Конспект уроку-тренінгу : «Включення молоді в систему прийняття рішень»

Про матеріал

Конспект тренінгу, майстер-класу для заступників директорів з виховної роботи. матеріал корисний для підготовки районного семінару заступників директорів з виховної роботи. Матеріал супроводжується презентацією, яку можу переслати тим, кого зацікавить.

Перегляд файлу

(Слайд 1)Доброго дня, шановні гості. Тема нашого тренінгу: «Включення  молоді в  систему прийняття рішень». Перш ніж ми перейдемо безпосередньо до нашої теми , дайте будь ласка відповідь на таке питання : Що , на вашу думку , зазнало найбільше змін за останні 10 років? Що змінилося найбільше? Відповідь одним словом. (технології, інтернет, нічого, освіта, мотивація, мобільність) Дякую за ваші відповіді. Протягом нашого тренінгу ми ще повернемось до цього і, я думаю, ви зрозумієте , чому саме з мозкового штурму я починаю наш захід.

Дозвольте відрекомендуватись. Я , Дребницька Ірина Дмитрівна, вчитель української мови та літератури І категорії, заступник директора з виховної роботи. На посаді заступника працюю лише третій рік. Активно займаюсь самоосвітою, беру участь у онлайн- вебінарах, де можна ознайомитись із тенденціями оновлення освітніх систем у світі та з’ясувати  те, якими компетентностями повинен володіти випускник Нової української школи.

Під час вебінару я спробую розкрити поняття “глобальна компетентність”, адже це невід’ємна частина у формуванні і становленні випускника НУШ , ознайомлю Вас  із Цілями сталого розвитку 2016-2030 та з роллю школи у впровадженні цих цілей. Також ми з вами матимемо змогу розглянути успішні освітні практики, ознайомитись з міжнародними проектами та онлайн - ресурсами з формування глобальної компетентності у школярів.

(Слайд 2) План:

  1. Компетентнісний підхід як ключ до оновлення змісту освіти.
  2. Глобальна компетентність - запорука успішного життя в глобалізованому світі.
  3. Роль школи у впровадженні Цілей сталого розвитку 2016-2030.
  4. Як формувати глобальну компетентність у школярів? (Міжнародні освітні проекти, он-лайн ресурси, успішні практики).

(Слайд 3)Якщо подивитись на середовище сучасного життя людини, а саме: робоче середовище, навчальне середовище та життєве середовище дуже змінились останнім часом. Світова глобалізація дуже вплинула на наше життя, на нашу роботу та навчання наших з вами учнів також. Якщо взяти  коротку подорож з роботи додому або з дому на роботу, чи , наприклад до м. Одеси, яке знаходиться поруч, ми можемо зустріти велику кількість представників різних національностей та різних культур. Вони опинились тут з різних причин, хтось приїхав працювати сюди, хтось – вчитись, хтось приїздить сюди через певну соціально-економічну ситуацію в своїй рідній країні, для когось наша країна є лише транзитною точкою і вони далі прямують в інші країни жити і працювати, шукати іншої долі. Але ми маємо відмітити зараз те, що світ наш став з більш розмитими кордонами.

 Взяти до прикладу робоче середовище.  Якщо це велика організація якогось міста, то скоріш за все людині прийдеться співпрацювати з представниками інших культур та національностей. Це може бути співпраця наживо, це може бути онлайн-спілкування. На сьогоднішній день стають популярними віддалені робочі місця, де керівництво компанії знаходиться в іншій країні, а робочі офіси розкидані по всіх країнах світу і співпрацювати їм доводиться через інтернет-зв'язок.

Візьміть, наприклад, навчальне середовище. Ні для кого не є дивними скайп-уроки, чи навчання онлайн. Активно запроваджуються не лише скайп-уроки, а й їх елементи, переписка та інтернет-спілкування учнів з учнями інших країн. Таким шляхом наші діти теж долучаються до глобального світу і мають змогу співпрацювати та співнавчатися з представниками закордону.

(Слайд 4) Така глобалізація торкнулася всіх сфер нашого життя і зробила світ ближчим, всі країни стали ближчими одна до одної. За статистикою за минулий 2017 рік було створено нової інформації близько 17 трильйонів гігабайт. Якщо її порівняти з паперовими носіями, то це приблизно, 2000 тисячі газет щодня на кожну людину. Тому в умовах НУШ говорять не лише про знання , а й про компетентності. Але на сьогоднішній день існує не лише потреба в знаннях та в отриманні необхідної інформації. А у доцільному використанні цих знань. Адже знання та інформація дуже часто змінюються. Тому ми маємо вчити наших дітей  застосовувати нову інформацію не лише від вчителів та підручників , а з усіх джерел чи під час спілкування один з одним. Вміти застосовувати для реальних практичних завдань та у вирішенні щоденних проблем. Саме тому ми зараз говоримо про компетентності.

На цьому слайді внизу ви бачите посилання на сайт глобального форуму освіти і навичок, який щорічно проходить в Дубаї. Ці попередні дані я взяла із блогу цього форуму. Якщо ви перейдете за посиланням ви зможете знайти ще багато цікавої статистики та статей. Якщо ви не володієте мовою, їх можна перекласти за допомогою гугл-перекладача.

 Цього року 2019  ключовим питанням форуму буде: «Хто змінює світ?» як на мене відповідь на це питання є вже в самому питанні. Світ змінює кожен із нас. Адже завдяки новим технологіям ми маємо можливість свої ідеї та свої думки розповсюдити в інтернет-мережі за лічені хвилини на величезну аудиторію. Зараз немає потреби роками чекати, коли вельмишановне видання нарешті надрукує нашу статтю з якимись методичними порадами. Достатньо набратися сміливості, вийти в ефір, наприклад, на ютубі, і поділитися одночасно з двомастами слухачів. Таким чином ми можемо зацікавити чи навчити миттєво велику кількість слухачів та глядачів. Необхідно лише володіти певним набором необхідних навичок.

(Слайд 5 )Якщо розглянути концепцію НУШ, то ми побачимо, що метою є різнобічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка усвідомлює себе громадянином України, здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації трудової діяльності та громадянської активності. Іноді цього бракує сучасному поколінню, але це треба виховувати в сучасних дітях, саме свідомий вибір.

(Слайд 6) Ми дали визначення глобалізації. Але якщо говорити про компетентність, то її маємо розуміти як комбінацію знань, умінь та навичок та інших особистих якостей, які визначають здатність людини провадити професійну та іншу діяльність у житті та успішно функціонувати у суспільстві. Тобто прагнути до вдосконалення суспільства та самого себе. Якщо ми розглянемо 10 компетентностей НУШ, які ви всі знаєте та успішно запроваджуєте на уроках, то ви скажете , а де ж тут глобальна компетентність.

 (Слайд 7) Є різні визначення компетентностей, групи компетентностей. Цього року до тестування Pisa включили розділ глобальної компетентності. Отже ,що це таке та як вона розшифровується?

Перш за все скажемо, що Pisa – це програма міжнародного оцінювання учнів. У 2018 році Україна вперше візьме участь у цьому тестуванні. Тестування проводиться під егідою Організації економічного співробітництва і розвитку. Беруть участь у ньому більш ніж 80 країн світу. Спрямоване воно на оцінювання систем освіти в різних країнах світу на підставі тестування 15-річних учнів. На даному слайді ви бачите посилання на Український центр якості освіти та посилання на піза тест-портал. Де можна знайти інформацію про піза-тестування в Україні. Дані посилання містять велику кількість інформації про тестування і саме про запровадження глобальної компетентності.

(Слайд 8) Якщо звернутись до рамкового документу, опитувальника піза-2018 ми можемо знайти визначення. Глобальна компетентність – це знання, вміння та ставлення, які нададуть молодим людям змогу навчатися, працювати та жити у глобалізованому світі та які вони зможуть і надалі розвивати у своєму поступовому просуванні в житті. На слайді є посилання , де можна познайомитись з Рамковим документом вцілому.

 Коли я готувалась до цього тренінгу, я спостерігала різні дискусії та суперечки. Одні вважають, що глобалізація – це погано, що вона вбиває індивідуальність вцілому. Інші вважають, що нічого поганого тут немає. Я хочу зауважити, що глобалізація – це не добре і не погано. Це та реальність, яка оточує нас сьогодні. Можна дотримуватись різних думок, але треба розуміти , що це те реальне життя, до якого ми маємо готувати наших учнів для успішного функціонування у ньому. Хочемо ми того чи ні, але наші учні все одно будуть жити і контактувати в сьогоднішньому глобалізованому світі. Їм неодмінно прийдеться контактувати і спілкуватися з представниками інших релігій, культур, з представниками інших життєвих поглядів, абсолютно відмінних від наших з вами. Тому саме людина , яка має сформовану глобальну компетентність зможе успішно співпрацювати з людьми, що мають різні життєві погляди та успішно співіснувати. Тому я вважаю, що саме у школі ми маємо розвивати глобальну компетентність і готувати молодь до успішного майбутнього життя.

(Слайд 9) На сайті піза, я знайшла цікаву циклограму глобальної компетентності. Щоб бути успішною, глобально компетентною людиною це значить треба:  -  - вивчати та знайомитись поважати місцеві, глобальні і культурно значущі події. Хочу звернути вашу увагу і зробити акцент саме на місцевих подіях. Перш ніж перейти до глобальних подій, молоді люди мають розуміти, цінувати і поважати свою культуру та традиції рідного краю, села, міста та країни вцілому. (Це нац.патр.заходи) а потім вже, усвідомивши своє місце в світі знайомитись з іншими країнами. Доцільно проводити паралелі під час знайомств з іншими країнами. Адже в кожній країні є свої проблеми. Є проблеми схожі з нашими. Варто вчити дітей аналізувати та пропонувати свої шляхи вирішення тих чи інших проблем. (Проблемні семінари, конференції) можливо, десь були схожі проблеми, але вони успішно вирішились і тепер ми можемо запозичити та адаптувати рішення в своїй країні або переробити їх.

Наступна позиція. Глобально компетентна людина розуміє і цінує світогляд інших. В сучасному світі немає абсолютно білого чи абсолютно чорного, 100-відсотково правих чи неправих. Кожна людина має певні причини для прийняття відповідного рішення. Але дуже часто ми не усвідомлюємо і не розуміємо, не вникаємо в причини, через  які відбулись ті чи інші події. Це призводить до непорозумінь та конфліктів. Щоб уникнути конфліктів та непорозумінь, певних стереотипів і потрібно розвивати вміння цінувати і розуміти світогляд інших.

Глобально компетентна особистість відкрито долучається до спілкування з представниками різних країн та культур. Як на мене це дуже цікаво. Можна учнів залучати до проектної діяльності, завдяки якій можна побачити значні зміни в особистих якостях дітей. Це і онлайн спілкування, це листування. Вони вчаться грамотно й продумано формулювати свої думки, поважати думки один одного, поважати культуру і традиції тієї країни, представником якої є їх співрозмовник. Розвиваються такі риси як терпимість та толерантність один до одного.

Глобально компетентна людина -  це людина, яка вживає заходів для колективного благополуччя та сталого розвитку. Тобто це людина , яка думає не лише за себе, а й за оточуючих. Вона розуміє, що якщо вона особисто не візьметься до вирішення посильних їй проблем тут і на місці, то ніхто за неї це не зробить. Прикладом цього можна назвати багато заходів. (благодійні акції). Звичайно, хтось може бути такої думки, що люди зазвичай думають лише про себе та своє благополуччя, але можна назвати багато прикладів, коли допомога однієї чи кількох людей дійсно є важливою та життєво необхідною.

(Слайд 10) Навіщо потрібно розвивати глобальну компетентність? Звичайно ж для того, щоб жити гармонійно в мультикультурних спільнотах. Ми бачимо, що сьогодні великі міста, країни Європи є надзвичайно мультикультурними. В новинах ми чуємо про велику кількість конфліктів, які виникають на цьому грунті. Це соціальні і економічні проблеми, які є реаліями нашого сьогодення. Нам потрібно навчитися жити в мультикультурному світі і навчити цього своїх дітей.

Хочу звернути увагу на слайд. Ми бачимо айсберг. Те, що ми можемо побачити – це лише поведінка людини. А чому ця людина так поводиться, що є причинами цієї поведінки? Якщо ми не знаємо цінностей, світогляду, думок та ідей цієї людини. якщо ми не хочемо почути людину, впустити її в своє серце та душу, тоді ми й не зрозуміємо мотиви такої поведінки. Саме для того, щоб це розуміти прислухатися та аналізувати, потрібно розвивати глобальну компетентність.

Глобальну компетентність потрібно розвивати для процвітання на мінливому ринку праці. Яким чином? Нашим випускникам у 2030 році, коли цілі сталого розвитку будуть досягнуті, доведеться працювати в мультикультурних міжнародних компаніях та установах. Знову ж таки або наживо, або віддалено. Лише та компанія, організація чи бізнес буде успішним, якщо її працівники володітимуть навичками мультикультурного спілкування.

ГК потрібно розвивати для того, щоб ефективно і успішно використовувати медіа-платформи. Це є актуальним , як на мене. Ми можемо спостерігати високу активність у соцмережах, наприклад. Але дуже малий відсоток користувачів є справді медіаграмотними. І через різноманітні соціальні викиди ми формуємо хибні стереотипи про окремих особистостей, соціальні групи чи явища та події. Для того, щоб уникнути цих стереотипів, які негативно впливають на наш світогляд , треба бути медіаграмотною людиною і вчити наших дітей ще зі школи, як користуватися медіаплатформами правильно, свідомо, ефективно і головне – відповідально.

Також розвивати ГК потрібно ще й для того, щоб підтримувати цілі сталого розвитку, затверджені ООН. Цілі сталого розвитку були затверджені у 2015 році на саміті ООН з питань сталого розвитку.(Слайд 11,12,13)

  1. Подолання бідності у всіх її формах.
  2. Подолання голоду та досягнення продовольчої безпеки.
  3. Забезпечення здорового способу життя.
  4. Забезпечення всеохоплюючої та справедливої освіти.
  5. Забезпечення гендерної рівості.
  6. Забезпечення раціонального використання водних ресурсів.
  7. Забезпечення доступу до недорогих і сучасних джерел енергії.
  8. Сприяння сталому економічному зростанню.
  9. Створення стійкої інфраструктури.
  10.                    Скорочення нерівності всередині країн та за їх межами.
  11.                    Забезпечення екологічної стійкості.
  12.                    Забезпечення переходу  до раціональних моделей споживання і виробництва.
  13.                    Збереження та раціональне використання Світового океану.
  14.                    Захист та відновлення екосистем суші.
  15.                    Сприяння побудові миролюбного й відкритого суспільства
  16.                    Вжиття невідкладних заходів щодо боротьби зі змінами клімату
  17.                    Зміцнення засобів здійснення й активізації в рамках Глобального партнерства в інтересах сталого розвитку.

Якщо більш детально розглянути 17 цілей сталого розвитку, то ми побачимо , що вони перегукуються із темами певних предметів НУШ. На сайті ООН можна знайти велику кількість розробок різноманітних заходів, які можливо провести у школі і які інформують учнів про цілі сталого розвитку та сприяють вихованню глобальної компетентності.

(Слайд 14) Як же школа може формувати глобальну компетентність учнів. Забезпечити можливість дізнатися про глобальні події. Показати те, що наш світ – це не лише класна кімната.  Що на певні обставини чи події може вплинути кожен з них. Таким чином до учнів прийде розуміння, що світ - це кожен з них. І що їхні рішення можуть впливати на життя власної родини, громади чи країни. В школі ми можемо розвивати в учнів критичне мислення та медіа-грамотність. Пропонувати їм розбирати та аналізувати якісь культурні явища чи події. Прикладом цього був культурний айсберг, який ми вже розглянули. Учнів можна залучати до інтернет спілкування з представниками інших країн, до міжнародних виховних проектів і показати, що насправді це не так важко. Під час такого спілкування вони зможуть використати ще й вміння та навички отримані на уроках, наприклад знання іноземної мови.  В школі ми маємо навчити учнів цінувати різноманітність. Не лише культурну різноманітність, а й різноманітність поглядів. Навчити їх вести культурний діалог. Грамотно дискутувати та аргументовано доводити свою точку зору. Також вміння приймати іншу точку зору , вміння прислухатися та йти на компроміс.

 (Слайд 15) Перед вами інтернет платформи, які допоможуть вчителю формувати глобальну компетентність. Це Етвінінг,Ієрн, Емпатіко, Пінпелскулс, Новмайворлд, Містеріскайп, Конектіндкласрумс, Дженерейшнглобал. На цих платформах є україномовні проекти, не лише іншомовні і тут можна знайти партнерів і успішно співпрацювати з ними. Є проекти які проводяться під вектором взаєморозуміння та емпатії. Хочу сказати, що всі ці платформи є безпечним середовищем для учнів, вони є закритими, вони є доступними лише освітянам. Там немає реклами та сторонніх осіб.

(Слайд 16) Зараз мені б хотілося перейти до практичної часини нашого тренінгу. І дати можливість висловитись вам з цієї теми. Кожна група має перед собою ватман олівці та все необхідне для створення творчої роботи. А також перед вами є аркуш з основною інформацією . Я пропоную кожній команді творчо зобразити відповідь з таких питань.

  1. Для чого, на вашу думку потрібно розвивати глобальну компетентність?
  2. Яким чином в школі можна розвивати глобальну компетентність? Ваші варіанти?
  3. Чи є елементи розвитку глобальної компетентності у вашій школі?
  4. Чи потрібна в наш час глобальна компетентність?

 Це має бути в будь-якій формі. Після виконання творчої роботи ви маєте усно презентувати її.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Новодолинська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

 

 

 

ДОПОВІДЬ

на тему:

«Включення молоді в систему прийняття рішень»

 

 

 

 

Заступник директора з ВР,

Дребницька Ірина Дмитрівна

 

 

с. Нова Долина,  2018 р.

 

 

 

1

 

docx
Додано
20 лютого 2019
Переглядів
907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку