Конспект уроку узагальнення вивченого матеріалу

Про матеріал

Суспільний огляд знань є однією із сходинок у забезпеченні партнерських стосунків школи та сім'ї. Запропонована нестандартна форма проведення заходу - інтелектуальний марафон, що сприяє підвищенню мотивації учнів до навчання, стимулюванню інтелектуальної діяльності молодших школярів.

Перегляд файлу

Венгер Алла Олексіївна,

вчитель початкових класів

Миколаївської загальноосвітньої школи №44

Батьки вихованців – порадники, надійні помічники у всіх справах, творчі особистості, невтомні трудівники,  активні учасники класних та шкільних справ.

Однією із сходинок у забезпеченні партнерських стосунків школи та сім'ї є проведення у школі Дня відкритих дверей та суспільного огляду знань.

Програма проведення Дня відкритих дверей містить:

1. Відвідування батьками уроків в класі.

2. Зустріч батьків з вчителями та відкрите спілкування з ними.

3. Суспільний огляд знань.

4. Огляд виставки творчих робіт школярів.

Форми проведення суспільного огляду знань різноманітні: подорож у Країну Знань, інтелектуальний марафон, усний журнал, урок-дослідення, конкурс веселих і винахідливих та інші.

Під час відвідування таких заходів батьки мають змогу дізнатися, за якими методиками працює сучасна школа, ознайомитися з  формами та прийомами  навчання, досягненнями своїх дітей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок – суспільний огляд знань

Клас: 3

Форма проведення: інтелектуальний марафон.

Тип уроку: урок узагальнення вивченого матеріалу.

Мета уроку:

1. Зробити екскурс у вивчений матеріал з української мови, літературного читання, математики, природознавства.

2. Розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення молодших школярів.

3. Розкрити  творчі здібності  учнів.

4. Виявити учнів – найкращих знавців української мови, літературного читання, математики, природознавства.

5.Виховувати наполегливість у досягненні поставлених цілей, вихованість.

Словник: марафон- змагання з бігу на велику дистанцію.

Хід уроку:

І. Організація класу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.  Девіз навчання:

 Горішок знань міцний—це знає кожен.

Та нам — не відступать!

Його вам розколоти допоможе і

Бажання ваше все на світі знать!

У нас сьогодні дуже цікава робота. На уроці ми будемо говорити про весну. А весна пробуджує світ від сну, вносить у природу красу, чарівність. Намагайтеся працювати творчо, висловлювати свої думки правильно, передавати почуття, мрії, надії, захоплення, стан вашої душі.

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань учнів.

І дистанція – мовна.

Українська  мова

Девіз нашої дистанції:

Буду я навчатись мови золотої

У трави-веснянки, у гори крутої,

В потічка веселого, що постане річкою,

В пагінця зеленого, що зросте смерічкою.

1. Гра «Продовжити речення»

На які групи поділяються речення за метою висловлення?(Розповідні, питальні, спонукальні)

Як називається речення, що висловлює заклик, наказ чи прохання? (Спонукальне)

Які члени речення є його основою? (Підмет і присудок)

Як називають об’єднані за змістом речення? (Текст)

Які слова називаються синонімами? (Слова, близькі зазначенням)

Які слова називаються антонімами? (Слова, протилежні зазначенням)

Як називають розмову двох або більше осіб? (Діалог)

Як називають частину слова без закінчення? (Основа)

 

Частина  мови, яка  називає  ознаку предмета (Прикметник)

    Назвіть частину мови, що означає назву предмета. (Іменник)

 Як приходить весна

  • Піднялось вище... (сонечко).
  • Весело задзвеніли... (струмочки).
  • Розтанув... (сніг).
  • На лісових галявинах з'явилися... (підсніжники).
  • Прокинулися від зимового сну... (комахи, вужі, ведмеді, їжаки).
  • Прилетіли з теплих країв... (птахи).
  • Яка чудова пора! Це... (весна).

-До якої частини мови належать всі ці слова? Визначте їх число та рід.

А тепер необхідно підібрати такі слова, які допоможуть нам розповісти про цю чарівну пору року. Погляньте у віконечко, подумайте і назвіть такі слова.

2. Добір прикметників:

Сонце

веселе, усміхнене, яскраве, щире, привітне, тепле.

Небо

високе, синє, блакитне, голубе, безмежне, чисте, дивовижне, ясне, бездонне, безхмарне, прозоре.

Хмарки

білі, легкі, химерні, пухнасті.

День

довший, світлий, сонячний, теплий.

Струмочки

веселі, дзвінкі, жваві.

Квіти

ніжні, тендітні, несміливі, жовті, білі.

Трава

росяна, зелена, ніжна, гостренька, духмяна.

Птахи

перелітні, співучі.

  • Добір дієслів:

Сонце

викотилось, піднялося, зійшло, сховалося, пригріло.

Хмарки

з'явились, випливли, розбіглись.

Струмочки

побігли, задзюрчали, заспівали, зашуміли, забулькотіли, задзвеніли, зажебоніли, заклекотали.

Квіти

проглянули, зацвіли, вигулькнули, засміялись, розквітли, потягнули свої голівки до сонечка, наповнюють пахощами повітря.

Трава

пробилась, вистромилась, потяглась, проклюнулась, зазеленіла.

Птахи

повернулись, прилетіли, заспівали.

Дерева

прокинулись, почали зеленіти.

3.  Гра «Встав пропущені букви»:

В...села, бе..хмарне, бе..межне, пер..літні, бе..донне, з..лена, ле..кий, в..сокий, в..сна, з..явились, ро..квітли.

ІІ дистанція – літературна.

Літературатурне читання

Вправа «Міні-інтерв'ю».

  • Короткі влучні образні вислови, що часто містять римовані слова, та передають досвід народу - це….
  • Жартівливі вислови, складені із важких для вимови слів, -це ….
  • Цікава задача, у якій називається не сам предмет, а подібний до нього за істотними ознаками, - це…
  • Чим відрізняються оповідання від віршів?
  • Назвіть українських поетів (або письменників).

Навесні природа прокидається від зимового сну. Поступово сходить сніг, та земля недовго лишається чорною та голою. Тільки-но теплішає, звідусіль починає пробиватися молода яскраво-зелена трава, на деревах набухають бруньки та згодом перетворюються на маленькі листочки. На водоймах швидко тане лід. Весняне небо зазвичай ясне та прозоре,  і по ньому швидко пливуть сніжно-білі хмаринки, схожі на тварин – наприклад, лева, черепаху, різні предмети, навіть обличчя людей.

А згодом починається справжня краса. Усюди розпускаються квіти- проліски, підсніжники, гусячі лапки.

Звідусіль лунає спів та щебет пташок, які повернулися з далеких країв і тепер, здається, розповідають одне одному про свої пригоди.

  • Поставте запитання до прочитаного тексту.

ІІІ дистанція –математична.

Математика

Математичний марафон  я хочу розпочати словами відомого італійського ученого Галілео Галілея «Природа розмовляє мовою математики», а Микола Яругін підтвердив: «Математика безмежно різноманітна і міститься в усьому».

Хвилинка- розминка

  1.     Як називають прямокутник, у якого всі сторони однакові? (Квадрат).
  2.     Як називається сума довжин сторін прямокутника? (Периметр).
  3.     Як знайти периметр прямокутника?(Скласти протилежні сторони і цю суму помножити на 2.)
  4.           Як знайти невідомий дільник? (Ділене поділити на частку.)
  5.     Як називають дію, обернену додаванню? (Віднімання).
  6.     Частина прямої між двома точками. (Відрізок).
  7.     Як знайти невідомий доданок?
  8.     Як називають числа при додаванні?
  9.     Якою дією перевіряється множення? (Діленням)

В природі навесні відбувається багато змін. Теплі промені сонця розтопили сніги, з'явились перші весняні струмочки. Вони ще маленькі, але впевнено прокладають собі дорогу серед снігу.

А)Гра  «Математичні струмочки»


16·1=

160:4=  

5·10=

280:40=  

0·20=

600:60=

100·7=

5·35=

132·3=

40:2=

54:3=

600:3=

9·30=

2·300=

25·5=

810:90=

13·3=

12·7=

360·2=

3·240=

900:10=

123·3=

32·2=

250:50=

300·3=

100·8=

240:3=

60:2=

28:2=

14:1=


180:20=                                        18·1=                                            4·20=

А скільки звуків чути навколо: веселий спів пташок, дзюрчання перших струмочків, пісенька весняного вітру! Весна пробуджує світ від сну, вносить у природу красу, чарівність.

Самостійно ми працюєм,

Помилок не буде — факт!

Ми уважно поміркуєм,

Щоб вийшов добрий результат.

Б)Розв'язування прямої та оберненої задачі.

 У 5 букетів розклали 55 квіток. Скільки квітів розклали у 3 букети?

  • Складіть та розв'яжіть обернену задачу.

Гра «Ерудит»

  1. З-під воріт видно 8 котячих лап. Скільки кішок у дворі? (2)
  2. Із дупла виглядали 8 хвостів білок. Скільки білок у дуплі? (8)
  3. Над річкою летіли птахи: голуб, щука, 2 синиці, 2 стрижі та 5 вугрів. Скільки птахів? Відповідай швидко! (5)
  4. Якщо курка стоїть на одній нозі, то її маса – 2 кг. Якою буде маса курки, якщо вона стоятиме на 2 ногах? (2 кг)
  5. Дід, баба, онучка, собачка, кішка, мишка тягнули ріпку. Скільки рук тягнули ріпку? (6)
  6. Троє чоловік чекало потяга 3 години. Скільки часу чекав кожен? (3)
  7. Одне яйце вариться 5 хвилин. Скільки знадобиться часу, щоб зварити 3 яйця? (5 хвилин)
  8. Дві дівчинки йшли зі школи додому, а назустріч їм 3 хлопчики. Скільки всього дітей йшли додому? (2 дівчинки)
  9. Один віслюк ніс 10 кг цукру, а другий – 10 кг вати. У кого вантаж був важчий? (Однаковий)
  10.     Пара коней пробігла 12 км. Яку відстань пробіг кожний кінь? (12 км)

Конкурс «Малюємо по координатах»

ІV дистанція – музикальна.

Музика навколо нас, вона супроводжує наше життя і здатна відтворити будь-який стан душі людини. Веселощі і сум, радість і туга, любов і ненависть — все підвладне музиці, цій чарівниці, здатній піднести людину, прикрасити її життя. 

Конкурс «Пісенна райдуга»

V дистанція – природнича.

Природознавство

Конкурс «Подумай. Пригадай»

- Речовини, що добувають з надр землі, називають …(корисні копалини).

  • Найчисленніша група тварин, які мають шість ніг – це  … (комахи).
  • Тварини, тіло яких вкрите слизькою лускою - … (риби).
  • Тварини, тіло яких вкрите м’якою, вологою шкірою, живуть на суші і у воді - це … (земноводні).
  • Тварини, які самостійно здобувають їжу, влаштовують житло, виводять дитинчат, називаються …(дикими).
  • Тварин, яких людина розводить і використовує в домашньому господарстві, називають …( свійськими).
  •    Усе, що нас оточує, крім того, що зроблено руками людей називається… (природа).
  •    Тварини, тіло яких вкрито пір’ям називаються… (птахами).

 Гра «Хто зайвий?».

       а) Собака, мураха, ведмідь, лось.

       б) Щука, сонечко, заєць, вовк.

Швидких і влучних відповідей я гарант

Знайомтесь, друзі, - я  його величність –природничий диктант.

2. Природничий диктант (2 учні біля дошки, інші сигнальними картками демонструють  відповіді “+” чи “-“.)

  1. Тварини за способом живлення належать до однієї з трьох груп: всеїдні, рослиноїдні, орли.
  2. Тварини, для яких кормом є рослини, називають рослиноїдними.
  3. Рослини, для яких кормом є тварини і рослини  називають всеїдними.
  4. Тварини, для яких кормом є інші тварини, називають хижими.
  5. Павук – це комаха.
  6. Летюча миша – птах.

Гра «Склади ланцюг живлення зі слів»

Орел, калина, виноград, лелека, сонечко, попелиця, слимак, ропуха, миша, вовк, дуб, дикий кабан, пшениця, гадюка.

VІ дистанція – творча.

У кожній людині закладено творчі начала — вроджені можливості, передумови для створення чогось нового, оригінального.

Вікторина «Весела палітра»

  1.                   Один із видів образотворчого мистецтва, в якому зображення створюється олівцем, вуглем, тушшю. (Графіка)
  2.                   Зображення людини або групи людей на картині. (Портрет)

3.  Твір живопису, виконаний фарбами на полотні. (Картина)

4. Густа непрозора фарба в баночках або тубах. (Гуаш)

5. Водорозчинна прозора фарба, яку наносять на папір м'яким пензлем різними способами. (Акварель)

6. Фахівець, який працює над створенням проекту архітектурної споруди. (Архітектор)

V. Рефлексія.

Усне складання твору за планом

1. Яка пора року настала?

2. Які зміни відбулися в природі?

3. Твоє ставлення до цієї пори року.

 - Кожен обирає вид  заняття, захоплення, але при цьому пам’ятає, що людиною треба залишатися завжди, залишатися самим собою.

Живи, добро звершай,

Пиши, розвязуй, додавай.

Лише в знання і розум віра

Людину відрізня від птаха і від звіра.

Хай оживає істина стара

Зустрічають по одязі, а вихваляють за знання.

Порахуйте отримані на дистанціях бонуси. (Оголошення переможців марафону)

VІ. Підсумок уроку.

Ось вже б’є Годинник Часу,

Час настав прощатися.

Дуже прошу, дорогенькі,

У своїх малих серденьках

Залишити назавжди

Хоч краплинку дивини.

І та зірочка-зірничка

Буде вам світити вічно.

Вже скінчилось наше свято

І прощатися пора.

Всім присутнім ми бажаємо

Щастя, миру і добра.


 

Завантаження...
docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку