Конспект уроку "Трактори" за темою «Основні несправності кривошипно-шатунного та газорозподільного механізму: ознаки, причини, способи виявлення і усунення»

Про матеріал
Ознаки несправності кривошипно-шатунного механізму. • сторонні стуки та шуми; • зниження потужності двигуна; • підвищена витрата оливи; • перевитрата палива; • поява диму у відпрацьованих газах тощо. Характерні несправності механізму газорозподілу: • нещільне прилягання клапанів до гнізд; • неповне відкривання клапанів; • спрацьовування шестерень розподільного вала, штовхачів, напрямних втулок;
Перегляд файлу

Основні несправності кривошипно-шатунного та газорозподільного механізму: ознаки, причини, способи виявлення і усунення.

Ознаки несправності кривошипно-шатунного механізму.

• сторонні стуки та шуми;

• зниження потужності двигуна;

• підвищена витрата оливи;

• перевитрата палива;

• поява диму у відпрацьованих газах тощо.

Стуки та шуми у двигуні виникають унаслідок:

/ підвищеного спрацьовування основних деталей;

/ збільшення зазорів між спряженими деталями.

Зниження потужності двигуна спричинюється зменшенням компресії (тиску робочої суміші наприкінці такту стискання в циліндрі) внаслідок:

/ порушення ущільнення прокладкою головки циліндрів у разі слабкого або нерівномірного затягування гайок кріплення або пошкодження прокладки;

/ пригоряння кілець у канавках поршня через відкладення смолистих речовин і нагар;

/ спрацьовування, поломки або втрати пружності кілець;

/ спрацьовування стінок циліндрів. 

Компресію в циліндрах двигуна перевіряють від руки за допомогою компресометра.

Тріщини в стінках порожнини охолодження блока та головки циліндрів можуть виникнути в разі:

/ замерзання охолодної рідини;

/ заповнення сорочки охолодження гарячого двигуна холодною рідиною.

Підвищена витрата оливи, перевитрата палива та димний випуск відпрацьованих газів сірого кольору (при нормальному рівні оливи в картері) з'являються внаслідок:

/ залягання поршневих кілець;

/ їхнього спрацьовування

 

Основні несправності газорозподільного механізму.

Характерні несправності механізму газорозподілу:

• нещільне прилягання клапанів до гнізд;

• неповне відкривання клапанів;

• спрацьовування шестерень розподільного вала, штовхачів, напрямних втулок;

• збільшення поздовжнього зміщення розподільного вала;

• спрацьовування втулок і осей коромисел;

• порушення роботи механізму повертання випускного клапана внаслідок заїдання кульок і пружин механізму повороту.

Нещільне прилягання клапанів до гнізд виявляють за такими ознаками:

зменшенням компресії;

періодичними ударами у впускному або випускному трубопроводі;

зниженням потужності двигуна.

Причинами нещільного закриття клапанів можуть бути:

/ відкладення нагару на клапанах і гніздах;

/ утворення раковин на робочих поверхнях та короблення головки клапана;

/ поломка клапанних пружин;

/ заїдання клапанів у напрямних втулках;

/ відсутність зазору між стержнем клапана та носком коромисла.

Нагар видаляють за допомогою шабера. Клапани, що мають невеликі раковини на робочій поверхні, слід притерти, зламану пружину — замінити. Порушений зазор відновлюється регулюванням.

Неповне відкривання клапанів характеризується стуками у двигуні, а також зменшенням потужності. Ця несправність виникає внаслідок великого зазору між стержнем клапана та носком коромисла.

Для притирання клапанів треба:

• зняти клапанну пружину;

• під головку підкласти слабку пружину;

• на робочу поверхню нанести шар пасти, що складається з абразивного порошку й оливи;

• за допомогою коловорота або притирального пристрою надати клапану зворотно-обертального руху;

• змінюючи напрям обертання, клапан слід трохи підняти;

• притирання завершити, якщо на поверхні гнізда та робочій поверхні клапана утворилися суцільні матові смуги завширшки 2...З мм.

Герметичність посадки клапана після притирання перевіряють за допомогою спеціального приладу або гасу. В останньому випадку клапан треба встановити в сідлі, надіти пружину й закріпити її настержні, перевернути головку циліндрів, а в камери згоряння залити гас. Поява гасу на стержні та напрямній втулці свідчить про погане притирання.

Для регулювання зазору між стержнем клапана та носком коромисла треба:

• зняти клапанну кришку;

• встановити поршень наприкінці такту стискання (щоб клапани були закриті);

• перевірити зазор і в разі потреби відрегулювати його, для чого ми крутити контргайку регулювального гвинта на коромислі й, оберміочи регулювальний гвинт, установити потрібний зазор;

• затягнути контргайку й знову перевірити зазор.

Потрібне обмеження зміщення розподільного вала досягається добиранням товщини розпірного кільця.

В разі великого спрацювання деталей механізму газорозподілу двигун підлягає ремонту.

 

docx
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
3213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку