Урок трудового навчання у 1 класі
Тема: Виготовлення плоских форм із пластиліну на площині. Ліплення казкових героїв.
Мета: навчити виготовляти плоскі форми на площині, закріплювати вміння та навички роботи з пластиліном, повторити прийоми та правила ліплення; розвивати творчу уяву, мислення, вміння фантазувати, естетичний смак, уяву, мислення4 виховувати працьовитість, охайність у роботі, любов до книжок, до читання.
Обладнання: ілюстрації до українських народних казок: «Ріпка», «Колосок», «Курочка Ряба», «Котик і Півник», готові вироби.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Привітання.
Встаньте, діти, усміхніться,
І до сонця потягніться,
До сусіда поверніться,
Одне одному всміхніться!
2. Перевірка готовності до уроку.
Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно й гарно
Та працювати старанно!
ІІ. Робота над новим матеріалом.
Діти, сьогодні нас на уроці
Чарівний світ казок усіх вітає,
Дарує він радість, сміх.
Там диво-дивнеє усіх стрічає,
І нам приносить сотні втіх.
Герої там живуть веселі
Чарівники дотепні і умілі,
А лицарі хоробрі й мужні.
Дружіть із казкою, малята,
І між собою теж дружіть,
Бо з друзями завжди цікаво
І весело на світі жить!
Як ви вже зрозуміли, сьогодні до нас на урок завітала казка
Український народ любив і дуже любить казки, тому понавидумував їх дуже багато. В основу казок покладено легенди, притчі, перекази. У казкових героїв вони втілювали людей, возвеличували або висміювали їх вчинки, риси характеру.
Але перш, ніж розпочати практичну роботу нам потрібно згадати ще прийоми ліплення.
На городі що за черга?
Дід і баба тут стоїть.
Тягнуть щось перед собою
І не витягнуть ніяк. («Ріпка»)
Маленьке, сіреньке,
Біди наробило:
Щось біле, кругленьке,
Хвостиком розбило.
Сумує і плаче бабуся,
Дідусь витирає сльозу,
А курочка кудкудаче:
«Я вам золоте знесу!»(«Курочка Ряба»)
В’ється річка невеличка,
Хлопчик у човні сидить.
З берега матуся кличе,
Щоб обідом пригостить.
Справа зовсім нескладна.
Казка ця усім відома.
Про кого вона? ( «Івасик-Телесик»)
Хто кругленький і смачненький,
Із віконця скік та скік,
До лисички на язик? («Колобок»)
Сидить півник на печі,
Їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає,
Мерщій півника хапає.
Біжить котик рятувати,
В лисиці півника забрати. («Котик і Півник»)
Знайшов Півник колосок,
Змолов борошна мішок,
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі.
Мишенят не пригощав,
Бо жоден з них не допомагав.(«Колосок»)
Зробимо фізкультхвилинку!
Учитель роздає приготовлені заздалегідь контурні малюнки казкових героїв, надруковані на різнокольоровому картоні. Пояснює техніку намащування пластиліну на рівну поверхню.
Кладемо шматочок пластиліну і пальчиками розмащуємо від центру до країв. Таким способом заповнюємо весь контур малюнка, використовуючи потрібні кольори пластиліну. Намащуючи пластилін, не виходьте за контур казкового героя, інакше робота буде неохайною.
ІV. Практична робота учнів.
Індивідуальна допомога вчителя учням. (Учні працюють, слухаючи казку «Колобок»).
V. Виставка «У гостях у казки».
1. Аналіз робіт.
- Чи правильно підібрані кольори?
- Чи охайно виконана робота?
2. Учні інсценують казку зі своїми казковими героями.
VI. Підсумок уроку.