Конспект уроку:"Тренувальні вправи"

Про матеріал

Поглибити знання учнів про безсполучникове складне речення, смислові зв'язки між частинами безсполучникового складного речення, особливості будови; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, навички самостійної роботи

Перегляд файлу

                                                      9 клас

Тема: Тренувальні вправи

Мета: поглибити знання учнів про безсполучникове складне речення, смислові зв’язки між частинами безсполучникового складного речення, особливості будови; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, навички самостійної роботи; сприяти вихованню поваги до результатів власної праці.

Тип уроку:урок  комбінований.

Обладнання: зошити, дошка, підручник, дидактичний матеріал, таблиця.

                                                 Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  1.       Пояснювальний диктант (довести, що записані речення є складними безсполучниковими. Підкреслити в реченнях граматичні основи).

Заходить сонечко за гори, лягла в долині темна тінь (С. Черкасенко). Дрімають верби на хисткім осонні, довкруж сивіє тирса й ковила (Г. Шанько). Під полою поле й ліс приспала ніч; вже понурою порою півень проспівав північ (Л.Боровиковький).  Розвидняється, світять каштани, усміхається обрій  з-під брів (Є. Гуцало). Трави в’януть під млосною  спекою, крутить вихор серпневий пил, осокори за даллю далекою  підпирають в степу небосхил (В. Симоненко). Пісня дише голосом, мовить поле колосом (Т.Швець)   

  1.       Вправа 2 – практично (вказати БСР, що складаються з однорідних простих речень, та складні безсполучникові речення, що складаються з неоднорідних простих речень. Вставити пропущені букви).

Пер…пілка бігла по ст…рні, воїн мчався полем на коні. Він копитом – прямо на кр..ло, заскр…піло рем…нем сідло. Взяв солдат поран..не пташа: не ч…рства була його душа. І в цю мить догнали вороги – задзв…ніли шаблі навкруги. Він усіх п’ятьох пер…рубав, тільки й сам посічений упав.

  1.       Вправа 3 – практично (доповніть речення предикативними частинами, утворюючи безсполучникові складні речення. Визначте засоби поєднання та смислові відношення між частинами)
  1. Пройшов дощ …2. Сонце дуже пригрівало…3. Буйно розросталися трави й кущі…4. Бджоли раді цвіту…5. Річка тихо шепче…6. Прийде вечір…7. Виглянь за вікно…
    1.        Вправа 4 – практично (записати загадки, правильно розставляючи розділові знаки. Зробити синтаксичний розбір речень. Записати відгадки).

Хата не хата вікон багато є куди влізти та нікуди вилізти. Летить пищить сяде мовчить. Біле як сніг надуте як міх лопатами ходить рогом їсть. Їхала пані в срібному жупані вїхала в сад не вернулась назад. Прийшов хтось та взяв щось бігти за ним та не знаєш за ким.

Довідка: ятір, комар, гуска, риба, вітер. 

  1.        Коментований диктант

Визначити смислові відношення між простими реченнями у БСР. Накреслити схеми перших двох речень

Застеліть скатертиною стіл під гарячий округ короваю, я пахучого хліба накраю! (Є.Гончаренко). Чаклує над діжею господиня – вже тісто піднялося до країв (К. Лесьєв-Лесь). Затишно в хаті, тепло і чисто, мову про хліб я заводжу навмисне (Ю.Кравченко). Примарилось: річки круті береги (Л.Воловець).

  1.        Творча робота. Проведіть стилістичний експеримент: замініть прості речення безсполучниковими. Які речення доцільніші в художньому описі? Чому?  

Всіх діймає спека. Все поховалось у гущавину. Востаннє гукнула зозуля. Навіть босоніжка дівчина-березнянка і та сховалася у зелене шатро. Тільки рано-вранці можна побачити її слід на росяній галявині. Кожна зігнута травинка поволі підводиться. Братки протирають очі. Бурянець вівсюг розправляє зім’яті вуса (За О.Донченком).

  1.        «Прес»
  • БСР – це…
  • Між частинами БСР існують такі види зв’язку…

4. Підсумки.

5. Оцінювання.

6. Домашнє завдання: впр.228 – письмово, вивчити правила.  

docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
4324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку