Матеріал до уроку.Фронтальне опрацювання матеріалу блоку "ТЕКСТ" за Комбінованою системою М.П.Гузика

Про матеріал
  • 1. Технологія навчання за комбінованою системою М.П.Гузика
  • 2.Першою складовою технології комбінованого навчання є урок вивчення нового матеріалу (РМБ). Його мета – засвоєння учнями формальних знань (теорій, термінів, понять) на репродуктивному рівні.
  • 3.Для цього уроку вчитель готує блок навчальної інформації – своєрідний друкований посібник, виконаний на окремих аркушах, які роздаються учням. Блок містить назву теми, перелік проблем, які слід розібрати і репродуктивно засвоїти, список основної і допоміжної літератури, розгорнутий зміст блоку навчальної інформації. Як правило, зміст блоку базується на уже засвоєних учнями знаннях і є максимально лаконічним викладом матеріалу.
  • 4.Наступним уроком є урок фронтального опрацювання навчального матеріалу (ФОМ). Має на меті осмислення учнями навчального матеріалу і формування умінь і навичок. Структура його така: 1) повторення учнями блоку навчальної інформації; 2) фронтальне виконання завдань, визначених спеціальною програмою; 3) фіксація по пам`яті відповідей на основі запитань у зошиті; 4) контрольне опитування.
  • 5.Даний урок - урок фронтального опрацювання матеріалу (ФОМ) блоку "Текст"
Перегляд файлу

№9, №10, №11  ФОМ      Фронтальне опрацювання матеріалу блоку №2 (3 год.)

 

Тема:     Текст ( №2)

Девіз уроку:Маленька праця краща за велике безділля. (Народна мудрість)

 

C:\Users\Iam\Desktop\images.jpgІ. Робота  над засвоєнням понять, визначень, правил

1. Повторення тез 4.1 – 5.1. блоку «Текст».

2. Усно дати відповідь на питання:

   Що таке текст?

   Назви найголовніші ознаки тексту?

   Які є тексти?

   Що таке текст - розповідь?

   Що таке текст - опис?     

   Що таке текст - міркування?     

  З яких частин складається текст?

 

ІІ. Відпрацювання практичних умінь і навичок

 

Вправа 1.               Удоскональ текст, поставивши слова в потрібній формі. До слова калина

                               добери споріднені слова.

 

Колись у (кожна ) хаті на рушниках, (скатерті), (сорочка) квітли (багряний) маки,  (співучий)  калина,( дубових) листя. Дуб був священним деревом слов’ян. (Червоний) калинонька уособлювала (молодий) дівчину. (Калинова) кетяги є символом нашої України.

 

Вправа 2.               Розмісти речення в такому порядку, щоб утворився текст. Запиши 

                               утворений текст.

На узліссі

З надламаної гілки сльозиться сік. Ласкаво пригріває сонечко в лісі. Однак чує вона кожен шерех, кожен тривожний звук. Вже набубнявіли бруньки на деревах. Вийшла на узлісся стара лосиха з довгоногим лосеням. Задрімала проти сонця.

 

Вправа 3.               Розмісти частини тексту в правильному порядку і запиши.  Це опис чи

                                 розповідь? Доведи.

Райдуга в бурульці

Юрко стоїть, затамувавши подих від здивування. Красива бурулька, мов райдуга.

На даху біля бурульки сидять горобці та й цвірінькають. Вони теж милуються бурулькою – райдугою.

Вдень почав танути сніг, капали краплі з дахів. А вночі знову підморозило.

Вийшов з хати Андрійко і побачив велику крижану бурульку. Вона звисала з даху. Зійшло сонце, і бурулька заблищала різнобарвними вогниками – синім, рожевим, червоним, блакитним, жовтим…

 

Вправа 4.               Прочитай текст. Знайди в ньому недоліки. Поміркуй, як їх можна

C:\Users\Iam\Desktop\картинки\син.jpg                                виправити. Запиши вдосконалений текст.

Синичка

                                Одного разу Юрко побачив на дереві синичку. Синичка сиділа на гілці,

                          не ворушачись, і Юрко подумав, що синичка спить. А потім він побачив

                          синичку на снігу. Здавалося, синичка замерзла. Хлопчик узяв синичку,

                          відігрів, нагодував і випустив.

 

 

C:\Users\Iam\Desktop\картинки\бер.jpgВправа 5.                Прочитай текст і визнач його тип (розповідь, опис, міркування). Випиши                                      речення, в якому висловлюється твердження.

Світ прекрасний навколо тебе –

Сонце яснеє і синє небо,

Птахи і звірі, гори і ріки –

Нехай він буде таким навіки

Нехай людина добро приносить,

Бо світ навколо любові просить.

 

Вправа 6.                Спиши текст, ставлячи потрібні розділові знаки в кінці речення.

                                 Підкресли спонукальні речення.

Молода берізка вибігла на узлісся і зупинилася чого це вона так відірвалася від

 своїх подруг мабуть, зрозуміла, що тут більше простору і сонячного проміння ось

 чому вона і вища і кучерявіша від інших беріз рости, берізко, звеселяй землю

 своєю красою.

 

 

Вправа 7.                 Склади твір – мініатюру за початком.

           Ліс – це величезний природний цех, який дає нам….

 

Вправа 8.                 Прочитай текст. Про що в ньому розповідається? Це опис чи міркування?

                                    Доведи. Запиши речення, в якому висловлюється твердження.

Обкладинка – важлива частина книжки, її обличчя. На обкладинці друкується прізвище автора, назва книги. Обкладинка оберігає книгу, робить її красивою.

 

 

 

Творчі завдання

 

Вправа 9.                 Склади  розповідь за поданим зачином.

Сьогодні Наталочка на уроці рідної мови поринула у мрії. «От якби, - думала вона, - мені чарівну ручку»…

 

Вправа 10.                  Склади опис котика і запиши.

У Дениса був кіт Васько. ….

 

Вправа 11..                 Склади міркування за початком. Запиши.

Книгу треба берегти…..

 

Вправа 12..                 Склади розповідь за коротким сюжетом.

Учень довго хворів і не ходив до школи. Друзі взялися допомагати йому. Учень перейшов у четвертий клас.

 

Вправа 13                  Поділи текст на абзаци і добери заголовок.

Чудова серпнева ніч‼  До самої землі схилилось небо. В степу гуркочуть трактори. Вони орють землю і сіють озимину. Зерно пшениці падає в теплу землю. Зі степу линуть п'янкі пахощі пізнього літа і нічний переклик польових мешканців.

 

 Вправа 14                  Напиши замітку до газети про незвичайну пригоду під час канікул.

 

Вправа 15                   Напиши запрошення своїм рідним

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Колісник Анна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
1259
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку