Узагальнення та систематизація вивченого з теми «Числівник».

Про матеріал
Поглибити, узагальнити й систематизувати знання учнів про числівник як частину мови; удосконалити орфографічні навички; розвивати вміння виділяти головне, аналізувати мовний матеріал, узагальнювати факти; виховувати любов до слова.
Перегляд файлу

Урок-атракціон

          Тема. Узагальнення та систематизація  вивченого з теми «Числівник».

Мета: поглибити, узагальнити й систематизувати знання учнів про числівник як частину мови; удосконалити орфографічні навички; розвивати вміння виділяти головне, аналізувати мовний матеріал, узагальнювати факти; виховувати любов до слова, повагу до символів своєї держави.

        Обладнання: карта ігрових атракціонів  «Мовознавчого парку»

                                            Епіграф уроку:«Мудрим ніхто не родився, а навчився»

Хід уроку

І. Організаційний момент.

День добрий, друзі! Ще один урок

До вас прийшов за розкладом сьогодні.

Отож озброймось книгою й пером,

Щоб упірнути в мовную безодню!

Тож старайтесь працювати плідно

Протягом всього уроку,

Щоб всі знали на «відмінно»

Мову рідного народу!

Оголошення теми та мети уроку.

        Сьогодні буде незвичайний урок. Ми  відвідаємо ігрові атракціони  «Мовознавчого парку».

       Словникова робота.

Атракціон — розважальний об'єкт, буквально в перекладі з французького означає «такий, що приваблює». Спочатку атракціонами називали найбільш видовищні циркові номери. Проте потім, з появою розвиненої індустрії розваг, атракціонами стали називати різні об'єкти в парках розваг.

        Щоб потрапити на атракціон, потрібно придбати квитки. Звичайно, грошовою одиницею будуть ваші знання.

Сподіваюсь, на уроці вам допоможуть слова епіграфа « Мудрим ніхто не родився, а навчився». До речі, на якому уроці ви чули це прислів'я? (урок літературного читання, Леся Українка «Біда навчить»)

Очікування від уроку

Мотивація навчальної  діяльності школярів.

  Колективне вироблення правил гри на атракціонах.

Перш ніж розпочати здобувати квитки знань, давайте виробимо правила, яких усі потім будемо дотримуватися.

- Ми всі – одна команда.

- Один за всіх і всі за одного.

Як ми будем працювати?

Учні. Дружно і активно.
Учитель. Як же будете відповідати?
Діти. Швидко, точно, вміло.
Учитель. Тож часу не гаємо,
Учні. Беремося за діло.

       Тому треба зосередитися, згадати вивчене і …вирушаймо до атракціонів.

Узагальнення та систематизація знань.

Мовна загадка

  Що тримає всьому лад,

  Ще й полічить все підряд?

  По порядку поскладає,

  Бо тим числам лік він знає.

 Один, два, три, чотири...

 Певну кількість полічили.

 Перший, другий, третій...-

 Рядочками поскладали...

 Про що йдеться? Відгадали? ( Числівник )

 - Ми вивчили частину мови числівник. А сьогодні на уроці повторимо вивчене, закріпимо вміння розпізнавати числівники за питаннями, правильно їх вимовляти і грамотно записувати на письмі.

 До речі, числівник - чи не найменша за кількістю слів частина мови, яка нараховує їх усього кілька десятків. За частотою вживання серед інших слів числівник займає у нашому мовленні восьме місце.

        На вчительському столі лежить великий конверт «На старт». У ньому закодоване перше завдання «Знайди свою половину»

Ігровий прийом.(Вільне переміщення дітей по класу: один зачитує  запитання, а інший з правильною відповіддю повинен швидко підійти до нього).

- Що означає числівник?(8)

- Які числівники відповідають на питання «скільки?» (4)

- В яких відмінках вживаємо числівники сорок, дев'яносто, сто?(1)

- Які числівники вказують на порядок при лічбі?(3)

- З якою частиною мови вживаються числівники?(9)

        - На які три групи поділяють числівники?(2)

Код – 841392(колесо)

         Група, яка отримала найбільшу кількість квитків, має можливість відвідати оглядо́ве ко́лесо, або чо́ртове ко́лесо атракціон у вигляді великого вертикально встановленого колеса, до ободу якого прикріплені кабінки для пасажирів. В наш час колесо огляду є неодмінним атрибутом багатьох парків розваг. У східнокитайському Вейфані відкрили надсучасне колесо огляду без внутрішніх опор. Атракціон 150 метрів заввишки розташований на мосту через ріку Байланг.

 «Чортове колесо» має 36 кабін, кожна з яких може перевозити 10 пасажирів, -

У кожній кабіні вбудований телеекран. На ньому планують демонструвати кадри з панорамами атракціону в режимі реального часу. Також у кабінах працює Wi-Fi.

На будівництво колеса пішло 4600 т сталі. Один його оберт триває 28 хвилин.

http://texty.org.ua/mod/file/thumbnail.php?file_guid=76649&size=large

Каліграфічна хвилинка

Два   дцять  двадцять

тре  тє

  •              Запишіть транскрипцію з  коментуванням.
  •              Складіть речення з цим словом, знайдіть в реченні відомі частини мови.

Наступне завдання«Головоломка».

Запишіть і відгадайте загадки. Числа записати словами. Пояснити особливості вживання числівників з іменниками.

- Що за птах на 8 ногах?  / Комар /(7)

- Під 1 ковпаком 700 козаків.  / Мак /(3)

- Виходило 12 молодців, випускало 52 соколи та 365 лебедів. /Місяці, тижні, дні/.(4)

         - Коли сьогодні о 24 годині йде дощ, то чи можна сподіватися, що через 72 години буде сонячно? /Ні, бо буде ніч /(8)

Код 7348(лего)

Група, яка першою виконала завдання, отримує квиток на атракціон «Леголенд».

Якщо приїдете в Данію, відвідайте Леголенд. З назви зрозуміло, що цей парк побудований з лего, для цього конструктори використали близько 46 мільйонів деталей. Цей іграшковий комплекс вражає уяву, а надивившись, можна самому створити який-небудь шедевр з лего, покататися на поїзді і каное, вступити в битву з піратами, пошукати скарби, зустрітися з літаючим драконом.

Країна, збудована з лего

  •              Діти давайте пограємо в гру «Упорядник». Із змішаних числівників, які ви бачите на картках, перший варіант виписує у стовпчик числівники, які відповідають на питання скільки?, а другий варіант – який? котрий?. (2 учні працюють біля  дошки)

Перший   (7)

Десятий (3)

Три

Двадцять

Шість

Сотий (1)

Мільйон

Сто

Один

Десять 

Другий  (9)

Двадцятий (2)

Шістдесят

П’ятнадцять

Мільйонний (4)

       Третій

Код731924

 «Американські гірки»  є залізничною системою спеціальної конструкції, спроектованої так, щоб зчеплені між собою вагонетки з пасажирами, що прокочуються по ній, різко змінювали напрямок і швидкість руху. У парку Flamingo Land Park в Англії встановлені сталеві американські гірки з кутом нахилу 112 градусів. Таких немає більше ніде в світі.

Результат пошуку зображень за запитом "Mumbo Jumbo"

Фізкультхвилинка

Гра «Ребус»

 

100 лиця

3 буна

гор 1 а

мі 100

3 тон

г 1 а

пі 100 лет

3 зуб

смор 1 а

і 100 рія

ві 3 на

пі 2 л

(столиця(4), місто(8), трибуна(9), тритон, городина, година, пістолет, історія, тризуб, вітрина, смородина, підвал)

Код 489

Карусель атракціон, що становить собою обертову платформу, на якій установлені (або підвішені до даху, або прикріплені до центральної стійки) сидіння, зроблені найчастіше у вигляді конячок, автомобільчиків та інших тварин або транспортних засобів.

C:\Users\Администратор\Downloads\640px-ManègeLR1.jpg

Гра «Математичні перегони»

Розв’язування задачі.

На території Полтавської обл. багато річок. Довжина річки Псьол (в межах області) - 350 км., Ворскли - на 120 км. менше, Сули на 80 км. більше ніж Ворскли. Яка довжина річки Сули?(310)

- Дніпро має довжину 2201 км. Територією України Дніпро протікає 981 км. Якою є  довжина Дніпра на території інших держав?(1220)

- В Україні 458 міст, а селищ на 426 більше. Скільки селищ в Україні?(884)

Код 3128

Сімейний розважальний парк “Галактика” розташований у столиці нашої держави – місті Києві. Це унікальний, один з найбільших у Європі, критий тематичний парк площею 20 тис. м кв., в якому представлені новітні атракціони.

C:\Users\Администратор\Desktop\12B-1400x933.jpg

 

Гра «Морфологічний двобій» (Робота в парах).

Перший учень називає кількісний числівник, другий утворює від кількісного порядковий.

8, 30, 12, 42, 31,100, 15, 17, 108, 206.

Вісім - восьмий, тридцять - тридцятий, дванадцять - дванадцятий, сорок два - сорок другий, тридцять один - тридцять перший, сто - сотий, п’ятнадцять - п’ятнадцятий, сімнадцять - сімнадцятий, сто вісім – сто восьмий, двісті шість – двісті шостий.

Код 31

Арабські Емірати багаті своїми пляжами і пальмовими лагунами. Але саме тут розташувався найбільший парк розваг з автомобільною тематикою. У ньому все крутиться навколо машин, їх видів, моделей, технічних характеристик і, звичайно ж, трюків.

Парк відносно новий — він відкрив свої двері для відвідувачів тільки наприкінці 2010 року. На величезній площі в 86 000 квадратних метрів розташовано більше 20 атракціонів різноманітної складності. Тут і гори, і траси, і майданчики для зіткнень, які ми всі так любимо. Особливою гордістю парку є скляний тунель, де можна уявити себе гонщиком Формули-1. Американські гірки «Formula Rossa» розганяються до 250 км/год за 5 секунд. І таку поїздку ви точно пам’ятатимете довго.

C:\Users\Администратор\Desktop\Park-Ferrari-World.jpg

Зупинка «Літературна»- У назвах яких казок можна зустріти числа?

(«Два півника», «Дві кізочки», «Троє поросят», «Три ведмеді», Три мудрі поради»,

Вовк і семеро козенят», «Білосніжка і семеро гномів», «Дванадцять місяців»…)

Код (12)

       Всесвітньо відома дитяча письменниця Астрід Ліндгрен надихнула шведських архітекторів на створення тематичного парку. Вся площа 130 000 квадратних метрів буквально заповнена казковими персонажами і героями книжкових історій. Через те, що парк парк працює тільки в теплу пору року, з травня по листопад, тут завжди світить сонце і панує затишна атмосфера.

C:\Users\Администратор\Desktop\Astrid_Lindgrens_V-rld.jpg

       Зупинка Фразеологічна»

Прочитайте фразеологізми. Дайте відповідь на запитання, назвавши потрібний фразеологізм.

1. Як ви знаєте далекого родича? (Сьома вода на киселі)

2. Як відповісте людині, котра часто змінює своє рішення? (Сім п’ятниць на тиждень)

3. Що ви скажете людині, яка виснажливо, понад силу, важко працює? (До сьомого поту)

4. Що ви скажете тому, хто жорстоко експлуатує інших? (Дерти сім шкур)

6. Дуже далеко. (За тридев’ять земель)

7. Становище, коли небезпека загрожує з двох боків. (Між двох вогнів)

8. Дуже швидко сходити куди-небудь. (Одна нога тут, друга там)

9. Люди з однаковими вадами. (Одним миром мазані)

10. Дуже схожі (Як дві краплі води)

  Код 77777                 

"Гігантський каньон" (США)
Цей атракціон знаходиться у парку розваг "Glenwood Caverns". Розташований він на схилі провалля на висоті 400 метрів над річкою Колорадо.
Гойдалка вміщує чотирьох пасажирів. Вона розкачує їх на 112 градусів над горизонтом зі швидкістю 80 км на годину. Опинившись у найвищій точці, любителі гострих відчуттів можуть побачити під собою майже нескінченні провалля. Вся поїздка триває лише хвилину - та цього вистачає, аби отримати справді екстремальні відчуття!
Кажуть, автор атракціону скористався ним лише раз - і більше не ризикнув!

http://www.ogo.ua/images/articles/1567/big/1375022564.jpg

 Підбиття підсумків уроку-атракціону.

Ми з вами побували у «Мовознавчому парку», долали перешкоди мовних атракціонів. Сподіваюсь, що знання, здобуті під час вивчення теми, будуть міцними і допоможуть  вам долати не лише ігрові, а й реальні перешкоди.

       Поділіться, будь ласка, своїми враженнями від подорожі.

       Підсумок уроку

Вправа «Мозковий штурм»

Перший лист. Від кореспондента журналу «Пізнайко».

Він пропонує нам з вами пограти в гру «Так» -- «Ні» (За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал)

  •             Числівник вказує на предмет. (ні)
  •             Числівники відповідають на питання: Який? Яка? Яке? Які? (ні)
  •             Числівники бувають власні і загальні (ні)
  •             Числівники пов’язані з іменником (так)
  •             Кількісні числівники відповідають на питання: Який? Котрий? (ні)
  •             Порядкові числівники відповідають на питання: Скільки? (ні)
  •             За складом числівники бувають прості, складні і складені (так)
  •             1, 5, 9 – прості числівники (так)
  •             13, 19, 20 – складні числівники (так)
  •             365, 25 – складений числівник (так)

Рефлексія «Незакінчене речення»

                                                  Повторив про

                                                  Запам’ятав, що

    Я                                           Дізнався, що

                                                  Здивувався, що

                                                  Горджуся тим, що

Отже, в яких сферах нашого життя нам знадобляться знання з теми «Числівник»?

Ось і закінчився урок!

І продзвенить для вас дзвінок!

Працювали добре друзі,

Відпочиньте  по заслузі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
25 жовтня
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку