Урок з української мови .Поняття про речення. Основні ознаки речення.

Про матеріал

Урок містить прийоми розвитку критичного мислення. Діти самостійно роблять висновки, вчаться застосовувти набуті знання на практиці. Творчі завдання спонукають дітей бути активними на уроці.

Перегляд файлу

Українська мова

3- клас

 

                                               Вчитель: Яворська Г.Ф.

Тема: Поняття про речення. Основні ознаки речення.

 

Мета:  формувати поняття про речення як одиницю                                 мовлення; вчити визначати межі речення,                                                                                     удосконалювати навички інтонування розповідних                                                                       речень;  розвивати увагу, вміння                                                                                                                  порівнювати мовні явища, робити висновки;             

  виховувати любов до рідного краю.

Обладнання:малюнки казкових героїв,ілюстрації  “ Етапи                                              уроку ”, ілюстрація “ Осінній ліс ”, грамзапис                                                                                     “ Звуки лісу ”, завдання на дошці.

 

                          Хід уроку

 I. Створення позитивного настрою.  Організація класу.

- На кожному уроці нас супроводжує сонечко?

- Чому?

- Чому люди завжди радіють  сонечку?

- Ось і сьогодні сонячний промінчик зазирнув на сторінку з темою нашого уроку.

- Вам цікаво дізнатися , яка тема нашого уроку?

II. Оголошення теми уроку. Актуалізація опорних знань.

1.-Допоможіть зібрати «розсипанку». (Діти, зібравши « розсипанку», читають тему уроку ,а також  знайомляться зі словами  .І. Вільце):

                 «Слова, наче кольорові камінці

                  І мало їх назбирати в купу..

                  Треба ще й вміти викладати узори з них.

                 Вміти складати речення і правильно вимовляти їх.»

-Я запрошую вас в країну , де цьому навчають.

2. Ознайомлення з завданням уроку

Завдання уроку:

1.Чим речення відрізняється від групи слів?

2.Як позначаємо межі речення в усному мовленні?

3.Як позначаємо межі речення на письмі?

4.Поширити знання про багатозначність слова.

5.Вправлятися у складанні віршів.

III. Налаштування на старанну роботу.Хвилинка каліграфії.

1.-Відчиняє двері казкової країни дівчинка з блакитним волоссям.

Саме вона хотіла навчити гарно писати бешкетника та неслухняного хлопчика –Буратіно

  • Допоможемо їй.

Завдання: со не  он  еч   чко сонечко

2. Робота над   словом  сонечко

- Дайте характеристику цьому слову з фонетичного боку.

- Що ще знаєте про це слово? (Назва предмета, є назвою неістоти, загальна назва.)

- Це слово багатозначне.(Сонечко на небі, сонечко –жук.)

- Це слово вживається в переносному значенні:сонечко-дитина.

- Складіть з цим словом речення.

IY  Створення проблемної ситуації.

1.-Незнайко теж  склав  речення.

Подивіться, що у нього вийшло.

Сонечко

Сонечко сіло за

Сонечко сіло за хмари

- Що записано у кожному рядку ?

- Доведіть свою думку.

2.Незнайко записав речення. Що не так?

Сонечкозаховалосьзахмари

(Діти повторюють ознаки речення.)

Завдання: запишіть речення . Слово сонечкоподіли на склади.

  Запиши його ще раз, поділяючи для переносу.

- Чому його можна перенести по різному?

Y. Поетична хвилинка.

Діти читають вірші про сонце.

YI . Творча робота(Діти працюють за картками)

Завдання дає Знайко::підібрати слова- рими.

Зазирнуло сонечко   хатинка

У моє……..     приміщення    

Лагідно торкнулося,   віконечко

Мов би ……    всміхатися

Сонечко мені.    подивилося

      Посміхнулося

YII. Закріплення вивченого про речення.

1. Робота за підручником.С.59,впр.116.

- Прочитайте текст.

- Скільки в ньому речень?

- Як ви дізнались?

- Як позначаємо межі речень на письмі?

2. Письмове виконання завдання №3.

3. Робота із словниковими словами.

                     учитель (вчитель)

                        учителька(вчителька)

- Добери слова –синоніми.(Педагог,викладач.)

- Запишіть словникові слова.

4.Зоровий диктант.

Вчитель навчає.

5.Скласти речення.

У, школі, учитель, дітей, навчає

Записати це речення – коментоване письмо.

6. Впр.118. Усно.

YIII.  Хвилинка відпочинку. Слухання музики “ Звуки лісу. ”

  • Що ви уявляли?

IX.  Робота в парі.

1. Робота за ілюстрацією “ Ліс восени .”

- Ми відправляємося в мандрівку казковим лісом.

- Чому ліс восени казковий?

Завдання для роботи в парі:

1.Прочитай речення .

2.Продумай і допиши кінцівку.

3.Добери заголовок.

        Все нижче ходить над землею осінь.

         Вона змінила все навкруги. Пожовкла трава, почервоніли клени. В золотому вбранні стоять дерева.

X. Підсумок уроку.

Тест

1.Речення – це…

А)  група слів; б) звертання; в)слово або кілька слів, що виражають закінчену думку;

2.Речення складається із :

А)букв; б) звязаних за змістом слів.

3. Слова в реченні пишуться:

а) окремо;   б) разом.

Самоперевірка:1. б; 2.б; 3.а.

XI.Домашнє завдання.

 

С.59,вивчити правило,с.60 , впр.120, вивчити правопис словникових слів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
4610
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку