Поглибити знання учнів про безсполучникове складне речення, смислові зв'язки між частинами безсполучникового складного речення, особливості будови; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, навички самостійної роботи
9 клас
Тема: Тренувальні вправи
Мета: поглибити знання учнів про безсполучникове складне речення, смислові зв’язки між частинами безсполучникового складного речення, особливості будови; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, навички самостійної роботи; сприяти вихованню поваги до результатів власної праці.
Тип уроку:урок комбінований.
Обладнання: зошити, дошка, підручник, дидактичний матеріал, таблиця.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Заходить сонечко за гори, лягла в долині темна тінь (С. Черкасенко). Дрімають верби на хисткім осонні, довкруж сивіє тирса й ковила (Г. Шанько). Під полою поле й ліс приспала ніч; вже понурою порою півень проспівав північ (Л.Боровиковький). Розвидняється, світять каштани, усміхається обрій з-під брів (Є. Гуцало). Трави в’януть під млосною спекою, крутить вихор серпневий пил, осокори за даллю далекою підпирають в степу небосхил (В. Симоненко). Пісня дише голосом, мовить поле колосом (Т.Швець)
Пер…пілка бігла по ст…рні, воїн мчався полем на коні. Він копитом – прямо на кр..ло, заскр…піло рем…нем сідло. Взяв солдат поран..не пташа: не ч…рства була його душа. І в цю мить догнали вороги – задзв…ніли шаблі навкруги. Він усіх п’ятьох пер…рубав, тільки й сам посічений упав.
Хата не хата вікон багато є куди влізти та нікуди вилізти. Летить пищить сяде мовчить. Біле як сніг надуте як міх лопатами ходить рогом їсть. Їхала пані в срібному жупані вїхала в сад не вернулась назад. Прийшов хтось та взяв щось бігти за ним та не знаєш за ким.
Довідка: ятір, комар, гуска, риба, вітер.
Визначити смислові відношення між простими реченнями у БСР. Накреслити схеми перших двох речень
Застеліть скатертиною стіл під гарячий округ короваю, я пахучого хліба накраю! (Є.Гончаренко). Чаклує над діжею господиня – вже тісто піднялося до країв (К. Лесьєв-Лесь). Затишно в хаті, тепло і чисто, мову про хліб я заводжу навмисне (Ю.Кравченко). Примарилось: річки круті береги (Л.Воловець).
Всіх діймає спека. Все поховалось у гущавину. Востаннє гукнула зозуля. Навіть босоніжка дівчина-березнянка і та сховалася у зелене шатро. Тільки рано-вранці можна побачити її слід на росяній галявині. Кожна зігнута травинка поволі підводиться. Братки протирають очі. Бур’янець вівсюг розправляє зім’яті вуса (За О.Донченком).
4. Підсумки.
5. Оцінювання.
6. Домашнє завдання: впр.228 – письмово, вивчити правила.