Удосконалювати навички роботи з пластиліном, уміння визначати форму і пластику, окремих частин тіла тварини і відтворювати її образ в ліпленні; розвивати уяву, фантазію. Виховувати акуратність, старанність.
Мета.Удосконалювати навички роботи з пластиліном, уміння визначати форму і пластику, окремих частин тіла тварини і відтворювати її образ в ліпленні; розвивати уяву, фантазію. Виховувати акуратність, старанність.
Обладнання. Пластилін, підкладні дощечки, стеки, аудіо- та відеосупровід.
Хід уроку
І. Підготовка робочих місць.
ІІ. Організаційний момент.
Всі сідайте тихо, діти,
домовляймось не шуміти,
на уроці не дрімати,
а старанно працювати.
Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
Повідомлення теми і завдань уроку.
Казок чимало є на світі – і веселих, і сумних.
А чи можете прожити ви без них?
З перших днів дитинства нас супроводжували казкові герої. Казки нам читали бабусі та матусі, із задоволенням ми читаємо їх на уроках.
Їжак дуже здивувався, що на добре слово отримав таку недобру відповідь, та ще батька і діда лихим словом спом’янули.
От він і каже зайцю:
Заєць як зарегоче:
Прослуховування казки «Їжак і лисиця». (Аудіозапис.)
- Сьогодні ми з вами самі спробуємо створити чудо – перетворити звичайнісінький шматочок пластиліну у справжнісіньку тваринку. А яку ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку. Ну то як, спробуємо?
(Слайд) Між листям і гілками
По лісових доріжках
Біжить клубок з голками
На коротеньких ніжках. (Їжак)
(Слайд) (Працелюбний, добрий, ввічливий, винахідливий, мудрий, розсудливий.)
(Слайд) (Ніколи не насміхатися над недоліками інших, бути ввічливими, доброзичливими, скромними, не вихвалятися перед іншими.)
ІV. Вивчення нового матеріалу.
(Слайд) Інформація «Довідкової служби».
Послухаймо інформацію «довідкової служби» про їжака за таким планом.
(Слайд) - Діти їжака вухастого занесено до Червоної книги.
(Слайд) - Червона книга - це список рідкісних видів тварин та рослин, що перебувають під загрозою зникнення.
(Слайд) - Про їжачка складено не тільки казки, загадки, вірші, а й мультфільми. Один із них - це - радянський мультфільм "Їжачок у тумані" шанований багатьма дітьми, які за цей час вже встигли стати дорослими. У 2003 році за результатами опитування 140 кінокритиків та мультиплікаторів різних країн "Їжачок у тумані" було названо кращим фільмом в історії мультиплікації.
Пам'ятник Їжачку в тумані було встановлено у Києві в 2009 році. Основою пам'ятника став стовбур дерева, яке зіпсувалося. Багато туристів залишають монетки в сітці, що це символізує невідомо, але, швидше за все, такий жест означає бажання зустрітися з їжачком ще раз.
V. Робота над темою.
Пластилін – матеріал для ліплення. Виготовляють з очищеного і подрібненого порошку глини з додаванням воску, сала та інших речовин, що перешкоджають усиханню. Буває різнобарвним. Потрібен для виконання фігур ескізів для скульптурних робіт, невеликих моделей, виробів малих форм.
(Слайд) - Розгляд зразка виробу.
- Інструкція з техніки безпеки.
(Слайд) - Під час роботи з пластиліном слід дотримуватись таких правил:
- Роботу розпочинай лише з дозволу вчителя.
- Працюй з пластиліном лише на підкладній дошці.
- Слідкуй за чистотою, не залишай пластилін будь-де, не кидай його на підлогу.
- Обережно користуйся стеками.
- Після роботи з пластиліном витри руки серветкою і вимий з милом.
- Після закінчення роботи наведи лад на робочому місці.
VІ. Практична робота.
(Слайд) Фізкультхвилинка.
(Слайд) - Для роботи нам знадобиться пластилін чорного кольору, невеличкий шматок пластиліну білого кольору для очей та насіння соняха.
(Слайд) 1. Скатаємо з чорного пластиліну кульку і трохи витягнемо її для майбутнього носику.
(Слайд) 2. Скатаємо дві маленькі кульки з білого пластиліну для очей та прикріпимо їх до мордочки їжачка.
(Слайд) 3. Зробимо тепер дві маленькі кульки з чорного пластиліну, приліпимо їх на білі кульки, щоб завершити очі.
(Слайд) 4. Зробимо маленьку чорну кульку для носика, прикріпимо її. Залишилось зробити колючки з насіння соняшника. Їжачок може бігти до лісу!
VІІ. Демонстрація дитячих робіт. Оцінювання навчальних досягнень.
VІІІ. Підсумок уроку.
Побудований людьми
Світ цікавий і багатий!
В нім придумано людьми
Все – від гвинтика до хати.
Якщо вийшло щось не так,
В чомусь видно певний брак,
Все це можна пояснити дуже просто
Тобто так: значить , дехто полінився,
Або мало потрудився,
От і вийшло все не так
Якось на перекосяк.
Коли розум твій не спить,
А в руках усе «горить»,
Дивовижні, гарні речі
Можеш сміло ти робить.
ІX. Прибирання робочих місць.