5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Конспект уроку української мови 8 кл "Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами "

Про матеріал
Цікаві інтерактивні завдання. Робота з ілюстративним матеріалом. Трансформування речення.
Перегляд файлу

                          

                                 Конспект уроку з української мови

                                                 8 клас

 

Тема. Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка 

          й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними         

          членами  

Мета:

  • навчальна – поглибити знання учнів про однорідні члени речення,

удосконалити вміння знаходити узагальнювальні слова при них та

правильно вживати розділові знаки, інтонувати речення з однорідними

членами при узагальню вальних словах, поширювати речення узагаль –

нювальними словами;

  • розвивальна – розвивати усне й писемне мовлення, логічне мислення;

відновлювати творчі вміння, конструювати речення з узагальнюваль –

ними словами; удосконалювати навички синтаксичного розбору

речень з однорідними членами;

  • виховна – виховувати любов і повагу до краси рідного краю, його

славного минулого.

НЛ: « Громадянська відповідальність» - формування відповідальних членів

        громади й суспільства, які розуміють принципи й механізми його функ –

        ціонування, а також важливість національної ініціативи; ґрунтується

        у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави.

Тип уроку: урок формування умінь і навичок.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, інтерактивна дошка.

 

                                          Перебіг уроку

 

 Епіграф                                               Велична і свята,

                                                              Моя ти Україно,

                                                              Лише тобі карать нас і судить.

                                                              Нам берегти тебе, Соборну і єдину,

                                                              І нам твою історію творить.

                                                                                          Ліна Костенко

 

  1. Етап орієнтації

Емоційне налаштування.

 

  Діти, перед нами запашний коровай. Заплющте очі, затамуйте на хвилину подих, відчуйте аромат хліба, уявіть собі, як під ніжним промінням сонця колоситься стигла пшениця. Вам легко. Ви повні сил, бажання творити, здобувати нові знання. Скажіть, а які асоціації викликає хліб? ( Батьківщина, батьківська хата, домашній затишок)

  Я бажаю вам почуватися затишно на уроці, відчути радість від спілкування й отримання знань.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

 

  Діти, а який сьогодні день, яке свято відзначає наша держава в цей день?

                  ( День Соборності України)

А що означає це свято?

Епіграфом нашого уроку є рядки видатної поетеси Ліни Костенко.

Як ви гадаєте, яку основну думку хоче донести до нас, своїх сучасників, Ліна Костенко?

Знайдіть у реченнях епіграфу однорідні члени речення.

Зараз, працюючи біля дошки, ми ще раз повторимо вивчений на попередніх уроках матеріал про однорідні члени речення.

 

  1. Етап цілевизначення.

Повідомлення  теми та мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

 

 Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з однорідними членами речення. Ви поглибите свої знання про однорідні члени речення, удосконалите вміння знаходити узагальнювальні слова при них та правильно інтонувати речення з однорідними членами при узагальнювальних словах.

   Запишіть в зошит дату та тему нашого уроку.

Діти, що ми очікуємо від уроку?

 

  1. Етап опрацювання навчального матеріалу.

 

Діти, уважно подивіться на ці ряди слів. Як ви думаєте, які з них мають об`єднувальне, узагальнювальне значення?

  1. Взимку, восени, завжди, влітку, навесні
  2. Зверху, скрізь, справа, зліва, зісподу
  3. Орел, деркач, птахи, сова, горобець
  4. Орати, сіяти, молотити, працювати
  5. Жоржини, мальви, квіти, васильки

Перед нами три речення, давайте знайдемо в них однорідні члени, яке слово є узагальнювальним, де воно знаходиться щодо однорідних членів речення, які розділові знаки ставляться.

  1. Людяність складають такі якості: любов, надія, віра.
  2. Ідеї, символи, емблеми і паролі – усе міняє час.
  3. Поет бачить у широкому роздоллі все: небо і море, красу світову – і людям співає він пісню свою.

Відкриємо підручники на стор. 194, порівняємо наші дослідження з правилом у підручнику. Виконаємо вправу 337.

 А зараз попрацюємо в групах.

Перед вами текст, з якого вам потрібно виписати лише речення, в яких є узагальнювальні слова при однорідних членах речення.

На основі цих речень ще раз повторимо правила про вживання розділових знаків в реченнях з узагальнювальними словами при однорідних членах.

 А зараз я пропоную вам встати та порухатися. По класу розміщені аркуші з ілюстраціями, у вас на столах лежать аркуші з узагальнювальними словами

та закінченням речення. Зібравши ілюстрації відповідно до узагальню -  вальних слів, побудуйте речення.

  1. Народні символи України: верба, калина, чорнобривці, барвінок – оспівані в українських піснях.
  2. Сім чудес світу: Києво-Печерська лавра, Софія Київська, Хотинська фортеця, Національний парк « Софіївка», Національний заповідник – острів « Хортиця», Херсонес Таврійський, Національний історико-архітектурний заповідник « Кам`янець» - є візитівкою нашої держави.

А зараз виконаємо завдання, яке має назву « Дослідження-трансформація»

Перед вами речення, трансформуйте його так, щоб узагальнювальне слово знаходилося в іншій позиції по відношенню до однорідних членів, як зміниться розділовий знак ?

  1. У кожному регіоні України є свої визначні пам`ятки: середньовічні фортеці, палаци та садиби, стародавні монастирі та храми.
  2. Середньовічні фортеці, палаци та садиби, стародавні монастирі та храми – такі визначні пам`ятки є у кожному регіоні  України.
  3. Визначні пам`ятки: середньовічні фортеці, палаци та садиби, стародавні монастирі та храми – є у кожному регіоні України.

Діти, як, на вашу думку, ми досягли на уроці поставленої мети?

Що ви дізналися нового?

Якими б словами ви оцінили свій стан після уроку? Оберіть для себе смайлик, який би відповідав вашому настрою.

  Я вам дякую за цікаву й плідну роботу на уроці та щиро сподіваюся, що ніхто з вас не залишиться байдужим до долі нашої держави – України. Істинне наше покликання – бути патріотом своєї країни, вивчати рідну мову, пишатися тим, що ми народилися й живемо саме в Україні.

  На початку уроку я запропонувала вам відчути аромат хліба, а тепер спробуємо його на смак та пригостимо наших гостей. 

                                             

doc
Додано
25 лютого
Переглядів
350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку