Конспект уроку ТЕМА: Соловей як втілення сили природи й мистецтва.( Г.К.Андерсен «Соловей»)

Про матеріал
допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст казки; навчати учнів робити самостійні узагальнення та висновки; розвивати навички роботи з текстом; навички виразного читання, виділення головного, переказ і коментування ключових епізодів; виховувати почуття доброти до ближнього, уміння співчувати чужому горю; виховувати любов і повагу до мистецтва.
Перегляд файлу

ТЕМА:    Соловей як втілення сили природи й мистецтва.                   ( Г.К.Андерсен «Соловей»)

МЕТА допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст казки;  навчати учнів  робити  самостійні  узагальнення та висновки;  розвивати навички роботи з текстом;  навички виразного читання, виділення головного, переказ і коментування ключових епізодів; виховувати  почуття доброти до ближнього, уміння співчувати чужому горю;   виховувати любов і повагу до мистецтва.

Тип уроку:  урок застосування знань, умінь і навичок

Обладнання: портрет Г.К.Андерсена, казка «Соловей», збірки казок  письменника, картинки до казки «Соловей»,  запис співу солов’я, ілюстрації із зображенням солов`я .

                                                                         Хід уроку

 І. Психологічне налаштування на урок.  Організаційний момент

 МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 Вступне слово вчителя про казкаря Г.К. Андерсена:

"Казки Андерсена відомі нам раніше, ніж ми починаємо читати. Вони приходять до нас легкою, майже нечутною ходою, як прославлений ним чарівник, майстер снів і казок.

Оле-Лукойє, або Оле Закрий очки. Він з'являється біля ліжечок дітей вечорами, без черевиків, з двома парасольками під рукою. Одна парасолька з кольоровими візерунками і картинами. Оле розкриває її над слухняними дітьми. Інша парасолька - звичайна, без малюнків. Якщо її відкривають над вами, ви не бачите нічого, окрім темряви. Андерсен добріший від свого маленького Оле-Лукойє.

Чарівний спів солов`я , як і нашу матінку природу , ні з чим не можна порівняти . Соловей , із однойменної  казки  Г.К.Андерсена . своїм співом зачарував усіх в  окрузі . Навіть імператор не зміг встояти перед голосом цього чарівного птаха . Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про справжнього солов`я , як втілення сили природи й мистецтва .

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ .

1. Гра «Впізнай казку та її героя»  (ПРЕЗЕНТАЦІЯ)

 «У квітці сиділа маленька дівчинка. Вона була така ніжна, маленька, лише з дюйм зростом» («Дюймовочка») (слайд 2)

 «Не біда зявитись на світ у качиному гнізді, якщо ти вилупився із лебединого яйця!» («Гидке каченя») (слайд 3)

«Очі її сяяли, як зірки, але в них не було ні тепла, ні миру» («Снігова королева») (слайд 4)

«А свинопас часу не гаяв і змайстрував тріскачку; варто нею тільки махнути, як вона починала грати всі вальси й польки» («Свинопас») (слайд 5)

 «Його відливали останнім, і олова трохи не вистачило» («Непохитний оловяний солдатик») (слайд 6)

«Вони кружляли над дахом, витягували свої шиї і хлопали крильми, але ніхто не чув і не бачив їх…» («Дикі лебеді») (слайд 7)

2.Літературна гра « Так чи ні ».

  • Китайський імператор дізнався про солов*я з  японської книжки ?
  • Про місце де знаходиться соловей знала кухарочка ?
  • Солов*ї чудово співали разом ?
  • Імператор захворів на передодні Різдва ?
  • Спів штучного солов*я сподобався рибалкам ?
  • Штучного солов*я можна було заводити декілька разів на день ?
  • Імператор хотів , щоб солов*ї співали окремо ?

 

ІІІ. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК .

А ви, діти, бачили солов’я? (Демонструється малюнок солов’я, учень виступає з повідомленням)

         Повідомлення учня.
Хоча соловей є звичайним гніздовим птахом майже на всій території України, але побачити його в природі дуже важко. Це теплолюби вий птах, тому наприкінці літа він відлітає на південь, звідки в кінці квітня чи на початку травня повертається назад. Птах сторожкий. Улюбленим його місцем проживання є листяні ліси, гаї, густі хащі біля річок та озер, а також сади й парки. Дехто має солов’я за некрасивого птаха. Він стрункий, в нього високі лапки, тонкий дзьоб і великі чорні очі. Спинка рудувато-бура, горло і грудка світло-сірі з ледь помітними зеленими цяточками, черевце біле. Хвіст досить довгий, рудий. Пір’я м’яке, щільно прилягає до тіла. Соловей дуже моторний, спритний, пересувається по землі стрибками.
          Голос солов’я  знає, мабуть, кожний. Пісня солов’я дуже різноманітна, звучна, з кількома окремими групами звуків («колінами»), які багато разів повторюються у певній послідовності. Особливо добре чутно тьохкання, голосний чистий свист і переливчасті трелі. Навесні співає цілу добу, але найінтенсивніше пізно ввечері і вночі.

Перед виконанням завдання я хочу щоб ви прослухали запис співу солов*я і поринули в атмосферу літнього вечірнього лісу ( прослуховування фонограми )

Чи сподобався вам спів солов`я ?

Які  враження від почутого ?

2. Бесіда за матеріалом прочитаного.

- Вдома ви повинні були прочитати казку «Соловей». Давайте згадаємо, де відбувається дія? (У Китаї)

- Що було головною визначною памяткою цієї країни у казці Андерсена?    (Палац богдихана).

огдихан - титул імператорів (верховних правителів) Китаю]

- Ми потрапляємо у палац. Зачитайте його опис. Давайте звернемо увагу на  те, із чого він був зроблений.

- А як ви думаєте, чи зручно жити в такому палаці, де немає нічого справжнього, все зроблене із коштовної порцеляни, такої крихкої, що  страшно було доторкнутися?

- Для чого до чудесних квітів у саду імператора були привязані дзвіночки?   (Щоб захоплюватися красою квітів, дзвоном срібла, сяянням порцеляни, зовнішньою пишнотою палацу).

- Що протиставляє автор палацу? (Ліс, в якому живе соловей).

- Як називається прийом, при якому протиставляються образи чи поняття? (Антитеза).

- Прочитайте опис лісу.

- Давайте уявимо, що бачать і чують кожного дня богдихан і люди, які живуть у палаці, і прості рибалки і селяни, які знали солов’я. Чи не здається вам, що вони живуть в різних світах?

3.Слово вчителя .

В літературі образ солов*я зустрічається дуже часто .  Про соловейка складають вірші , загадки, прислів*я , казки .

Наприклад , 1. Не потрібна солов'ю золота клітка, краще йому зелена вітка.
2. Хоч соловейко і маленький, та пісеньки уда-ленькі.
3. І соловейко не співає, коли їсти він не має.
4. Соловей співає, поки голос має.

У долині цілий день

 Він співа дзвінких пісень.

Як верба і як калина,

 Птах цей — символ України.

 Тішить піснею людей

Гарна пташка — …(соловей).

 ***

В мене є великий хист,

Я співаю, як артист.

 Спів мій радісний усюди

 Дуже люблять слухать люди. (Соловейко)

 ***

Сам вечірньої години

Заховався в кущ малини.

 Та на дуду голосну

 Грає пісню чарівну. (Соловей)

4.  Колективна робота

складання таблиці

Справжній соловей

Штучний соловей

Душа

Механізм

Проста, непоказна зовнішність

Прикрашений діамантами, рубінами, сапфірами

Співає по-своєму

Співає як заведена шарманка

Не можна заздалегідь знати, що заспіває

Все відомо наперед

Не можна примусити

 Заводять 33 рази

- Який повний титул штучного солов'я? Поясніть його.

 5.Творче завдання

- А тепер конкурс на кращу міні-розповідь «Хвороба і чудове зцілення богдихана».

 (3-5 речень).

 -Чия розповідь краща?

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Інтерактивна вправа «Асоціативна характеристика» з ключовим словом

А —  активний…

Н — надзвичайний …

Д — добрий …

Е — енергійний…

Р — рішучий…

С — скромний …

Е — елегантний…

Н — найкращий…

V. Домашнє завдання: скласти план казки, намалювати ілюстрацію до будь-якого епізоду казки.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Ковалева Аня
Додано
28 жовтня
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку