Тема: «Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону. Копіювання зображень за допомогою шаблону».
Мета: продовжувати вчити учнів різати папір і картон ножицями за прямими і заокругленими лініями; удосконалювати вміння працювати із шаблонами; розвивати акуратність і точність; виховувати інтерес до процесу створення речей своїми руками.
Обладнання: предметні малюнки, технологічна картка, зразок виконаної роботи, шаблон, трафарет.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи:розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Привітання:
Всіх покликав на урок.
Тож сідайте всі в рядок —
Починається урок!
2. Перевірка готовності до уроку.
3. Упорядкування робочих місць.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:
ІІІ. Планування трудових дій
1. Бесіда про різання паперу ножицями з елементами практичної діяльності.
2. . Ознайомлення з термінами: «розрізати», «відрізати», «вирізати», «надрізати».
3. Самостійна робота учнів.
4. Фізкультхвилинка
У болотечку загруз.
Будем його рятувати,
За хвостика витягати,
Щоб не плакав чорногуз,
Що в болотечку загруз.
Раз, два, три, чотири, п’ять!
Будем ніжки обливать!
Хай летить собі на волю
І шукає кращу долю...
Ми йому допомагали,
Одночасно спочивали.
А тепер нам час сідати —
Будем далі працювати.
ІV. Практична діяльність учнів
1. Розповідь вчителя про використання геометричного матеріалу для виготовлення гри «Чий будиночок?».
2. З’ясування послідовності трудових дій.
3. Прийоми різання паперу ножицями.
4. Розмічання за допомогою клітинок квадратів.
5. Розрізання одного квадрата по діагоналі.
6. Складання силуетного будиночка.
7. Вирізування з кольорового паперу дверцят будиночка і наклеювання їх.
8. Виготовлення жучків «Сонечко» з горіхової шкаралупи і пластиліну.
Корисний дуже, хоч маленький.
На полі бажаний він гість:
Шкідливу попелицю їсть. (Сонечко)
9. Самостійна робота учнів з допомогою вчителя.
V. Дидактична гра «Чий будиночок?»
На кожному будиночку вчитель розміщує приклад на додавання чи віднімання чисел у межах 10. На кожному сонечку — відповіді до цих прикладів.
Діти повинні розв’язати приклад, знайти серед жучків-сонечок відповідь та «оселити» їх у будиночки. Можна провести гру у формі змагань між рядами-командами, запропонувавши їм розв’язати однакову кількість прикладів. Перемагає та команда, яка швидше правильно розв’яже приклади.
VІ. Підсумок уроку: