Конспект уроку з української мови
8 клас
Тема. Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка
й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними
членами
Мета:
удосконалити вміння знаходити узагальнювальні слова при них та
правильно вживати розділові знаки, інтонувати речення з однорідними
членами при узагальню вальних словах, поширювати речення узагаль –
нювальними словами;
відновлювати творчі вміння, конструювати речення з узагальнюваль –
ними словами; удосконалювати навички синтаксичного розбору
речень з однорідними членами;
славного минулого.
НЛ: « Громадянська відповідальність» - формування відповідальних членів
громади й суспільства, які розуміють принципи й механізми його функ –
ціонування, а також важливість національної ініціативи; ґрунтується
у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави.
Тип уроку: урок формування умінь і навичок.
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, інтерактивна дошка.
Перебіг уроку
Епіграф Велична і свята,
Моя ти Україно,
Лише тобі карать нас і судить.
Нам берегти тебе, Соборну і єдину,
І нам твою історію творить.
Ліна Костенко
Емоційне налаштування.
Діти, перед нами запашний коровай. Заплющте очі, затамуйте на хвилину подих, відчуйте аромат хліба, уявіть собі, як під ніжним промінням сонця колоситься стигла пшениця. Вам легко. Ви повні сил, бажання творити, здобувати нові знання. Скажіть, а які асоціації викликає хліб? ( Батьківщина, батьківська хата, домашній затишок)
Я бажаю вам почуватися затишно на уроці, відчути радість від спілкування й отримання знань.
Діти, а який сьогодні день, яке свято відзначає наша держава в цей день?
( День Соборності України)
А що означає це свято?
Епіграфом нашого уроку є рядки видатної поетеси Ліни Костенко.
Як ви гадаєте, яку основну думку хоче донести до нас, своїх сучасників, Ліна Костенко?
Знайдіть у реченнях епіграфу однорідні члени речення.
Зараз, працюючи біля дошки, ми ще раз повторимо вивчений на попередніх уроках матеріал про однорідні члени речення.
Повідомлення теми та мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з однорідними членами речення. Ви поглибите свої знання про однорідні члени речення, удосконалите вміння знаходити узагальнювальні слова при них та правильно інтонувати речення з однорідними членами при узагальнювальних словах.
Запишіть в зошит дату та тему нашого уроку.
Діти, що ми очікуємо від уроку?
Діти, уважно подивіться на ці ряди слів. Як ви думаєте, які з них мають об`єднувальне, узагальнювальне значення?
Перед нами три речення, давайте знайдемо в них однорідні члени, яке слово є узагальнювальним, де воно знаходиться щодо однорідних членів речення, які розділові знаки ставляться.
Відкриємо підручники на стор. 194, порівняємо наші дослідження з правилом у підручнику. Виконаємо вправу 337.
А зараз попрацюємо в групах.
Перед вами текст, з якого вам потрібно виписати лише речення, в яких є узагальнювальні слова при однорідних членах речення.
На основі цих речень ще раз повторимо правила про вживання розділових знаків в реченнях з узагальнювальними словами при однорідних членах.
А зараз я пропоную вам встати та порухатися. По класу розміщені аркуші з ілюстраціями, у вас на столах лежать аркуші з узагальнювальними словами
та закінченням речення. Зібравши ілюстрації відповідно до узагальню - вальних слів, побудуйте речення.
А зараз виконаємо завдання, яке має назву « Дослідження-трансформація»
Перед вами речення, трансформуйте його так, щоб узагальнювальне слово знаходилося в іншій позиції по відношенню до однорідних членів, як зміниться розділовий знак ?
Діти, як, на вашу думку, ми досягли на уроці поставленої мети?
Що ви дізналися нового?
Якими б словами ви оцінили свій стан після уроку? Оберіть для себе смайлик, який би відповідав вашому настрою.
Я вам дякую за цікаву й плідну роботу на уроці та щиро сподіваюся, що ніхто з вас не залишиться байдужим до долі нашої держави – України. Істинне наше покликання – бути патріотом своєї країни, вивчати рідну мову, пишатися тим, що ми народилися й живемо саме в Україні.
На початку уроку я запропонувала вам відчути аромат хліба, а тепер спробуємо його на смак та пригостимо наших гостей.