22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Урок на тему «Загальне поняття про дієслово як частину мови. Роль дієслова в реченні»

Про матеріал

Інтерактивний урок , протягом якого вчитель повинен повторити і поглибити знання учнів про граматичні ознаки дієслова; сформувати вміння розпізнавати діє­слова серед інших частин мови; вчити правильно вживати дієслова у власних висло­влюваннях;розвивати творчу, уяву;

виховувати учнів на традиціях народного характеру; прищеплювати любов до рідної землі.

Перегляд файлу

Урок української мови в 4 класі

 

Тема:Загальне поняття про дієслово як частину мови. Роль дієслова в реченні.

 

Мета: Повторити і поглибити знання учнів про граматичні ознаки дієслова. Сформувати вміння розпізнавати діє­слова серед інших частин мови; вчити правильно вживати дієслова у власних висло­влюваннях;розвивати творчу, уяву;

виховувати учнів на традиціях народного характеру; прищеплювати любов до рідної землі.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Форма уроку: інтерактивний урок.

 

Хід  уроку

 

І.Організація класу до уроку.

- Любі діти! У наш клас завітали гості. Привітаймо в до­брий час гостей посмішкою і миром.

 

Ми вам раді, люди добрі;

І вітаєм щиро вас;

І запрошуєм ласкаво

На урок в 4 клас.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і завдань уроку.

  • Урок наш почну з поетичних рядків. Прослухайте і ска­жіть, чим дорога рідна земля автору і нам з вами.

 

Бував я не в однім вже краї,

Багато дива бачив там,

Краси яка хіба є в раї,

Однак там жити не бажав,

Вернувсь додому

Хоч не маю й частини.

Всіх щедрот тих тут

Нема ,проте , як ти мій краю,

Бо ти найкращий в світі кут.

- Дорога земля своєю історією, людьми, традиціями.

- Які традиції українського народу ви знаєте?

 

2.Вибірковий диктант.

З поміж продиктованих слів назвіть і запишіть тільки слова, які належать до частини мови, яку ми ще не вивчили:

Діяти, веснянки, щедрівки, ми, масляна, існують, обжинки, віночок, єднатися, сміється, ловити,орати, писанка, хоровод, виорати, колядки, оглянулася, шостий, веселі. (діяти, існують, єднатися, сміється, ловити,орати, виорати, оглянутися).

 

- Підкресліть першу букву в кожному записаному дієслові. Прочитайте утворене слово.(Дієслово)

- Це і є тема нашого уроку.

- Сьогодні ми повторимо правила й виконаємо вправи, які допоможуть вам узагальнити й систематизувати знання з теми Дієслово. Ви будете вчитися міркувати, використовувати свої знання на практиці, колективно працювати,допомагати товаришам.

 

3.Хвилинка каліграфії.

- Пригадайте ,як пишуться велика і мала букви (де). Пропишіть 1 рядок Д, д, сл , ло, ов, дієслово.

 

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.

1.Робота за підручником.

Впр.77.-колективно.

- Записати споріднені слова,розібрати за будовою.

- На які питання відповідають дієслова

Впр.78.(творче завдання).

-Як одним словом сказати,що зображено на малюнку.

Буря.

Доберіть синоніми до слова буря.

Буря,гроза, негода.

-За допомогою малюнка і вірша,що до дається до вправи напишіть твір мініатюру.Впр.79.(самостійно.)

Фізкультхвилинка.

Пісня - гра “Мак”.(З народного)

 

2.Підготовка виведення висновка.

- Про які слова говориться в вірші?

 

Вони хочуть діяти ,а не сидіти,

творити,співати,радіти,летіти

Вони будь-яку дію означають сміло

Що робить? Що буде робити? Що зроблять?

Питають нас всі –

ми відкажем слова.

 Виблискує,буде світить,запалила.

А мова із ними багата й жива -

така їхня суть - бо вони дієслова.

- Яка частина мови є дієсловом?

- На які питання вони відповідають?

Яким членом речення найчастіше буває дієслово?

3.Читання правила за підручником(ст..43.)

4.3акріплення матеріалу.

  • Гра (Спіймай дієслово.)(Використовується народна 

пісня – гра “Явтух” (З народного)

  • Групова робота.

- За поданим малюнком скласти твір-опис(Усно.)

а)Останній подих зими.

б)Весна прийшла.

- Визначте, до якого малюнку підходять ці віршовані рядки:

 

Утікай, утікай, біла зимонько,

Вже нема, вже нема в тебе силоньок

Йде Весна, йде Весна-чарівниченька,

Потемніє, почорніє твоє личенько.

 

Піду я далі лугами й лісами,

Встелю землю килимами,

Я теплом людей зігрію

І здоров'я вам навію.

З рідним словом щоб зростали,

Щоб звичаї пам'ятали.

 

  • Робота в парах.

Гра (3 єднай частини цілого )

- До кожної смужки слід дібрати частину-відповідник, скласти повне прислів я.

- Зачитайте повне прислів'я, яке ви склали, вкажіть в ньому дієслова.

Щоб людиною стати               Зате легко носити,

Не соромся запитувати про те   Хто хоче вчитися

Добре того вчити       Чого не знаєм  

Тяжко знання добувати     треба працювати

 

  • Складання віршика - буріме

-В ньому треба дібрати підходящі за змістом рими.

Будемо весну(стрічати)

Та віночки(сплітати)

А віночки (сплетемо)

Хороводом (підемо)

 

IV. Підсумок уроку.

   Дорогі,діти,ми перегорнули останню сторінку нашої мовної скарбнички урок української мови підходить до кінця, але ви збагатилися знаннями. Скажіть, що ми з'ясу­вали на уроці?

 

V. Домашнє завдання  

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Криган С. Г.)
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку