Про матеріал
Інформація про клас: 8 клас
Тема уроку: Твір-опис пам’ятки історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у публіцистичному стилі.
Мета: розглянути особливості побудови твору-опису пам’ятки історії та культури; формувати творчі вміння учнів осмислювати скульптурний твір, вміння описувати пам’ятку історії та культури;
розвивати естетичні смаки учнів, спостережливість, увагу, логічне, образне мислення, відчуття прекрасного, збагачувати словниковий запас; удосконалювати культуру усного та писемного мовлення; поповнити знання учнів відомостями з історії, архітектури, літератури; поглибити знання про культові споруди архітектури.
виховувати патріотичні почуття учнів, цікавість і бережливе ставлення до пам’яток історії та культури, любов до рідного міста.
Державні вимоги до рівня навчальних досягнень учнів (за програмою):
Знати:
• визначні пам’ятки української архітектури нашого міста;
• особливості опису пам’яток історії, особливості публіцистичного стилю;
• навчимося розрізняти поняття «духовна культура» та «матеріальна культура»;
• поповнимо лексичний запас архітектурною термінологією.
Уміти:
• працювати у складі групи;
• описувати пам’ятку історії та культури.
Цінувати:
• архітектурні скарби нашого міста.
Ключові компетентності: визначає причиново-наслідкові зв’язки між фактами і явищами; зв’язки з історією, краєзнавством; порівнює події минулого і сьогодення; усвідомлює важливість дослідження, вивчення й збереження пам’яток історії та культури з метою збереження історичної пам’яті народу й виховання в молоді патріотизму
Предметні компетентності (за програмою).
знає про події часів Київської Русі; твір-опис; проводить паралелі між історією і пам’яткою; пояснює появу пам’ятника; характеризує образ Святослава Ігоровича.
Міжпредметні компетентності: література, історія, мистецтвознавство, театральне мистецтво, архітектурознавство.
Наскрізні змістові лінії:
Мистецький контекст (МК): фільми про Святослава Ігоровича.
Тип уроку: інтегрований урок
Етапи уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Актуалізація опорних знань.
V. Опрацювання навчального матеріалу.
VI. Підведення підсумків уроку.
VІІ. Завдання додому та інструктаж про його виконання.