11.12.2013р. 5 клас
Тема. Розвиток мовлення. Лист. Адреса
Мета:
- розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення та зв’язне мовлення, творчі
здібності учнів;
Тип уроку: комбінований
Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, конверти з листами, дидактичний матеріал (завдання, чистий аркуш)
Хід уроку
І. Мотиваційний етап (1 слайд)
1).З’ясування емоційної готовності до уроку.
Сьогодні ми маємо честь приймати велику делегацію гостей у нашій шкільній домівці. Отож ви сьогодні і учні і господарі.
Бажаю вам удачі!
2).Актуалізація суб’єктного досвіду.
- Чи любите ви свята, приймати вітання подарунки?
- А яке свято незабаром, його дуже люблять діти?(2 слайд)
- Що треба зробити, аби святий Миколай приніс вам гостинець? (написати лист)
- Чи писали ви листи? А чому? (бо не знаємо як).
- (слайд 3) Прочитайте епіграф, поясніть його.
Відкрий. Це чиста сторінка,
На ній немає ні слова.
Мов лілії ніжна пелюстка,
Тремтить білизна загадкова (Ліліана Арнаутова).
Вчитель демонструє чистий аркуш. Отож,ми готуємось сьогодні до свята і від того ,що з’явиться на ваших аркушах і від вашого старання залежить чи прочитає святий Миколай листи від вас.
ІІ. Повідомлення теми та мети, завдань уроку (слайд 4).
1). Повідомлення теми (запис на дошці)
2). Повідомлення мети уроку:
- з’ясуємо поняття листа, його видів, структури;
- проаналізуємо мовне оформлення листа;
-дізнаємося що таке адреса, адресат (відправник), адресант, індекс, P.S.;
-підготуємось до написання власного листа;
-розширимо знання про українські традиції, зокрема, про свято Миколая.
3). Цілі уроку учні формують самі.
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.
1).Опрацювання теоретичного матеріалу (на основі слайдів 5,6,7).
- Пояснення вчителя з елементами бесіди.
2). За дві хвилини створіть асоціативний кущ слів, які мають відношення до слова «лист».
ІV.Формування вмінь.
А осі і ваші перші листи від святого Миколая (черговий роздає листи з чобітка).
Але ми потягнемо інтригу.
1). Робота в парах.
- Розглянути конверти, дослідити послідовність написання адреси, звернути увагу на скорочення.
- Порівняти послідовність написання адреси відправника і адресата.
2). Практичне завдання. Робота в зошиті.
Записати свою адресу , використовуючи відомості з домашнього завдання)
Аналіз записів у зошитах.
3). Кортить дізнатись, що написав вам святий Миколай.
Акуратно відріжте ножицями бік конверта
Вітаю тебе, любий друже!
З радістю пише тобі святий Миколай.
Колись полюбив мене Господь і дозволив здійснити заповітну мрію: приносити дітям щороку дарунки та любов. З того часу я мандрую світом і радую дітлахів.
Ось і зараз маю багато приємних клопотів, адже щодня отримую та читаю листи від дітей. Вони пишуть про свої успіхи та мрії. А незабаром, у день святого Миколая, вони отримають від мене подарунки.
Сподіваюсь і ти, любий друже, маєш приємні новини. Розкажи мені про це у своєму листі. Я з нетерпінням чекатиму. Успіхів!
Святий Миколай.
10.12.2013 року.
4). Робота в парах.
- Поділіть текст листа на структурні частини (робота олівцем), запишіть їх у зошит.
-Дайте відповіді на запитання:
1.Який відмінок використано при звертанні?
2.Які слова ввічливості використав автор?
3.Чи допустив автор помилки, виправлення?
-Дайте відповіді на запитання:
1.Цей лист приватний , діловий чи вітальний?
2.Де можна використати знання про написання листа у світі сучасних технологій?
Відповіді учнів.
5).Редагування тексту листа, який написала дівчинка святому Миколаю.
Любий отче Миколай ,
Ти усе про мене знаєш.
З висоти небес спустися,
Серця лагідно торкнися -
Хай засвітиться любов’ю,
Принесе душі здоров’я.
Буду чемна і слухняна,
Все робитиму старанно.
Хочу отче як і ти
Мир і радість всім нести.
(відсутні підпис та дата)
VІ. Рефлексивно-оцінювальний етап (слайд 8).
(слайд 9).
VІІ. Домашнє завдання.Детальне домашнє завдання учні прочитають у P.S.(опрацювати тему14, написати лист-прохання, лист-побажання, створити умовний конверт і записати адреси відправника та адресата).
1. Порівняти послідовність написання адреси відправника і адресата.
2. Поділіть текст листа на структурні частини (робота олівцем), запишіть їх у зошит
3. Редагування тексту листа, який написала дівчинка святому Миколаю.
Любий отче Миколай ,
Ти усе про мене знаєш.
З висоти небес спустися,
Серця лагідно торкнися -
Хай засвітиться любов’ю,
Принесе душі здоров’я.
