конспект уроку трудового навчання у 1 класі на тему:"Виготовлення плоских форм із пластиліну на площині. Ліплення казкових героїв."

Про матеріал
Навчити виготовляти плоскі форми на площині, закріплювати вміння та навички роботи з пластиліном, повторити прийоми та правила ліплення; розвивати творчу уяву, мислення, вміння фантазувати, естетичний смак, уяву, мислення; виховувати працьовитість, охайність у роботі, любов до книжок, до читання.
Перегляд файлу

Урок трудового навчання у 1 класі

Тема: Виготовлення плоских форм із пластиліну на площині. Ліплення казкових героїв.

Мета: навчити виготовляти плоскі форми на площині, закріплювати вміння та навички роботи з пластиліном, повторити прийоми та правила ліплення; розвивати творчу уяву, мислення, вміння фантазувати, естетичний смак, уяву, мислення4 виховувати працьовитість, охайність у роботі, любов до книжок, до читання.

Обладнання: ілюстрації до українських народних казок: «Ріпка», «Колосок», «Курочка Ряба», «Котик і Півник», готові вироби.

Тип уроку: комбінований.

                                             Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання.

Встаньте, діти, усміхніться,

І до сонця потягніться,

До сусіда поверніться,

Одне одному всміхніться!

2. Перевірка готовності до уроку.

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно й гарно

Та працювати старанно!

ІІ. Робота над новим матеріалом.

  1. Вступна бесіда.

Діти, сьогодні нас на уроці

Чарівний світ казок усіх вітає,

Дарує він радість, сміх.

Там диво-дивнеє усіх стрічає,

І нам приносить сотні втіх.

Герої там живуть веселі

Чарівники дотепні і умілі,

А лицарі хоробрі й мужні.

Дружіть із казкою, малята,

І між собою теж дружіть,

Бо з друзями завжди цікаво

І весело на світі жить!

 

Як ви вже зрозуміли, сьогодні до нас на урок завітала казка

  • Чи любите ви казки?
  • Які казки вам подобаються?
  • Чого навчають нас казки?
  • А чи знаєте ви, що  таке казка і звідки вона до нас прийшла?
  • Казка – це мудра книжка життя. А прийшла вона до нас із давніх давен. Передавалася із вуст в уста, з покоління в покоління.

Український народ любив і дуже любить казки, тому понавидумував їх дуже багато. В основу казок покладено легенди, притчі, перекази. У казкових героїв вони втілювали людей, возвеличували або висміювали їх вчинки, риси характеру.

  1. Оголошення теми уроку.
  • Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з пластиліном. Повторимо прийоми ліплення. І навчимося ліпити казкових героїв плоских форм на площині.

          Але перш, ніж розпочати практичну роботу нам потрібно згадати ще прийоми ліплення.

  • Які ви пам’ятаєте прийоми ліплення?
  • Скочування;
  • Прищипування;
  • Розкачування;
  • Відтягування;
  • Вдавлювання.
  • А тепер швиденько згадаємо правила роботи з пластиліном!
  1. Перед роботою пластилін потрібно розігріти, розім’яти його руками;
  2. Невикористаний матеріал класти у коробку;
  3. Не брати пластилін до рота, не торкатися руками обличчя;
  4. Не чіпати брудними руками зошити, підручники;
  5. Після роботи дощечку потрібно почистити від залишків пластиліну4
  6. Руки після роботи необхідно витерти серветкою, а потім вимити водою з милом.
  1. Гра «Упізнай казку».
  • А зараз пропоную вам гру «Упізнай казку».

На городі що за черга?

Дід і баба тут стоїть.

Тягнуть щось перед собою

І не витягнуть ніяк. («Ріпка»)

 

Маленьке, сіреньке,

Біди наробило:

Щось біле, кругленьке,

Хвостиком розбило.

Сумує і плаче бабуся,

Дідусь витирає сльозу,

А курочка кудкудаче:

«Я вам золоте знесу!»(«Курочка Ряба»)

 

Вється річка невеличка,

Хлопчик у човні сидить.

З берега матуся кличе,

Щоб обідом пригостить.

Справа зовсім нескладна.

Казка ця усім відома.

Про кого вона? ( «Івасик-Телесик»)

 

Хто кругленький і смачненький,

Із віконця скік та скік,

До лисички на язик? («Колобок»)

 

Сидить півник на печі,

Їсть смачненькі калачі.

Тут лисичка прибігає,

Мерщій півника хапає.

Біжить котик рятувати,

В лисиці півника забрати. («Котик і Півник»)

 

Знайшов Півник колосок,

Змолов борошна мішок,

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі.

Мишенят не пригощав,

Бо жоден з них не допомагав.(«Колосок»)

  1. Фізкультхвилинка.
  • Час прийшов для відпочинку,

Зробимо фізкультхвилинку!

  1. Демонстрація та аналіз зразка.
  • То якого казкового героя ми будемо ліпити?
  • Який колір пластиліну оберемо?
  • Яку форму він має?

Учитель роздає приготовлені заздалегідь контурні малюнки казкових героїв, надруковані на різнокольоровому картоні. Пояснює техніку намащування пластиліну на рівну поверхню.

Кладемо шматочок пластиліну і пальчиками розмащуємо від центру до країв. Таким способом заповнюємо весь контур малюнка, використовуючи потрібні кольори пластиліну. Намащуючи пластилін, не  виходьте за контур казкового героя, інакше робота буде неохайною.

ІV. Практична робота учнів.

Індивідуальна допомога вчителя учням. (Учні працюють, слухаючи казку «Колобок»).

V. Виставка «У гостях у казки».

1. Аналіз робіт.

- Чи правильно підібрані кольори?

- Чи охайно виконана робота?

2. Учні інсценують казку зі своїми казковими героями.

VI. Підсумок уроку.

  • Над чим ми сьогодні працювали7
  • Які прийоми роботи з пластиліном закріплювали?
  • Чого навчає нас казка «Колобок»?
  • Яким би ви хотіли бути героєм7
  • Чому?

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горбачова Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 січня 2019
Переглядів
4626
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку