17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Конспект уроку в 4 класі "Закріплення вивченого матеріалу. Вправи на визначення відмінків у реченні"

Про матеріал

Інтерактивні вправи; народознавчий аспект; міжпредметні зв'язки (українська мова, література, природознавство); збагачення словникового запасу учнів; розвиток логічного мислення

Перегляд файлу

Урок 6

 

Тема: Закріплення вивченого матеріалу. Вправи на визначення відмінків у реченні

Мета: вчити учнів за допомогою відмінкової форми іменника визнача­ти відмінок прикметників у реченнях; розвивати словниковий за­пас учнів; виховувати любов до рідної мови, до народної пісні.

Засоби навчання:  вірші, прислів'я про Батьківщину, запис "Пісні про рушник" на слова А. Малишка.

 

Хід уроку

 

I.  Організаційно-мотиваційний етап

II.  Організація навчальної діяльності, спільної творчої роботи

1.  Фронтальна бесіда

- Яка частина мови називається прикметником?

-  За чим змінюється прикметник?

-  Як визначити відмінок прикметника в реченні?

2.  Перевірка домашнього завдання. (Вправо 222.)

-  Текст вправи — це розповідь чи опис?

-  Прочитайте речення із дібраними з довідки прикметниками.

- Які головні члени у перших двох реченнях другого абзацу ви підкрес­лили?

3.  Самостійна робота

- Спишіть вірш.

- Підкресліть прикметники разом з іменниками, визначте їх число, рід і відмінок.

У рідному краї і серце співає,

Лелеки здалека нам весни несуть.

У рідному краї і небо безкрає,

Потоки, потоки, мов струни, течуть.

Тут мамина пісня лунає і нині,

Її підхопили поля і гаї.

Її вечорами по всій Україні

Співають в садах солов'ї.

                               М. Бакал

4. Повтор вивченого матеріалу

5. Каліграфічна хвилинка.

Бб   ба   ать   щі   вн   батьківщина

Можна все на світі вибирати, сину,

вибрати не можна тільки Батьківщину.

                                                     В. Симоненко

-  Як ви розумієте рядки поезії "Лебеді материнства"?

-  Доберіть прикметники  до іменника Батьківщина.

6.  Робота з підручником. (Вправа 223.)

а)  Читання вірша і визначеним його теми.

б)  Відшукування прикметників, вжитих у переносному значенні.

в)   Визначення  відмінків прикметників з поясненням своїх міркувань.

г)  Ознайомлення з правилом, с. 113.

7. Тренувальні вправи

1) Робота з текстом (за вправою 224).

-  Визначте головну думку тексту.

- Доберіть до нього заголовок.

-  Виконайте друге завдання вправи.

-  Зверніть увагу на прикметники з посиленою ознакою, які є в да­ному тексті коротшою, цікавішою. (Учні встановлюють, що вони утво­рені від прикметників коротка, цікава.)

   А які форми за цим зразком можна утворити від прикметників дзвінкий (дзвінкіший), веселий (веселіший), бадьорий (бадьоріший).

  Виконайте звуко-буквений аналіз слова єднає.

2) Поетична хвилинка.

 

 

Батьківщина

Що таке Батьківщина?

За віконцем калина,

Тиха казка бабусі,

Ніжна пісня матусі,

Дужі руки у тата,

Під тополями хата,

Під вербою криниця,

В чистім полі пшениця,

Серед лугу лелека,

І діброва далека,

І веселка над лісом,

І стрімкий обеліск.

                    П. Боднарчук

- Які прикметники допомагають відповісти на питання: що таке Батьківщина?

3) Робота з прислів'ями. (Записані на дошці.)

- Відновіть прислів'я, поясніть їх зміст. Спишіть прислів'я.

 


У рідній стороні

Рідна земля

Від рідної землі віє теплом,

Всюди добре,

 

і в жмені мила.

від чужої — холодом.

і камінець знайомий.

а в рідній хаті найкраще.


- Підкресліть прикметники і визначте їх відмінок.

4) Тлумачний словниково-логічний диктант.

а)  Той, хто дотримується порядку, точності. (Акуратний, охайний, чепурний.)

б)  Який має велику силу. (Могутній, потужний, сильний, міцний.)

в)  Дуже   розумний, той, що знає життя і має досвід. (Мудрий, досвідчений.)

г)  Який іде за попереднім. (Наступний.)

г)  Який має або вилає приємний запах, аромат. (Запашний, пахучий, ароматний, духмяний.)

д)  Той, що віддає усі сили і знання для виконання якоїсь роботи. (Працьовитий.)

є) Який має широко розкинуте гілля (про дерева, кущі). (Розлогий, крислатий, гіллястий.)

-  Складіть речення з двома прикметниками (на вибір) і визначте їх відмінок.

ІІІ. Оціночно-результативний етап

1.   Продовжіть речення

   Прикметник змінюється за... .

   Щоб визначити  відмінок прикметника, потрібно ....

2.   Гра "Загубився прикметник"

  Пригадайте і вставте у текст "Пісні про рушник" А. Малишка про­пущені прикметники.

... (Рідна) мати моя, ти ночей не доспала,

І водила мене у поля край села,

І в дорогу ...(далеку) ти мене на зорі проводжала,

І рушник ...(вишиваний) на щастя дала.

Хай на ньому цвіте ...(росяниста) доріжка,

І...(зелені) луги, й  ...(солов'їні) гаї,

І твоя незрадлива ...(материнська)... (ласкава) усмішка.

І засмучені очі ...(хороші) твої.

(Використовується запис пісні.)

IV. Організаційно-повязуючий етап

С. 113, правило; вправа 225.

doc
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку