Конспект уроку в 11 класі за підручником Нерсисян

Про матеріал
Конспект уроку для 11 класу за підручником Нерсисян "Мій рідний дім. Інфраструктура."
Перегляд файлу

План-конспект уроку англійської мови у 11  класі                            Дата 17.01

Тема уроку/ The subject of the lesson: Місце де я живу. Інфраструктура

Мета/Aims:

  • ознайомити з новим лексичним та граматичним матеріалом;
  • навчати та тренувати вживання вивчених ЛО, МЗ та ГС в усному та писемному мовленні за темою;
  • удосконалювати навички читання, письма, аудіювання, говоріння;
  • розвивати мовні та мовленнєві навички учня за темою;
  • прищеплювати інтерес до вивчення іноземної мови, усвідомлення її значимості в житті суспільства;
  • виховувати толерантне ставлення учнів один до одного,вміння співпрацювати та допомагати.

 

Хід уроку/ Procedure

  1. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

Привітання/Greeting:

Good morning! Nice to meet you! Welcome to our

English lesson! How are you today?

Повідомлення теми,мети уроку/Aim of the lesson:

Today  we are going to speak about a place to live.

Cheking on homework

  1. Основна частина уроку.

Подання лексичного та граматичного матеріалу/Presenting vocabulary, grammar:

VOCABULARY

 Ex. 1 p. 96

Townscape: a ruined castle, a beautiful harbour, an industrial area, a famous museum,  a market stall, a stunning view. Landscape: a river bank, a dense fog, a steep hill, a breathtaking sight.

Ex. 2 p. 96 

For example: 

 

URBAN LIFE 

RURAL LIFE

pollution 

polluted: gas emissions… 

rural areas are free  from air pollution or  less polluted

nightlife 

diverse

 

cost of living 

high 

reasonable

local  

facilities

good quality local public services, including  education, training opportunities, health  care, community facilities, social and  recreational activities (sporting clubs,  shopping malls, etc.)

poor

property  

prices

sky-high, exorbitant 

moderate

nature 

wonderful parks, reserves 

fabulous, astonishing,  marvelous and  

breathtaking sights 

transport  

and traffic

convenient traffic route 

no traffic jams

opportunities 

good education, career promotion, high  salary

 

flow of life 

quick 

slow

population 

often overpopulated 

a low population density

crime rate 

high 

lower

life standard 

high 

lower

 

READING 

Ex. 4 p. 97 
1) cobbled streets 2) easy to get around 3) hosted 4) historical heart 5) metropolis 6) standard of living 7) start-up scene 8) hot spot 9) financial hubs 10) skyline 

Ex. 5 p. 97

 For example:  welcoming, diverse, laid back,  vibrant, aesthetic, captivating. Negative: bustling, through the roof Antonyms:

bustling – calm 

iconic – unrecognizable through the roof – low cosmopolitan – provincial

thriving – declining 

affordable – costly 

welcoming – unfriendly diverse – similar

laid back – tense 

vibrant – spiritless 

aesthetic – inartistic, ugly captivating – repulsive

 

Ex. 6, p.97

For example:  

London is continually recognized as one of the world’s most cosmopolitan, culturally diverse and captivating cities

GRAMMAR

Ex. 7 p. 98

1) in 

2) in 

3) at 

4) on 

5) in; on 6) on; in 7) at 

8) at 

9) on 

10) at 

11) at; in 12) at; in 

13) at; on 14) in; at 15) at 

16) at 

17) in 18) at 19) in 20) in

 

 SPEAKING

Ex. 8 p. 99

Ex. 10 p.99

  1. Заключна частина уроку.

Підсумки уроку/Summarizing

Домашнє завдання/Home tasks

Ex. 11 p. 99

docx
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку