Конспект уроку української мови для 4 класу на тему:"Визначення відмінка прикметників у реченні "

Про матеріал
План-конспект уроку з мультимедійною презентацією мета якого - закріплювати знання про зв'язок прикметника з іменником, вироблення умінь визначати відмінок прикметників у реченні за відмінком іменника, розвивати мовлення, аналітико- синтетичні вміння, виховувати патріотичні почуття.
Перегляд файлу

Урок української мови.    4 клас

ТЕМА: вправи на визначення відмінка прикметників у реченні за          відмінком іменника.

МЕТА: розширювати знання учнів про зв’язок прикметника з іменником, виробляти вміння визначати відмінок прикметників у реченнях, розвивати орфографічні й каліграфічні навички, збагачувати словниковий запас, виховувати патріотичні почуття.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

  • Сьогодні у нас незвичайний урок .

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому, в країну чудову,

Що так прикрашає й збагачує мову.

  • Що це за країна слів, які збагачують нашу мову, роблять її емоційною і виразною?
  • Так, це прикметники. А мета нашого уроку – вчитися визначати відмінок прикметників у реченні.
  • Відомо всім, що робота має гарний результат, коли добре продумана і чітко спланована.  Тому працюємо на  уроці за таким планом:
  1. «Бліц-опитування»: відповідаю швидко, чітко, правильно.
  2. Каліграфічна хвилинка: пишу каліграфічно, старанно та охайно.
  3. Тренувальні вправи: працюю разом, працюю у парі, у групі, самостійно.
  4. Підсумок.
  • Отож, часу не гаємо і до роботи приступаємо.

 

ІІІ Актуалізація опорних знань.

1.Бліц- опитування. Вправа «Незакінчене речення»

  • Прикметник – це …
  • Частина мови, яка означає…
  • Прикметник відповідає на питання…
  • Прикметник зв’язується у реченні з…
  • Прикметник змінюється за …
  • Прикметник завжди стоїть у тому самому…, що й …

(Оцінювання виконаної роботи)

2. Каліграфічна хвилинка. Словникова робота.

       -      Повторюємо написання букви Бб, Бб, Ба, бл, об, бв, бк Батьківщина

  • Назвіть синонім до слова Батьківщина. ЗапишемоУкраїна.
  • Продовжимо синонімічний ряд: назвіть словосполучення прикметника з іменником, яке теж буде синонімом.
  • Рідний край, рідна земля, рідне місто
  • Чому один і той самий прикметник має різні закінчення?
  • Як визначаємо рід прикметника?

(Оцінювання виконаної роботи)

IV.Проблемне запитання

  • Якби перед вами стояло завдання – визначити не рід, а відмінок прикметника – як би  ви  діяли?

( Заслуховування та обговорення відповідей учнів. Ознайомлення з пам'яткою-алгоритмом визначення відмінків прикметника в реченні.)

! Пам’ятка визначення відмінка прикметника:

  1. з’ясувати, від якого іменника в реченні залежить прикметник;
  2.  визнати відмінок іменника;
  3.  назвати відмінок прикметника

 (відмінок іменника =  відмінок прикметника)

IV Тренувальні вправи на визначення відмінків прикметника в реченні.

1.Колективна робота

а)Прочитайте і поясніть прислів’я.

За рідний край життя віддай.

  • Запишемо прислів’я, визначимо рід, число і відмінок прикметників.

За  рідний край життя віддай.

віддай ( за кого? за що?) за край (З.в.), край який?  рідний (З.в.)

б)Поширте речення прикметниками.

Україна – це … , … , … , держава.

Україна – це … степи, … річки, … гори.

Україна – це … , … , народ.

- Якого роду прикметники велика, незалежна, самостійна, суверенна?

- У якому числі вжито широкі, глибокі, високі?

- У якому відмінку стоять всі прикметники?

(Н.в., тому що іменник, з яким зв’язується прикметник – це головний член речення)

(Подається алгоритм   « Називний – Знахідний»)

(Оцінювання виконаної роботи)

  1. Робота в парах.Вправа 223
  • Послухайте вірш. Яка його тема?
  • Назвіть прикметники, вжиті у  в переносному значенні.
  • Перевірте, чи правильно визначений відмінок прикметників.

Виконайте перевірку своєї роботи.  Як відрізнити давальний і місцевий відмінки?

( Подається алгоритм   « Давальний – Місцевий»)

(Оцінювання виконаної роботи)

  1. Робота в групах.

Скласти текст з деформованих речень. Визначити відмінки прикметників.

Група 1

ми Щасливі, що народилися чудовій, на такій багатій, мальовничій землі – Україні в славній нашій.

Група 2

корінь роду Тут нашого українського, давнини що сягає сивої.

Група 3

не І де були б, скрізь землі поклик відчуваємо рідної, аж до радісних хвилюємося сліз, слово зачувши рідне.

Відповіді:

  1. Щасливі (Н.в.) ми, що народилися на такій чудовій (М.в.), багатій (М.в.), мальовничій (М.в.) землі.
  2. Тут корінь нашого українського (Р.в.) роду, що сягає сивої (Р.в.) давнини.
  3. І де б не були, скрізь відчуваємо поклик рідної (Р.в) землі, хвилюємося аж до радісних (Р.в) сліз, зачувши рідне (Зн.в) слово.

( Подається алгоритм   « Родовий – Знахідний»)

(Оцінювання виконаної роботи)

4. Самостійна робота (за рівнями)

Рівень А: Вставити закінчення, визначити відмінок прикметників.

Нахиляє дуб висок…

    серед пишн…  долини

 віти дуж…  і висок…

    до червон…  калини.

 

Рівень Б: Поставити розділові знаки в реченнях, визначити відмінок прикметників.

 

Чи знаєш ти дитино що таке Україна

Україна – це червона калина біля бабусиної хати це зелена верба над чистим ставом це золоте море стиглих колосків

Люби і бережи рідну неньку – Україну

(Оцінювання виконаної роботи)

VІ. Підсумок уроку.

  • Ми  вивчали  частину  мови ________.
  • Вчилися  визначати  _______________ прикметника __________.
  • Частина  мови,  яка  допомагала  нам  це  робити   _________ .
  • Прикметник  завжди  стоїть  у  тому  самому  ________  що  і _________.
  •  Погляньте на результати нашої роботи(звертається увага на план уроку та оцінювання кожного етапу).Як бачимо нам є ще над чим працювати. Але хочеться побажати кожному з вас: вірити в себе та свої сили і тоді у вас все неодмінно вийде!

VІI.  Домашнє завдання.

Вправа  225,

 стор.114, повторити правило визначення відмінка прикметників

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кальцова Алеся
    Дякую за допомогу!
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
17 березня 2019
Переглядів
6047
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку