28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Інтелектуальна гра "Знавці української мови"

Про матеріал

Метою позакласного заходу є узагальнення знань учнів з вивчених розділів української мови за 3 клас, а також розвивати увагу, мислення, пам'ять, творчі здібності, виховувати дружбу, взаємодопомогу.

Перегляд файлу

Інтелектуальна гра

«Знавці української мови»

Мета: Узагальнити знання учнів з вивчених розділів української мови. Розвивати увагу, мислення, пам’ять, творчі здібності, виховувати дружбу, взаємодопомогу.

 

Обладнання: листи з завданнями, сова, призи(дит. журнали), кросворди, тексти, ребуси, фішки

 

Хід :

І. Повідомлення теми

    Сьогодні ми будемо говорити про рідну українську мову. Адже вона для кожного з нас найдорожча, найрідніша, найщиріша і наймиліша.

 

ІІ. Вступне слово вчителя

    Кожен з нас нехай запам’ятає на все життя — поки звучить у світі рідна мова народу — живий сам народ. А як тільки замовкне рідне слово — не буде нації і народу у міжнародній спільноті.

    Якщо народ втрачає свою мову — це вже не нація, не народ, а юрба без мови, без роду і племені. А щоб не стати безликою юрбою, без нації і без мови, треба добре знати рідну українську мову, правильно нею розмовляти, мати багатий словниковий запас, тим більше, що наша українська мова дуже багата і прекрасна, милозвучна та чарівна, а тому і розмовляти нею треба так, щоб кожному іноземцеві захотілося її вивчити, знати і розмовляти українською мовою. Ось такий яскравий приклад! Папа Римський, коли приїжджав в Україну, звертався до всіх українською красивою, чистою літературною мовою. І люди його щиро вітали, були розчулені і зворушені, бо кожному приємно слухати гостя, коли він звертається до тебе твоєю рідною мовою. Папа Римський знав дуже багато мов і завжди говорив з людьми без перекладача, а рідною мовою того народу, в якій країні він перебував.

    Можна і треба знати багато мов — це престижно і говорить про те, що людина вчена, розумна, мудра. А от як сказати про ту людину, яка живе весь свій вік в Україні, а української державної мови не знає? (Відповіді дітей). То щоб не бути такими людьми без нації і роду, треба добре і наполегливо вчити в першу чергу свою рідну українську мову, щоб розмовляти нею красиво, чисто, грамотно, літературно, бо це всьому основа. Знатимеш досконало одну мову — легше буде вивчити іншу. Тому ми і говоримо так часто про те, що треба вчити і знати свою рідну українську мову, щоб ви, діти, були мудрими, грамотними людьми. Щоб ви любили свій край, його звичаї, щоб ви були патріотами своєї рідної землі, бо вам творити історію, вам будувати нове життя на цій багатостраждальній українській землі. І вам доведеться нести у світ свою рідну мову, свої звичаї, свою культуру, свою любов і гордість за своїх предків, які не дали знищити рідну мову і рідну землю. Українська мова — одна з найрозвиненіших у світі.

 

ІІІ Інтелектуальна гра

— Сьогодні вiдбудеться командна інтелектуальна гра «Знавці української мови»

     У грi беруть участь всi учні класу. Для того щоб виконати завдання, необхiднi увага, мислення, пам’ять, знання рiдної мови i, звiсно, дружба.

     Наймудрiша лiсова тварина — Сова — завiтала до нас. Вона спостерiгатиме за грою, а наприкiнцi вручить переможцям та найактивнiшим учасникам призи.

     Щоб дізнатися яка з команд буде відповідати, треба якнайшвидше піднімати руку. За кожну правильну відповідь команда, обо учасник команди отримає фішку. Команда, що протягом гри здобула найбільшу кількість фішок – переможець.

 

Лист 1. «Хто більше?» (Учнi працюють у групах) .

Написати якомога бiльше словникових слiв, вимову і написання який треба пам’ятати.

 

Лист 2. «Кращий знавець фразеологiзмiв» (хто швидше)


Очi на мокрому мiсцi.

• Зарубай собi на носi.

• Вище нiс.

І носом не поведе.

• Комар носа не пiдточить.

• Прикипiти очима.

• Змiряти очима.

• Потрапити на очi.

• Водити за нiс.

• Лiзти в очi.


 

Лист 3. «Добери назву» (хто швидше)

1. Колекцiя засушених рослин. (Гербарiй)

2. Лiсова перелiтна пташка, яка не в’є гнiзда і пiдкидає свої яйця в чужi гнiзда. (Зозуля)

3. Прилад для визначення сторiн світу. (Компас)

4. Тонка дошка, яку склеєно з тонких дерев’яних пластинок. (Фанера)

5. Людина, яка проводить польоти у космосi. (Космонавт)

6. Лiсовий чагарник, на кущах якого ростуть горішки. (Лiщина)

 

Лист 4. «Звуки і букви» (Учнi працюють у групах) .

Запиши слова в яких букв більше ніж звуків (за 1 хвилину)

 

Лист 5. Кросворд

— Запишiть антонiми до поданих слiв.


1. Важко.                    

2. Вiйна.

3. Порожня.

4. Старiсть.

5. Правда.

6. Слухати.

7. Душно.

8. Запитання.

9. Друг.

 


(Легко. Мир. Повна. Молодiсть. Вигадка. Мовчати. Холодно. Вiдповiдь. Ворог.)

 

Лист 6 . Поясни значення слів: 

Беручкий, затям, довкілля, рожа, свита, фіранка, картатий, цебро, діжа, дядько. 

Лист 7. Запиши три улюблених прислів'я вашої сім'ї.

 

Лист 8 «Склади розповідь»

— Переставте речення такими чином, щоб утворилася зв’язна розповiдь.

Тiльки білочкам зима не страшна.

Важко стало жити лісовим тваринам.

Зима насипала в лiсi зимовi кучугури.

Тепло їм у затишних дуплах.

Потiм весело стрибають з гiлки на гiлку.

Лускають ласунки смачнi лiсовi горiхи та сухi гриби їдять.

 

 Лист 9 «Народна мудрість»

Поясніть значення 1 прислів’я

Птицю пізнати по пір'ю, а людину по мові.

   Рідна мова – не полова: її за вітром не розвієш.

      Слово до слова – зложиться мова.

 

Пiдсумок гри

— Ви впорались з усiма завданнями. Дружба та знання з рідної мови допомогли вам перемогти.

Нагородження переможцiв та учасникiв гри

 


ІV.Підсумок

Вивчайте, любіть свою мову,
як світлу Вітчизну любіть,
як стягів красу малинову,
як рідного неба блакить.

 

Нехай в твоїм серці любові
не згасне священний вогонь,
як вперше промовлене слово
на мові народу свого.

 

Як сонця безсмертного коло,
що кресить у небі путі,
любіть свою мову й ніколи
її не забудьте в житті

 

Ми з нею відомі усюди,
усе в ній, що треба нам, є,
а хто свою мову забуде,
той серце забуде своє.

 

Вона, як зоря пурпурова,
що сяє з небесних висот,
і там, де звучить рідна мова,
живе український народ.

 

Народ наш, трудар наш і воїн,
що тьму подолав у бою.
І той лиш пошани достоїн,
хто мову шанує свою.

 

Сосюра Володимир Миколайович


 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку