"Конспект уроку "Узагальнення вивченого про дієслово".

Про матеріал
Мета: Повторити й узагальнити знання про граматичні ознаки дієслова; формувати вміння перенесення знань у нові умови діяльності; розвивати мовлення, уміння робити висновки; виховувати бажання мати міцне здоров'я.
Перегляд файлу

Ожівський навчально – виховний комплекс

 

 

 

 

 

 

Українська мова

4 клас

 

 

 

 

Учитель: Ігнатова М.І.

 

 

 

 

 

 

Тема: Узагальнення вивченого про дієслово

Мета: Повторити й узагальнити знання про граматичні ознаки дієслова; формувати вміння перенесення знань у нові умови діяльності; розвивати мовлення, уміння робити висновки; виховувати бажання мати міцне здоров'я.

Обладнання: стилізований монітор комп'ютера, помічник програмного забезпечення - Здоровчик; картки для експрес-опитування; ілюстрації з теми «Режим дня», малюнки гнома, завдання для групової роботи.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент Учитель. От і дзвенить дзвінок,

У гості йде до нас урок.

Доброго ранку всім!

-Кому дозволено сісти першим?

Діти. Дівчаткам.

Учитель. Правильно. Спочатку - краса, а потім - сила.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

  • Сьогодні на уроці ми повторимо все про дієслово як частину мови. Робитимемо ми це у незвичайний спосіб: через уявний комп'ютер, монітор якого перед вами на дошці. Кожне виконане завдання буде давати нам можливість відкривати певний рядок алгоритму. Якого саме? Дізнаємося пізніше.

/ІІІ . Робота над повторенням й узагальненням

  1.    Теоретичне завдання ( методика «Карусель»)
  • Щоб увійти в програму, перевіримо ваші теоретичні знання з теми «Дієслово».

( Питання для експрес-опитування)

 

  1.    Що таке дієслово? Наведіть приклади.
  2.    Що таке неозначена форма? Наведіть приклади.
  3.    Як пишуться дієслова з часткою не?
  4.    Як змінюються дієслова?
  5.    На які питання відповідають дієслова минулого часу?
  6.    На які питання відповідають дієслова теперішнього часу
  7.    На які питання відповідають дієслова майбутнього часу?
  8.    На які дієвідміни поділяються всі дієслова? Як їх визначити?
  9.    Назвіть закінчення дієслів | дієвідміни.
  10.                      Назвіть закінчення дієслів 11 дієвідміни.
  11.                      Яким членом речення найчастіше буває дієслово
  •       Із цим завданням ми впорались, і ось з'являється програмний помічник, який вмикає наш комп'ютер.
  1.    Каліграфічна хвилинка   Вр ра ан нц ці
  •       В якому слові можуть бути такі з'єднання? (Вранці). Запишіть його. Складіть із цим словом речення, використовуючи схему і малюнки.
  •       Запишемо утворене речення.

Вранці я роблю зарядку, чищу зуби, вмиваюся, снідаю та йду до школи.

  •       Визначте граматичну основу. Яке це речення? (Розповідне, неокличне, просте з однорідними присудками).
  •       Якою частиною мови виражені присудки? Що можна сказати про ці дієслова?
  •       Ми склали речення про початок дня кожного школяра. А як називається порядок дій, за яким ми живемо щодня? (Режим дня)

Це перший рядок нашого алгоритму. Його відкриває нам помічник Здоровчик.

  1.    Завдання гнома Сумуна.

-Прочитайте дієслова, що знайшов гном Сумун.

Плакати

сваритися

лінитися

ненавидіти

програвати

ворогувати

голодувати

загубити

                            захворіти

 

-В якій формі вони вжиті? Як ви це визначили?

- Які емоції - позитивні чи негативні – викликають такі дієслова? Ось тому наш гість такий сумний. До його казкового комп'ютера потрапив вірус і видав ці дієслова. Давайте йому допоможемо змінити настрій на краще! Але як це зробити? (Дібрати антоніми)

Сміятися

миритися

працювати

любити

вигравати

дружити

їсти

знайти

вилікуватися

  •       Запишемо утворені дієслова у певному часі:
  •       Перші три - у теперішньому,
  •       Наступні три - у майбутньому,
  •       Останні три-у минулому.

(Сміється, мирюсь, працюють, любитиме, виграє, буде дружити, їв, знайшла, вилікувалися.)

- Подивіться, яким веселим став наш гном! Тепер він Веселун. Він сповнений позитивних емоцій, і Здоровчик відкриває нам в алгоритмі саме таку команду.

- Як називається нічний відпочинок? (Сон).-А хто знає, скільки необхідно спати школярам вашого віку? (Приблизно 10 годин). Тривалість сну для кожного визначається індивідуально

  1.    Усне завдання на розвиток уваги

- Послухайте розповідь і скажіть, яке дієслово вжите у майбутньому часі, у II особі, в однині.

Робиться це так. Після 2-3- місячного дотримання шкільного режиму в один із вихідних днів потрібно лягти спати у встановлений час і спати доти, поки не прокинешся сам. Час від початку відпочинку до кінця сну і є твоєю добовою нормою.

-Яке це дієслово?-

-Отже, для відпочинку людині потрібен здоровий сон.І наш алгоритм свідчить про це.

Ми з вами зараз теж відпочинемо.

Релаксаційна пауза

Заплющте очі, вдихніть аромат і уявіть себе у найкращому місці на землі. Це велика квітуча галявина, на якій зелена-зелена трава. Ви відчуваєте, як тіло огортає ранкова прохолода. Повіває ніжний вітерець. Серед цього буяння природи ви відчуваєте, як у вас вливаються нові сили. Я бажаю вам добра, любові і здоров'я.

  1.      Практичне завдання

Списати, вставляючи пропущені букви (завдання на дошці), і варіант

Ви переможете хвороби, якщо буд,..те обливатися холодною водою. Обливання сприяє зміцненню здоров'я.

II варіант

Ми, сонячні промені, знищу...мо бактерії, сприя...мо утворенню загару. Але намагайтеся приймати нас в міру.

-Дієслова яких дієвідмін були використані в реченнях? Як ви їх розрізняли? -Про що йшлося? (Про загартовування).Здоровчик показує ці дії в алгоритмі.

  1.      Завдання-гра «Розкажи про вчорашній день»

-Від іменників утворіть і запишіть дієслова. В якому часі їх вживатимемо? (У минулому)

Плавання- плавав, плавала, плавало, плавали.

Біг - бігав, бігала, бігало, бігали.

Стрибок - стрибав, стрибала, стрибало, стрибали.

-Як змінюються дієслова минулого часу? (За числами і за родами). Фізкультхвилинка Станьмо, друзі чітко в ряд І одержим фіззаряд.

-Де ще ви можете одержати фіззаряд? (На уроках фізкультури, займаючись спортом.)Про це нам теж говорить Здоровчик.

  1.   Групове завдання

-Щоб відкрити наступний рядок алгоритму, Здоровчик пропонує виконати завдання в групах.

  1.     група

Вставити в текст дієслова теперішнього часу 111 особи однини.

Вітамін А ... на ріст дитячого організму, ...стійкість до захворювань. Він ... у вершках, молоці, моркві, шипшині.

Слова для довідки: міститися, впливати, покращувати.

  1.    група

Вставити дієслова майбутнього часу III особи однини.

Вітамін С ... у шипшині, лимонах, малині, агрусі. Якщо його ... в організмі, то це ... до хвороби ясен.

(Презентують результати роботи)

-Дієслова яких часів ви використали? (Теперішнього і майбутнього)

-Як вони змінюються? (За часами та особами)

-Використовуючи дієслова-підказки Здоровчика, складіть повний алгоритм зміцнення здоров'я, прочинаючи словами « Якщо ви ...»

Дієслова-підказки майбутнього часу:

будете дотримуватися, будете одержувати, будете мати, будете впроваджувати, будете займатися, будете отримувати, матимете.

(Повний алгоритм

Якщо ви будете дотримуватися режиму дня, будете одержувати позитивні емоції, будете мати здоровий сон, будете впроваджувати загартовування, будете займатися фізкультурою і спортом, будете отримувати повноцінне харчування, то матимете міцне здоров'я).

  1.     Підсумок уроку, оцінювання

-Яка частина мови нам сьогодні допомагала у складанні алгоритму? (Дієслово)

-Що ми про нього дізналися нового?

  1.       Домашнє завдання

Відповіді на запитання з мовної теми « Дієслово»

 

 

docx
Додав(-ла)
Ігнатова Марія
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
22 жовтня 2019
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку