Розробка уроку з української мови у 8 класі. Тема. Однорідні члени речення. Речення з кількома рядами однорідних членів.

Про матеріал
Розробка уроку з елементами компетентнісного навчання. Ключова компетентність (підприємливість): Уміння: презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні виражальні мовні засоби; використовувати ефективні комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій; самоорганізовуватися; Ставлення: готовність брати на себе відповідальність; розуміння ролі комунікативних умінь для успішної професійної кар’єри.
Перегляд файлу

Розробка уроку з української мови у 8 класі

Тема. Однорідні члени речення. Речення з кількома рядами однорідних членів.

Мета. Формувати компетентності:

предметні:

а) знаннєва складова: наводити приклади речень, ускладнених однорідними членами; ставити розділові знаки в таких реченнях;

б) діяльнісна складова: знаходити в тексті речення, ускладнені однорідними членами (непоширеними й поширеними); правильно інтонувати речення з однорідними членами; знаходити і виправляти пунктуаційні помилки на вивчені правила; конструювати  речення, до складу яких входять однорідні члени з різними типами зв’язку між ними.

в) ціннісна складова:усвідомлення виражальних можливостей речень з однорідними членами в різних стилях мовлення.

ключові (підприємливість):

Уміння: презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні виражальні мовні засоби; використовувати ефективні комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій; самоорганізовуватися;

Ставлення: готовність брати на себе відповідальність; розуміння ролі комунікативних умінь для успішної професійної кар’єри.

Обладнання: фішки трьох кольорів, ватман для здійснення  „мозкового штурму”, конверти із „замовленнями” для реклами.

Тип уроку:  урок формування компетентностей.

 

 

                                               Хід уроку

І. Мотиваційний етап.

Учитель.

Скажіть, будь ласка,як ви ставитесь до реклами? Чи можливо, на вашу думку,зараз обійтись без неї? Як ви думаєте, чи легко створити рекламу, які знання і вміння для цього потрібні?

  • На сьогоднішньому уроці ми будемо працівниками рекламного агентства „Країна мрій”. Для початку пропоную познайомитися і представити своє агентство:

Процвітає та країна,

Де в пошані розум, вміння.

Розвивавсь щоб бізнес твій,

Завітай в „Країну мрій”.

Ми придумаєм рекламу,

Донесемо до екрану,

Бо реклама – то рушій,

Завітай в „Країну мрій”.

Ми допитливі, кмітливі,

Ерудовані  й сміливі,

Мову знаєм досконало

Володієм нею вдало.

В нас в агентстві є ...

( учні називають свої імена)

раді ми вас привітати,

будем разом працювати.

  • Чи впізнали ви в рядках, які почули, знайомі вам синтаксичні конструкції? Якщо так, назвіть їх, (учні називають речення з однорідними членами).

ІІ. Етап цілевизначення і планування.

  • Отже, сьогодні ми будемо удосконалювати наші вміння визначати, будувати і вживати в мовленні речення з однорідними членами; і відповідно, як працівники рекламного агентства, створювати рекламу на замовлення.
  • Для роботи нам необхідно об’єднатися в групи. Ми це зробимо за допомогою кольору фішки,яку одержав кожен із вас.
  • Протягом уроку ми маємо розширити свої знання про походження, розвиток і актуальність рекламного бізнесу.

ІІІ. Етап опрацювання матеріалу.

  1. Словникова робота: з’ясувати значення слова „реклама” (спочатку учні дають визначення самостійно, а потім порівнюють його з поданим на дошці визначенням за словником): Реклама (від лат. reklamare – викрикувати) – 1. Заохотливе оповіщення. 2. Популяризація товарів, видовищ, послуг і т. ін. з метою привернення уваги покупців.

 2.„Розминка” - встановити послідовність: на дошці записані речення і схеми. Кожна група по кольоровому значку біля речення повинна розставити в ньому розділові знаки, відшукати „ свою” схему і прикріпити біля неї кольорову позначку.

  О Значна кількість рекламних елементів містилась у святкових процесіях глашатаїв воїнів поетів.

  О Орнаменти малюнки скульптура все це початки образотворчої реклами.

   О Нині на рекламу звертають увагу всі бізнесмени і політики економісти і культурні діячі.

 

       О : О і О, О і О .      О  О, О , О .     О , О , О , - О .  

Учні виконують роботу і аргументують свій вибір.

(Інший варіант «Розминки» - коментоване письмо. Учитель читає текст. Учні на слух записують речення з однорідними членами. Після прослуховування вся група редагує записані речення і обмінюється записами з іншою групою. В реченнях, що отримані від іншої групи,  потрібно визначити ОЧР і зробити схеми. Після виконання одна робота з групи здається на перевірку.

 

                  Текст для прослуховування

Сьогодні реклама є невід’ємною складовою нашого життя, її вплив на нас всеосяжний. Ми засвоюємо рекламні гасла, впізнаємо себе в рекламних героях, намагаємось придбати прорекламовані товари. Рекламна індустрія – одна з найприбутковіших у світі. Витрати багатьох фірм на рекламу складають сотні тисяч доларів. Вважається, що вона виникла ще за біблійних часів. А застосував її Змій–Спокусник. Він змалював принади забороненого плоду, а потім запропонував скуштувати те райське диво. Єва спокусилася – гріх прийшов на Землю . Отже, і наші предки не встояли перед професійною рекламою.

Інша, не менш знайома нам з дитинства жертва реклами – Колобок. Він вирішив сам подбати про своє майбутнє : бабуся і дідусь нічого не тямили в рекламному бізнесі. Колобок мав непоганий голос, принадливу зовнішність. Весь його вигляд свідчив про збалансований вміст білків, жирів і вуглеводів. Він досконало розробив систему особистої реклами, використавши „живу” обстановку : місцем зустрічі з потенційними клієнтами була лісова галявина. Гарний спів, придуманий текст якнайкраще вплинули на останню клієнтку – Лисицю. Вона знайшла свій товар, а Колобок зустрів потенційного споживача. А все це сталося завдяки грамотному проведенню рекламної кампанії.

3. „ Мозковий штурм”.

 Перед тим, як приступити до створення рекламних роликів, давайте подумаємо, які вимоги потрібно поставити до створюваної реклами, щоб вона задовольнила замовника і вплинула на глядача/ слухача?

Учні називають потрібні (на їхню думку ) вимоги, вчитель записує їх на ватмані.

  • Відповідність темі.
  • Переконливість, заохочення.
  • Змістовність.
  • Дотепність.
  • Артистизм.
  • Використання речень з однорідними членами.
  1.                    Вирішення проблемної ситуації. Створення рекламних роликів.
  •              Сьогодні нашими замовниками є вчителі – філологи. Отже, і „предметом” нашої реклами буде те чи інше мовознавче явище. Зараз кожна група отримає конверт, у якому знаходиться замовлення на рекламу...певної частини мови.

 ( Шляхом жеребкування діти обирають свій „предмет” реклами – іменник, прикметник, займенник і ін.).

Працюючи над створенням „ роликів” ми не забуваємо :

  • використовувати у тексті речення з однорідними членами;
  •              дотримуватись основних вимог, які  визначили раніше.

ІІІ. Рефлексивно-оцінювальний етап.

  1.Презентація „ роликів”.

 2. Захист „ ролика” ..

(Під захистом розуміємо зачитування наявних у тексті речень з однорідними членами).

 3. Оцінка роботи своєї групи і роботи інших груп.

ІV. Домашнє завдання.

Із  реклам, що часто транслюються по телебаченню, записати 5-6 речень з однорідними членами.

Якщо зустрічаються реклами з мовленнєвими помилками записати почуті недоліки і відредагувати речення.

 

                   Приклади „рекламних роликів”

ПРИКМЕТНИК

У квітковому магазині.

Покупець :

Квіти хочу я придбати для своєї мами,

Бо у неї ювілей буде цими днями.

Продавець :

Зробим вам букет чудовий,

ніжний , пишний чи святковий;

аромат легкий, п’янкий,

колір білий, голубий?

Покупець :

Пишність значення не має,

мама ніжні полюбляє:

свіжі, лагідні, дрібні,

польові чи степові.

Продавець :

Є троянда запашна

І ромашка польова,

Загадковий ось тюльпан

В будь - який ввійдуть дизайн.

Покупець:

Щиро вдячний за пораду,

Я такому буду радий.

Продавець :

Щоб покупку вдалу мати –

То прикметник треба знати.

 

 

ЗАЙМЕННИК

                   На уроці української мови

Вчитель . На сьогоднішньому уроці ми будемо писати твір

„ Зима у моєму селі”.

Іванко . Я, я , в мене вже все готово!

Читає: „ Вчора випав перший сніг. Снігу було так багато, що все здавалось м’яким і пухнастим. Найбільше снігові раділи діти. Адже по снігу можна кататися на санках. Сніг весело рипить під ногами , ніби підспівує і кличе: „ Не бійтеся снігу, радійте снігу, веселіться!”

(Біля Іванка стоїть учень з табличкою „ Іменник” і кожен раз , коли зустрічається слово „ сніг”, присідає).

Вчитель.

    Втомивсь іменник в реченні постійно присідати,

    Тобі ж пора вже , друже, таке запам’ятати:

    Є добрий друг в іменника, числівника й прикметника,

   А звуть його займенником.

Виходить учень з табличкою „ Займенник”:

Я ніщо не називаю,

Бо імен цілком не знаю,

Лише вказую на все:

І на те або на це,

І на тебе, і на нього,

І на того , і на цього...

На особу я вкажу,

Та імен не розкажу.

Вчитель .

Як стомиться іменник у реченні стояти, то клич тоді займенника його порятувати.

      

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Котюк Людмила
Додано
26 лютого 2020
Переглядів
920
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку