Конспект уроку «Усе в твоїх руках».

Про матеріал
Мета: Формувати особистість дитини без шкідливих звичок. Учити займати активну життєву позицію. Сприяти визначенню власних духовних цінностей та орієнтації на здоровий спосіб життя. Виховувати у учнів розуміння здоров’я, як пріоритетної цінності в житті
Перегляд файлу

Тема: «Усе в твоїх руках».                                                                                                      Профілактика ризикованої поведінки.

Девіз уроку: «Уміння продовжувати життя – це насамперед уміння не скорочувати його» О. Богомолець

Мета:

Формувати особистість дитини без шкідливих звичок.

 Учити займати активну життєву позицію.

 Сприяти визначенню власних духовних цінностей та орієнтації на здоровий спосіб життя.

  Виховувати у учнів розуміння здоров’я, як пріоритетної цінності в житті

Результати навчання:

Учні:

Розуміють  переваги здорового способу життя

Аналізують  зв’язок між недотриманням ЗСЖ і хворобами

Демонструють   позитивне ставлення  і бажання дотримуватись ЗСЖ

Тип уроку: урок - тренінг.

Обладнання: Проектна дошка

Презентація по темі уроку

Плакат « Правила роботи в групі»

Макет мобільного телефону, «веселка», «блискавка»

Роздатковий матеріал «Ситуативні задачі»

Творчі роботи дітей

«Смайлики»

Шахматна дошка з фігурами

Хід уроку:

І  Організаційна частина   

  1. Перегляд відеоролика «Притча «Усе в твоїх руках»
  2. Привітання. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель: Отож, «Усе в твоїх руках»-тема нашого уроку.                                        Щодня ми робимо вибір. Кожний наш крок або приближує нас до здоров’я та успіху, або віддаляє.                                                                                                         Людина сама вирішує свою долю. Вона сама робить вибір.                                                                                                                                                                                       

Чи готові ви зробити свій вибір на користь здоровя?

На скільки свідомий цей вибір?

Сподіваюсь, що робота на сьогоднішньому уроці це покаже.

 

ІІ  Основна частина

  1. Очікування дітей.

Вправа «Надішли СМС»

Учитель: Діти, я знаю, що ви любите писати СМС. Зараз, ви надішлете свої СМС мені. В них повідомите про те, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку, враховуючи тему і проблему уроку. Чи справдяться ваші очікування, ми побачимо в кінці уроку.

Діти пишуть свої очікування на стікерах і прикріпляють на макет мобільного телефону, який на дошці.

  1. Обговорення правил роботи в групах.

На дошці – плакат « Правила роботи в групах».

Учитель: оскільки ми працюємо в групах, визначимо правила роботи в групах. Із тих правил, які перелічені на плакаті виберемо чотири, які найбільше підходять до нашого уроку.

 

  3.Вправа « Одягни слово».

Учитель: «Одягни слово» - так називається наша перша вправа.

-         Скажіть, як називаються слова, які означають дію предмета?

-         Які означають ознаку предмета?

-         Називають предмет?

Я буду називати слово, а ви повинні «одягнути» його, тобто підібрати до нього дієслова і прикметники.

Пропонуються слова:

-         Життя

-         Друзі

Якими були ваші відчуття, коли ви говорили про життя, друзів?

-         Цигарка

-         Наркотик

Які тепер ваші відчуття?

А тепер «одягніть» слово пропозиція.

      4. Рольова гра «Небезпечна пропозиція»

Учитель: Ми впевнилися, що пропозиції бувають різними. Нажаль бувають такі, від яких треба уміти упевнено відмовитись. Кожному доводиться рано чи пізно робити вибір. Простягнути руки за цигаркою або наркотиком, чи сказати «Ні». Це є ваші переконання. Чи переконаєте ви нас, що ви готові зробити правильний вибір?

Кожній з команд я даю описану ситуацію. Вам потрібно розіграти її, дати відповідь на пропозиції, які описані в цих ситуаціях.

 

 

Ситуації:

А. Твій найкращий друг почав палити « Моє життя – як хочу, так і живу» - говорить він. Чи погоджуєшся ти з його словами, якщо ні, переконай його, що він не правий.

Б. Один ваш знайомий, який курить і вживає алкоголь, говорить:

          «В житті треба спробувати все». Що ти можеш відповісти йому?

В. «Ти затримався у дитинстві. Пора дорослішати!». Говорять твої старші друзі, пропонуючи тобі пиво або ромколу. Ти…

Г. «Життя тяжке, а наркотик вирішує всі проблеми. Спробуй!» - пропонує твій новий знайомий… Твоя відповідь.

 

-         Отож, ми з вами спростували розповсюджені хибні думки, які приводять підлітків до помилки, розплата за яку, здоров’я, а іноді життя. Ваші відповіді переконали мене,  що ви такої помилки ніколи не припуститесь.

      5.  Вправа «Машина часу».

-  Правильний вибір в житті – це наше майбутнє. Яким воно буде?

Учитель кладе на стіл шахову дошку з шахами. До шахів прикріпленні папірці з підписами: «Наркоман», «Старанний учень», «Курець», «П’яниця», «Спортсмен», «Переможець предметних олімпіад», «Учасник спортивної секції». Учитель ставить запитання а учні називають, яку з фігур можна перемістити в перед.

Запитання:

  1. Хто може гарно вчитися?
  2. Хто може дуже рідко хворіти?
  3. Хто може здобути гарну професію?
  4. Хто може створити гарну сім’ю?
  5. Хто може мати здорових дітей?
  6. Хто може досягти в житті значного успіху?
  7. Хто може стати щасливим?
  8. Хто може бути корисним суспільству?
  9. Хто може мати багато друзів?

10.Хто може бути прикладом для інших людей?

          Висновок: чому три фігури так і не рушили з місця? Що їм заважає?

6.  Захист проектів дітей (випереджальне домашнє завдання).

Демонстрація, захист колажів.

-         Я думаю, що ті люди, про яких ви приготували розповіді ніколи в своєму житті не мали шкідливих звичок. Їх життя щасливе і успішне.

 

Перша група - «Сходинки до успіху» (спортсмени - гордість нашої країни)
Друга група - «Ті, що не підкорилися» (приклад людей із фізичними вадами, учасники параолімпійських ігор).

Третя група - «Довге і щасливе життя» (найстаріша людина )

Четверта група - «Достойний приклад»

 

Висновок: сподіваюсь, що коли вам треба буде робити вибір, ви пригадаєте цих людей і вони будуть для вас достойним прикладом.

 

 

7. Вправа «Веселка і блискавка».

- Отож, є речі. Які нам допомагають бути здоровими, а є такі, що заважають.

-  Що шкодить нашому здоров’ю, напишемо на «блискавці»

-  Що допомагає бути здоровим – на «веселці»

- Подивимось, яка вийшла картина

  Діти прикріплюють блискавку  й веселку на дошці.

- Як ви думаєте, чи може веселка перемогти блискавку? Звичайно!             Все в наших руках !

         ІІІ Заключна частина

  1. Зворотний зв’язок

-         Давайте повернемось до ваших очікувань. Чи справдились вони?

Вправа  «Обери смайлик»

 

            Я працював з цікавістю і задоволенням.                                                         Я працював в звичайному режимі.                                                                                                  Мені було не цікаво, мої очікування не виправдались.

  1. Підсумок діяльності учнів.
  2. Заключне слово вчителя

-         Нехай завжди у вас буде веселковий настрій.                                                           А веселка завжди перемагає блискавку!

  1. Релаксація. Відеоролик «Веселковий настрій»!


 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Микитюк Олена
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку