Конспект уроку "Узагальнюючий урок з теми "Weather and Nature"

Про матеріал

Дуже цікавий урок!

Практичні задачі:

повторити вивчені лексичні одиниці та практикувати у використанні їх у практиці

розвивати вміння читати та аудіювати тексти, ігноруючи незнайомі слова.

Цілі:

Освітня: розширити знання учнів про таке граматичне явище, як теперішній неозначений час.

Розвиваюча: розвивати вміння робити усні та письмові повідомлення про явища природи, використовуючи зорові опори.

Виховна: прищеплювати любов до природи, викликати інтерес до природних явищ та бажання вивчати їх. Формувати командний дух.

Перегляд файлу

Похожее изображениеЗагальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4

Покровської міської ради

Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила

вчитель англійської мови

ЗОШ І-ІІІ ст..№4

Швидкіна Дар’я Ігорівна

 

 

 

 

 

 

Покровськ

Тема: Природа та погода.

Підтема : Узагальнюючий урок з теми «Природа та погода».

Практичні задачі:

повторити вивчені лексичні одиниці та практикувати у використанні їх у практиці

 розвивати вміння читати та аудіювати тексти, ігноруючи незнайомі слова.

Цілі:

Освітня: розширити знання учнів про таке граматичне явище, як теперішній неозначений час.

Розвиваюча: розвивати вміння робити усні та письмові повідомлення про явища природи, використовуючи зорові опори.

Виховна: прищеплювати любов до природи, викликати інтерес до природних явищ та бажання вивчати їх. Формувати командний дух.

Обладнання:  персональний комп’ютер, мультимедійний проектор, екран, авторська презентація  Microsoft Power PointWeather and Nature”, роздатковий матеріал.

Хід уроку.

  1. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.
  1. Привітання і повідомлення теми та мети уроку.

Good morning, children!

Good morning, teacher!

  Dear pupils. I am glad to see you here. I am sure you are ready for active work. Our topic today is “Nature and Weather”. (слайд1)During the lesson you should remember everything about nature, seasons of the year, the weather in England and Ukraine.

Look, you’ve got two picture labels.(слайд2)

- If you are good – draw sun rays.

- If you feel bad – draw rain drops.

- Stick your pictures on the board.

 Уведення в іншомовну атмосферу.

  1. Виконання пісні «What’s the weather?»(слайд3)

 (Учні дивляться на екран та співають пісню)  

So let’s start our class with one of our favourite songs about the weather.

What’s the weather? It’s sunny.

What’s the weather? It’s rainy.

All together that’s the weather.

Sun, rain, wind, storm.

Hot, cold, cool, warm.

 

What’s the weather? It’s cloudy.

What’s the weather? It’s windy.

All together that’s the weather.

In the summer it’s hot.

In the winter it’s not.

In the spring have a flower.

In the autumn have a shower.

 

What’s the weather? It’s frosty.

What’s the weather? It’s foggy.

All together that’s the weather.

Sun, rain, wind, storm.

Hot, cold, cool, warm.

 

What’s the weather? It’s snowing.

What’s the weather? It’s blowing.

All together that’s the weather.

In the summer it’s hot.

In the winter it’s not.

In the spring have a flower.

In the autumn have a shower.

All together that’s the weather.

2. Фонетична розминка.

Look, at the blackboard. Listen the poem and think what sound will you hear more often.(слайд4)

Weather the weather is wet,

We must not fret.

But we’re thankful together,

Whatever the weather.

3. Лексична розминка. Інтерактивна вправа «Brain-storming»(слайд5)

- Let’s remember the words which are connected with our topic. Answer the questions:

What day is it today?

What season is it now?

What can you see on the ground?

What season comes after autumn?

What season comes after winter?

What season comes after spring?

What season comes after summer?

What month is it now?

What are winter months?

What are spring months?

What are summer months?

What are autumn months?

What is the weather like today?

 

  1. Основна частина уроку.
  1. Постановка задачі, виклик інтересу.
  • Today we will make a weather  forecast, but at first let’s remember all words from the topic “Weather and Nature”
  1. Find the weather words. (слайд6)

Sunnydgwindytkrainyvfstormydcloudybnhotgwarmvcoldcfoggynsnowyjweather

 

  1. Графічний диктант. (слайд7)
  • I know that you like Art lessons very much. Lets draw.

Ви всі дуже любити малювати. Так ось. Ми художники та поети. Зараз я вам роздам малюнки. Вони всі були різнокольорові. Але пройшов сильний дощ - і фарба зникла.

Ваше завдання - зафарбувати малюнки, але певними кольорами.

The bird is grey,

The flower is blue,

The tree is green,

The sun is yellow,

The cloud is white,

The butterfly is bright.

T: Перевіримо, хто правильно розмалював  (на дошці правильно розмальований малюнок)

  1. Релаксація.(слайд8)
  • Послухайте мелодії, заплющте очі та уявіть собі пору року.
  • What season have you already imagined?
  1.  Виконання письмового завдання. Робота в парах. (слайд9)

Task on the blackboard. Write down the words and word-combinations from the box into the right columns.

Grey clouds cool weather, a strong wind, rain, a blue sky, summer dresses, winter holidays frosty weather, green trees, snow, first flowers, raincoats, vegetables July, hot weather, yellow leaver skating-rink, March, summer holidays, to lie in the sun.

Spring  Summer  Autumn  Winter

  1. Фізхвилинка ( слайд10)

(під  музичний супровід)

  1. Робота з текстом
  • Pre-readning tasks. (слайд11)

Weather word bank.

1

State

стан

2

Heat

спека

3

Wetness

вологість

4

Dryness

сухість

5

Calm

затишність

6

cloudness

хмарність

7

weatherman

метеоролог

8

natural features

природні риси

9

weather station

метеостанція

10

weather forecast

прогноз погоди

11

Space

космос

12

Collect

збирати

 

  • Reading (слайд12)

Weather is a part of nature. Weather is the state of the atmosphere at a particular place during a short period of time: heat or cold, wetness or dryness, calm or storm, clearness or cloudness.  Weathermen study natural features. They collect information from ships, planes weather stations and space stations. So they can understand what the weather will be like during the next few days. Then they make a weather forecast. With the help of weathermen we know what clothes to choose for the day.

The weather forecast.

Good evening! And here is the weather forecast for tomorrow. In the Western Ukraine it will be cold with snow in the mountains. In the north of Ukraine it will be a wet day with rainstorms that will move to the east during the afternoon.  The weather in the centre of Ukraine will be dry but cloudy. In the south of Ukraine the day will be bright and clear with a lot of sunshine but it may be windy in the evening.

Post- reading  task.(слайд13-15)

Teacher: You have a table with the weather forecast in different regions of Ukraine. You should make a forecast.

City

Weather

Temperature

Clothes

Dnipro (autumn)

 

Cloudy/ windy

Rainy (in the afternoon)

7 degrees above zero

Take your umbrella

Kharkiv

(summer)

Hot/sunny

Windy (in the evening)

30 degrees above zero

Put on your hat

Pokrovsk

Snowy/ frosty

Windy (in the morning)

10 degrees below zero

Put on your warm clothes

 

Good morning! And now it’s time for weather forecast with _______(name) for tomorrow, ________(the day of week), the 17th  of ___________(month) in______ (city). It will be ____and______. It may be ______in the__________. The temperature will be about _________

Don’t forget to______.

  • Grammar. Comparative and superlative forms of adjectives . Writing.

А) повторення правил, гра «Пазли» (слайд16)

 

Comparative

Superalative

1) односкладові прикметники, 2) прикметники із закінченням –е,

3)двоскладові прикметники с наголошеним другим складом.

Утворюється за допомогою суфікса -er.

Утворюється за допомогою додавання суфікса -est та означеного артикля the

cleaner

the funniest 

1) багатоскладові прикметники, 2) двоскладові прикметники з наголошеним першим складом

Утворюється за допомогою слова more.

Утворюється за допомогою слова most та означеного артикля the перед прикметником

more expensive

the most interestin

 

Б) самостійне виконання вправ (слайд17)

Учні виконують граматичні завдання індивідуально.

Утвори форми вищого і найвищого ступеня слів у дужках і заповни пропуски.

1) August is _____________________ than February. (long)

2) English is _____________________ than Mathematics. (difficult)

3) Nick is ________________________ boy in our class. (tall)

4) June is _____________________ than February. (warm)

ІІІ. Заключна частина

  1. Рефлексія (слайд18)

- What task was difficult for you?

- What was interesting?

- What topic did we learn?

-  You’ve got two picture labels.

- If you are good –draw sun rays.

- If you feel bad – draw rain drops.

- Stick your pictures on the board to the another part.

- compare, how many pictures of sun do you draw at the beginning and at the end of the lesson.

     2. Домашнє завдання.(слайд19)

Повторити вивчену лексику, скласти 5 речень використовуючи ступені порівняння прикметників.

3. Виконання пісні “A time for another year” (слайд20)

Dear friends! Our lesson is coming to an end. It’s time to say good-bye. We’ve done much at the lesson. We read, listened to the text, did exercises on the texts, you sang songs you presented your projects. You were great!  You all get good and excellent marks.

January, February, March

April, May and June

July and August, goodbye summer

Autumn’s coming soon

Hey September, October, November

It’s December, winter’s here

Goodbye Christmas, that’s the end

Time for another year. (Twice)

 

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
1902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку