Тема уроку. Трикутник і його елементи. Види трикутників.
Мета уроку:
Тип уроку: засвоєння нових знань, вмінь та навичок.
Обладнання: проектор, екран, презентація Power Point, креслярське приладдя, опорний конспект, моделі трикутників, магнітна дошка, листи самооцінювання.
Презентація за посиланням.
Девіз уроку: Не кажи не вмію, а кажи навчусь.
Народна мудрість
Хід уроку
І. Організаційний етап
Девіз нашого уроку: «Не кажи не вмію, а кажи навчуся» Народна мудрість. (Слайд 1)
Учитель. Добрий день, учні! Сьогодні нас чекає незвичайний урок. Уже три місяці ми подорожуємо з вами неймовірною країною Геометрія. Я сподіваюся, що наш урок буде цікавим та насиченим, тож бажаю вам бути уважними, активними; думайте, аналізуйте та запам’ятовуйте.
(клас заздалегідь поділено на чотири групи).
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Виконання усних вправ (метод «Мікрофон»)
Учитель. Давайте проведемо невелику розминку. Сьогодні ми розпочинаємо вивчати нову, дуже цікаву тему. Геометрія — надзвичайно захоплюючий предмет. Він нам дарує змогу мислити просторово, уявляти всі навколишні предмети чітко та розважливо. Але перед тим, як записати тему нашого уроку, вам потрібно розгадати кросворд. Отож переходимо до розв’язування кросворду.
(На екрані демонструється завдання з кросвордом). (Слайд 2)
Питання до кросворду.
Як ви здогадались тема уроку буде «Трикутник і його елементи. Види трикутників». ( на дошці записано число класна робота і тема уроку) (Слайд 3)
А чи знаєте ви як англійською мовлю буде трикутник? (triangle)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні на уроці ми будемо говорити про цю геометричну фігуру і його елементи, згадаємо як обчислити периметр трикутника та розглянемо класифікацію трикутників.
В 5-му класі ви вже зустрічалися з цією фігурою. Протягом уроку ви дізнаєтесь про трикутник трошки більше. Трикутник – одна з перших геометричних фігур, про властивості якої людство дізналося ще в давнину. Як ви думаєте, чи можемо ми з вами зустрітися з трикутниками ще десь, окрім підручника з геометрії?(учні наводять приклади з повсякденного життя) .
Пропоную відправитися в цікаву мандрівку «Трикутники навколо нас». (Слайд 4)
VІ. Вивчення нового матеріалу.
Учні заповнюють попередньо роздані таблиці, які потім вклеюють в зошити (зразок таблиці в додатках).
План вивчення теми
1. Означення трикутника, його основні елементи. Периметр трикутника.
2. Види трикутників залежно від величини кутів та довжин сторін.
3. Практичне застосування.
(Слайд 5-11)
Трикутник – це геометрична фігура, яка складається з трьох точок, що не лежать на одній прямій, і трьох відрізків, які послідовно сполучають ці точки. А ще кажуть, що трикутник – це замкнена ламана з трьох ланок. Точки називаються вершинами трикутника, відрізки – сторонами. Для позначення трикутника використовують спеціальний значок і називають його вершини.
Якщо відомо довжини сторін трикутника, то можна розрахувати ще одну математичну величину – це периметр. (учні згадують правило про периметр)
Трикутники класифікують за кутами та сторонами.
Гострокутний трикутник – це трикутник, усі кути якого є гострими.
Прямокутний трикутник – це трикутник, у якого один з кутів прямий.
Тупокутний трикутник – це трикутник, у якого один з кутів тупий.
Різносторонній трикутник – це трикутник, у якого всі сторони різної довжини.
Рівнобедрений трикутник – це трикутник, у якого тільки дві сторони рівні. Їх називають бічними, а третю сторону – основою.
Рівносторонній трикутник – це трикутник, у якого всі сторони рівні.
V. Фізкультхвилинка (Слайд 12)
VІ. Закріплення вивченого матеріалу. Розв’язування задач.
А тепер, щоб закріпити отримані знання ми розв’яжемо декілька задач.