Конспект уроку "Трактори і автомобілі" за темою «Методика проведення випробувань двигунів»

Про матеріал
Загальні положення. Обкатка і випробування - завершальна операція технологічного процесу капітального ремонту двигунів внутрішнього згорання. У процесі обкатки і випробування відремонтованого двигуна відбувається приробітку поверхонь тертя двигуна, підготовка його до експлуатації під навантаженням і всебічний контроль за якістю капітального ремонту.
Перегляд файлу

Методика проведення випробувань двигунів

Загальні положення. Обкатка і випробування - завершальна операція технологічного процесу капітального ремонту двигунів внутрішнього згорання. У процесі обкатки і випробування відремонтованого двигуна відбувається приробітку поверхонь тертя двигуна, підготовка його до експлуатації під навантаженням і всебічний контроль за якістю капітального ремонту.

Режим підробітки двигуна після капітального ремонту ділиться на три стадії: холодна без навантаження, гаряча на холостому ходу і гаряча під навантаженням.

Холодна приробітку здійснюється при обертанні колінчастого вала двигуна від стороннього джерела, наприклад від електродвигуна. Тепловий стан двигуна при цьому підтримується за рахунок подачі гарячої води і підігрітої олії.

Гаряча приробітку - це процес, який відбувається на працюючому двигуні. Якщо при цьому двигун не навантажується гальмівним пристроєм стенда, то такий процес називають приробкою на холостому ходу незалежно від положення рейки паливного насоса і частоти обертання колінчастого вала. Процес, що відбувається при гальмуванні працює приробкою двигуна гальмівним пристроєм стенду, називають гарячою приробкою під навантаженням.

Режими обкатки розраховані на приробкою основних сполучень двигуна, які визначають його надійність і довговічність, т. е. сполучень деталей шатунно-поршневої групи і кривошипно-шатунного механізму. Завдяки цьому при правильно призначеному режимі підробітки і його строгому дотриманні якість відремонтованих двигунів істотно підвищується.

Двигун, що надходить на обкатку і випробування, повинен бути повністю укомплектований (за винятком крильчатки вентилятора, генератора, компресора), пофарбований, з чистою і сухою поверхнею, особливо в місцях з'єднання деталей, зварювальних швів і латок, тоді при обкатці легко виявляються нещільності в з'єднаннях з підтікання масла, води і палива.

На час обкатки в піддон двигуна, паливний насос високого тиску, регулятор і повітряний фільтр заливають дизельне масло до верхніх позначок покажчиків рівня масла.

Обладнання та прилади для обкатки і випробування двигунів. Обкатують і випробовують двигуни на ремонтних підприємствах на електричних гальмівних стендах змінного струму КІ-5274 КІ-21118А і ін..



Обкатка і випробування двигунів

Обкатний-гальмівний стенд

1 - стійки, 2 - електродвигун-гальмо, 3 - пульт управління, 4 - редуктор,

5 - плита з чотирма стійками

 

Типовий стенд для обкатки і випробування двигуна (рис. 108) складається з двигуна - гальма 2 в зборі з ваговим механізмом і пультом 3 контрольних приладів, регулювального реостата, електрошафи, плити 5 для установки двигуна, бачка для палива і пристрої для виміру витрати палива. Стенд повинен мати обладнання та прилади, необхідні для вимірювання потужності двигуна, частоти обертання колінчастого вала, годинної витрати палива, температури води, що виходить з двигуна, температури масла в піддоні двигуна, тиску масла в магістралі, кута випередження впорскування палива в градусах, кута повороту колінчастого вала. Витрата палива заміряють на вагах з межею вимірювання до 15 кг, час відраховують за секундоміром з ціною поділки до 01 с; частоту обертання - ручним тахометром або тахоскопом з ціною поділки не більше 10 об /хв; ємність витратного бачка повинна бути 10-12 л.

 

Холодна обкатка. Холодна приробітку двигуна проводиться з укрученими форсунками. Перед пуском стенду двигун прогрівають гарячою водою протягом 5-7 хв; колінчастий вал кілька разів провертають вручну для перевірки справності двигуна і правильної його установки на стенді; перевіряють і при необхідності знову регулюють теплові зазори в клапанному механізмі. Початкову частоту обертання колінчастого вала при холодній заробляння вибирають з умов надійного забезпечення подачі масла до тертьових поверхонь і його розбризкування.

 

У процесі холодної підробітки за допомогою стетоскопа про-1 вислуховував шуми і стуки розподільних шестерень, шатунних і корінних підшипників, поршневих пальців і поршнів. Перевіряють тиск масла в системі, яка повинна бути не менше 01 МПа при частоті обертання колінчастого вала 500 об /хв; подачу масла до підшипників коромисел і герметичність ущільнення форсунок в голівках циліндрів; відсутність течі води і масла на двигуні.

 

При виявленні дефектів приробка припиняють і продовжують її тільки після їх усунення.

 

Після закінчення холодної підробітки перевіряють і при необхідності регулюють теплові зазори між торцями клапанів і коромислами.

 

Гаряча обкатка без навантаження. Перед гарячої приробка двигуна необхідно відрегулювати кут випередження впорскування палива з похибкою +1 ° і прокачати паливну систему ручним насосом, попередньо послабивши пробки паливного насоса високого тиску. При відсутності пухирців повітря в паливі, що виходить з-під пробок, останні знову затягують.

 

Після пуску двигуна стетоскопом прослуховують шуми і стуки розподільних шестерень, шатунних і корінних підшипників, поршневих пальців і поршнів; перевіряють герметичність всіх з'єднань паливної системи двигуна, відсутність течі масла, води, пропуску повітря і відпрацьованих газів.

 

Температура води, що виходить з двигуна, повинна бути 80-90 ° С, при цьому різниця температур води, що виходить з правої і лівої труб одного двигуна, не повинна перевищувати 5 ° С.

 

Температура масла в піддоні або на виході з двигуна не повинна перевищувати 100 ° С. Тиск масла в магістралі має бути 05-07 МПа при номінальних оборотах колінчастого вала і не менше 01 МПа - при 500 об /хв.

 

Викидання і текти масла, води і палива, а також прорив газів в місцях з'єднань не допускаються. При виявленні дефекту приробку припиняють і продовжують тільки після його усунення.

 

Гаряча обкатка під навантаженням. На етапі гарячої обкатки під навантаженням відбувається приробітку поверхонь тертя, що працюють під дією тільки інерційних сил (на тактах вихлопу і всмоктування), а також поверхонь, що працюють під дією сумарних сил (на такті робочого ходу). Режими гарячої обкатки під навантаженням двигунів А-01М при частоті обертання колінчастого вала 1665-1735 об /хв наведені в табл. 17.

 

В ході гарячої підробітки під навантаженням прироблювала двигун ретельно оглядають і прослуховують.

 

При цьому не є бракувальному ознаками (якщо це не обумовлено керівництвом з капітального ремонту двигуна): - потіння, освіту масляних плям і окремих крапель в місцях сальникових ущільнень, падіння окремих крапель (не більше однієї краплі протягом 5 хв при будь-яких режимах роботи двигуна) ; - Потіння без крапле утворення в місцях з'єднань; виділення масла і конденсату через відвідну трубку системи вентиляції картера; - Злив палива з дренажних трубок форсунок у вигляді крапель; виділення води, мастила або суміші води і мастила з дренажного отвору водяного насоса при будь-яких режимах роботи двигуна (не більше однієї краплі в 3 хв); - Виділення окремих крапель з дренажного отвору водяного насоса при зупинці двигуна.

 

При виявленні дефекту приробку припиняють і продовжують тільки після його усунення.

 

При заміні хоча б одного поршня, поршневого кільця, поршневого пальця, вкладишів корінного або шатунного підшипників проводять повторну приробку на всіх трьох стадіях.

 

При заміні розподільчих шестерень, масляного насоса, розподільного вала, втулок розподільного вала, клапанів або штовхачів слід повторити приробку двигуна на холостому ходу і під навантаженням.

 

Результати підробітки заносять в журнал або в контрольну карту, де записують дату, час початку і кінця підробітки, марку і номер двигуна, причини зупинок, потужність двигуна, прізвища обкатник і контролера.

 

Приймально-здавальні випробування. Після обкатки  двигун пред'являють контролеру ВТК для приймально-здавальних випробувань, які проводять з метою перевірки якості складання двигуна і окремих його складальних одиниць, якості підробітки тертьових поверхонь, визначення відповідності показників двигуна технічними умовами на поставку.

 

При проведенні приймально-здавальних випробувань необхідно дотримуватись режимів, встановлені технічними умовами або посібниками з капітального ремонту двигунів відповідних марок. Перевіряють: рівень масла в картері двигуна; температуру води і масла; відсутність течі води, масла і палива у всіх з'єднаннях двигуна; правильність роботи масляної системи.

 

Не допускається: прослуховується стетоскопом стукіт поршнів, корінних і шатунних підшипників; стукіт поршневих пальців, різкий стукіт клапанів, коромисел або штовхачів; стукіт або шум високого тону розподільних шестерень і шестерень масляного насоса; шум підшипників водяного насоса; пропуск газів або підсмоктування повітря через прокладки.

 

Допускається: рівномірний стукіт клапанів і штовхачів, що зливається в загальний шум; рівний нерізкий шум високого тону від роботи розподільних шестерень і шестерень приводу розподільника.

docx
Додано
25 травня 2020
Переглядів
997
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку