Конспект уроку-тренінгу в 5 класі "З добром у серці"

Про матеріал

Урок-тренінг для учнів 5 класу на тему "З добром у серці" (до Всесвітнього дня доброти). Використано різні методи та форми роботи: робота в групах/парах, дискусія, інтерв'ю.

Перегляд файлу

Урок-тренінг

«З добром у серці»

 

Форма проведення : тренінг

Клас: 5

Мета:

  1. З’ясувати поняття «добра», ознайомити учнів із традиціями доброчинності.
  2. Розвивати вміння аналізувати, давати оцінку, вибирати правильну позицію.
  3. Розвивати почуття доброзичливості, співпереживання.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
  4. Формувати в учнів ціннісні (гуманістичні, громадські, духовні).
  5. Сприяти створенню добрих стосунків у колективі.

 

Форми і методи роботи: розповідь, дискусія, робота в групах, «мозковий штурм».

 

Хід тренінгу:

І. Вступна частина. Вправи «Знайомство», «Асоціації»

ІІ. Основна частина. Вправи «Правила доброти», «Послухай своє серце», «Павутинка добра», «Магічна свічка».

ІІІ. Підсумок. Рефлексія. Вправа «Обери позицію».

 

Тривалість тренінгу: 45 хвилин.

Епіграфи тренінгу: 

  • «Найпрекрасніші обличчя сяють добротою.

  Найпрекрасніші руки роблять благородні справи.

  Найпрекрасніші ноги швидко мчать на допомогу нужденним»

  Мак-Гуфі

  • «Ухиляйся від злого та добре чини, та й навіки живи!»

Книга Псалмів 36:27

  • Перед великим розумом я схиляю голову, перед великим серцем я стаю на коліна.

Гете

Хід тренінгу

І. Вступна частина

Слово вчителя: Доброго дня! Я рада вітати Вас на нашому тренінгу.

Скажіть, чи хотіли б ви мати силу, щоб змінювати настрій людей або змусити їх думати про себе краще?

Таку силу ви вже маєте й можете скористатися нею, коли забажаєте. Це доброта. Добрі вчинки, які говорять про те, що ви піклуєтеся про людину, можуть змінити її поведінку.

Видатний  педагог Василь Олександрович Сухомлинський свого часу писав:

Сказав мудрець:

"Живи, добро звершай,

Та нагород не вимагай!

Лиш у добро і вишу правду віра

Людину відрізня від мавпи й звіра

Хай оживає істина свята -

Людина починається з добра!

 

 

Отже, сьогодні ми з Вами спробуємо зрозуміти поняття «добра», добрих вчинків.

Вправа «Знайомство». А зараз я пропоную по черзі сказати своє ім’я і назвати добру справу, яку ви зробили нещодавно. ( н-д : Я – Вікторія, допомогла старенькій бабусі;   Я – Олександр, посадив дерево  і т.д.)

Вправа «Асоціації». Що ж таке добро? Пропоную Вам згадати слова, які асоціюються зі словом «ДОБРО». (На дошці записується вертикально слово «добро», а потім дописуються горизонтально слова, названі учнями. Для підказки використовуються картинки з презентації). Наприклад:

 

м

и

л

о

с

е

р

Д

я

 

в

о

л

О

н

т

е

р

 

л

ю

Б

о

в

 

Р

а

д

і

с

т

ь

 

с

О

в

і

с

т

ь

ІІ. Основна частина.

Вчитель. Згадаймо слова і вислови, в яких є слово «добро» і які ніколи не зникають з мовного вжитку. («Доброго дня», «Добраніч», «На все добре», «Добробут»).

Продовжити нашу розмову я хочу легендою «Все в твоїх руках».

Колись давно на півдні Африки жив розумний, але дуже пихатий вождь. Увесь день його складався з примірянь вишуканого вбрання та розмов із підданими про свій розум. Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось прокотилася країною  чутка, що в пустелі зявився  мудрець. Дуже розлютився вождь: як можна називати якогось там старця найрозумнішою людиною в світі! Але нікому свого обурення не показав, а запросив мудреця до себе…

І ось настав день зустрічі. Зібралось усе племя, щоб послухати найрозумніших  людей у світі. Вождь сидів на високому троні й тримав у руках  за спиною метелика. До нього підійшов невеличкий худорлявий чоловік, привітався й сказав, що готовий відповісти на будь-яке запитання. І тоді, недобре посміхаючись, вождь сказав: „Скажи-но мені, що я тримаю в руках, живе чи мертве?” Мудрець трохи подумав, усміхнувся й відповів: „Усе в твоїх руках”.

Ми постійно, щохвилини, щосекунди, щодня робимо вибір. Вибір між добром і злом. І не потрібно думати, що між ними немає межі. Є, і дуже чітка. Це  наш вибір –  зробити добо чи зло.

Вправа «Правила доброти». А зараз пропоную виконати  вправу в групах. Ваше завдання: на пелюстках написати правила доброти та прикріпити їх на дошку, щоб утворилася квітка.

Правила доброти:

  • Допомагай слабким, маленьким, хворим
  • Жалій інших
  • Не заздри
  • Бережи природу та охороняй її
  • Шануй працю інших людей
  • Допомагай у біді
  • Прощай помилки
  • Не будь жадібним
  • Люби своїх близьких

Вчитель. Отже, в основі всіх наших добрих почуттів, слів і вчинків лежить поняття добра. А щоб добра у світі стало більше, нам самим потрібно бути добрими – говорити хороші слова, добре ставитися  до інших, робити добрі справи.

 Вправа «Послухай своє серце». Сьогодні у нас заняття особливе тому, що воно має торкнутися не тільки розуму, але і серця. Зачепити струну кожного сердечка, щоб заговорила душа. Покладіть долоньку на груди і послухайте своє сердечко. Я гадаю, воно допоможе вам дати відповідь на запитання: «Що саме для вас означає слово «Добро»? (Діти передають по колу макет серця і говорять: «Добро – це …»

 Вправа «Павутинка доброти». Діти стають в коло. А зараз пригадайте, хто з нашого класу і яке добро вам зробив. Ви будете передавати клубочок з нитками тому, хто зробив вам добро, тримаючи нитку в руках, тим самим плести павутинку доброти.

Вчитель. Нещодавно я переглянула американський кінофільм «Заплати іншому», в якому маленький хлопчик хоче змінити світ. Він приходить до висновку, що це можна зробити за допомогою  своєрідної «піраміди»: зробити незнайомій людині добру справу, а розплатитися вона повинна добрим вчинком з трьома іншими людьми, кожна з яких в свою чергу, зробить добро ще трьом.

Уявіть лише, ви робите добру справу комусь і просите його чи її віддячити не вам, а трьом іншим людям, які в свою чергу віддячують ще трьом і так далі, розповсюджуючи добро та тепло.

Пропоную Вам вже сьогодні подумати про ту добру справу, яку Ви особисто можете зробити незнайомій людині, не чекаючи подяки натомість. Можливо і та людина зробить добрий вчинок іншій і цей ланцюг доброти буде тривати.

Пам’ятайте важливу життєву таємницю: людина, яка робить добро, є такою ж щасливою, як і та, кому  вона його зробила. Кожен із вас повинен зайняти таку  життєву позицію, яка б приносила корись не тільки собі, а й людям.

Вправа «Магічна свічка». У народі кажуть: «Добро творить дива». Запалимо свічку і уявимо, що вона магічна, і відтепер всі, хто візьме її в рукиперетвориться на чарівника. Щоб ви зробили, ставши чарівником? Почніть так: Якби я став чарівником, я б…

 

ІІІ. Підсумок. Рефлексія.

Вправа «Обери позицію». Діти, сьогодні ви дізналися, що означає бути добрим і милосердним. Пропоную вам пограти в гру. Якщо те, що я буду казати, добра людина повинна робити – ви піднімаєте біле сердечко, якщо ні – червоне.

  • Захищати слабкого
  • Насміхатися з чужого горя
  • Допомагати батькам, друзям
  • Хвалитися, якщо зробив добру справу
  • Робити добрі справи і не хизуватися
  • Берегти природу
  • Ображати тварин

 

Вчитель. І на завершення ми підготували для кожного класу «Карту добрих справ».

Дякую за активну, ефективну роботу, зацікавленість у сьогоднішньому тренінгу. Пам’ятайте: добро починається з кожного із Вас. Тож будьмо доброзичливими, добрими та уважними у ставленні одне до одного!

doc
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку