безіменний пальчик, якщо вас збудила рідна, любима вами людина; - Загніть середній палець, якщо ви зустріли хоч одного друга; - Загніть вказівний палець, якщо ви побачили хоч раз сьогодні посмішку - Покажіть який у вас зараз настрій…. Тож візьмемо посмішку на урок.
Актуалізація опорних знань. Діти , у мене на дошці слова, назвіть, які ви візьмете із собою на урок? До якої частини мови належить? Як визначили? ( лінь, уважність, активність, неуважність, наполегливість, старанність, спостережливість, цікавість)
( виконання завдань за картками ) 1 група – 1 пара доповнюють речення до теми «Іменник» 2 група - Запиши своє прізвище, ім'я, по батькові. Моє прізвище.... Моє ім'я.... 3 група Випиши всі прізвища. Юра, Шевченко, Таня, Омельченко, Франко, Леся, Іван, Галя, Орлов. 4 група Випиши всі імена. Юрій, Шевченко, Тетяна, Омельченко, Франко, Леся, Іваненко, Іван, Галина, Коцюбинський. 5 група : Запиши повні відповіді на запитання. Як звати твою маму? З ким ти товаришуєш? Як звати твою вчительку? — То які слова пишуться з великої букви? ( чому деякі слова написали з великої букви?) Заповнення таблиці «Правопис великої букви в іменниках») |
Мотивація навчальної діяльності.
Створенння проблемної ситуації.
Перед Вами речення. Прочитайте перше речення.
Яку з виділених букв потрібно залишити? Чому?
Друге речення.Чому ?
По подвір'ю походжали індик Б(б)елькотун та гусак Ш(ш)ипун. У мого товариша є собака Р(р)екс.
Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
На сьогоднішньому уроці ми вивчатимемо написання великої букви в кличках тварин. Що таке кличка?
«Словникова робота»
Кличка - це ім'я, яке дають тварині її господарі. Клички тварини отримують за певними ознаками.
Наприклад: за кольором, розміром, характером, забарвленням
1. Зачитайте назви тварин.
- З якої букви написані назви тварин?
Правило-висновок: Клички тварин пишемо з великої букви, а їх назви з маленької.
Закріплення вивченого матеріалу
Фізкультхвилинка
Гра «Карлики – велетні» (карлики – назви тварин, велетні – кличка тварини)
Робота з підручником с 105. , вправа 256
-читання тексту про себе, вставити усно пропущені букви(доказ)
- переказ усно (1 людина)
- які слова свідчать, що друзі були ввічливі?
- назвіть головних героїв? Звідки пішла назва їх кличок?
- самостійне виконання завдання
1 група – списують 1 абзац , підкреслюють назви і клички тварин;
2, 3 групи – виписують назви і клички тварин
(перевірка , повторення правила – висновка)
Самостійна робота
Виконання завдання №257 (вибіркова робота)
Назва тварини: мавпеня, мавпочку, вівчарка, борсук, хом’ячок;
Кличка тварини: Мімус, Марс, Бориско, Фінько .(звідки пішла їх кличка?)
Вчитель: Як ви думаєте, чому цілий урок присвячений темі «Велика буква в кличках тварин?»
Що дають тварини людям?
Кіт та собака: любов, тепло, радість, захист, здоров’я …
Свійські тварини : їжу, одяг, взуття, красу, тепло, любов …
В давні час в Ірландії казали «Дім без собаки і кішки, дім без любові і радості».
Французький письменник Сент –Екзюпері казав «Ми у відповіді за тих, кого приручили» Якщо ми повернемося до братів наших менших, то і безпритульних тварин не буде і на Землі запанує РАЙ!!
Підсумок уроку.
Закінчіть речення:
Домашнє завдання:
Творче завдання: дібрати клички всім тваринам на малюнку.
1