Буду чемна і слухняна,
Все робитиму старанно.
Хочу отче як і ти
Мир і радість всім нести.
1.Розглянути конверти, дослідити послідовність написання адреси, звернути увагу на скорочення.
2. Дайте відповіді на запитання:
а.Який відмінок використано при звертанні?
б.Які слова ввічливості використав автор?
в.Чи допустив автор помилки, виправлення?
3. Редагування тексту листа, який написала дівчинка святому Миколаю.
Любий отче Миколай ,
Ти усе про мене знаєш.
З висоти небес спустися,
Серця лагідно торкнися -
Хай засвітиться любов’ю,
Принесе душі здоров’я.
Буду чемна і слухняна,
Все робитиму старанно.
Хочу отче як і ти
Мир і радість всім нести
1. Порівняти послідовність написання адреси відправника і адресата.
2.Дайте відповіді на запитання:
а.Цей лист приватний , діловий чи вітальний?
б.Де можна використати знання про написання листа у світі сучасних технологій?
3. Редагування тексту листа, який написала дівчинка святому Миколаю.
Любий отче Миколай ,
Ти усе про мене знаєш.
З висоти небес спустися,
Серця лагідно торкнися -
Хай засвітиться любов’ю,
Принесе душі здоров’я.
Буду чемна і слухняна,
Все робитиму старанно.
Хочу отче як і ти
Мир і радість всім нести
1.Розглянути конверти, дослідити послідовність написання адреси, звернути увагу на скорочення.
2.Дайте відповіді на запитання:
а.Цей лист приватний , діловий чи вітальний?
б.Де можна використати знання про написання листа у світі сучасних технологій?
3. Редагування тексту листа, який написала дівчинка святому Миколаю.
Любий отче Миколай ,
Ти усе про мене знаєш.
З висоти небес спустися,
Серця лагідно торкнися -
Хай засвітиться любов’ю,
Принесе душі здоров’я.
Буду чемна і слухняна,
Все робитиму старанно.
Хочу отче як і ти
Мир і радість всім нести
Вітаю тебе, любий друже!
З радістю пише тобі святий Миколай.
Колись полюбив мене Господь і дозволив здійснити заповітну мрію: приносити дітям щороку дарунки та любов. З того часу я мандрую світом і радую дітлахів.
Ось і зараз маю багато приємних клопотів, адже щодня отримую та читаю листи від дітей. Вони пишуть про свої успіхи та мрії. А незабаром, у день святого Миколая, вони отримають від мене подарунки.
Сподіваюсь і ти, любий друже, маєш приємні новини. Розкажи мені про це у своєму листі. Я з нетерпінням чекатиму. Успіхів!
Святий Миколай.
10.12.2013 року.
Вітаю тебе, любий друже!
З радістю пише тобі святий Миколай.
Колись полюбив мене Господь і дозволив здійснити заповітну мрію: приносити дітям щороку дарунки та любов. З того часу я мандрую світом і радую дітлахів.
Ось і зараз маю багато приємних клопотів, адже щодня отримую та читаю листи від дітей. Вони пишуть про свої успіхи та мрії. А незабаром, у день святого Миколая, вони отримають від мене подарунки.
Сподіваюсь і ти, любий друже, маєш приємні новини. Розкажи мені про це у своєму листі. Я з нетерпінням чекатиму. Успіхів!
Святий Миколай.
10.12.2013 року.
Вітаю тебе, любий друже!
З радістю пише тобі святий Миколай.
Колись полюбив мене Господь і дозволив здійснити заповітну мрію: приносити дітям щороку дарунки та любов. З того часу я мандрую світом і радую дітлахів.
Ось і зараз маю багато приємних клопотів, адже щодня отримую та читаю листи від дітей. Вони пишуть про свої успіхи та мрії. А незабаром, у день святого Миколая, вони отримають від мене подарунки.
Сподіваюсь і ти, любий друже, маєш приємні новини. Розкажи мені про це у своєму листі. Я з нетерпінням чекатиму. Успіхів!
Святий Миколай.
10.12.2013 року.
Вітаю тебе, любий друже!
З радістю пише тобі святий Миколай.
Колись полюбив мене Господь і дозволив здійснити заповітну мрію: приносити дітям щороку дарунки та любов. З того часу я мандрую світом і радую дітлахів.
Ось і зараз маю багато приємних клопотів, адже щодня отримую та читаю листи від дітей. Вони пишуть про свої успіхи та мрії. А незабаром, у день святого Миколая, вони отримають від мене подарунки.
Сподіваюсь і ти, любий друже, маєш приємні новини. Розкажи мені про це у своєму листі. Я з нетерпінням чекатиму. Успіхів!
Святий Миколай.
10.12.2013 року.
Вітаю тебе, любий друже!
З радістю пише тобі святий Миколай.
Колись полюбив мене Господь і дозволив здійснити заповітну мрію: приносити дітям щороку дарунки та любов. З того часу я мандрую світом і радую дітлахів.
Ось і зараз маю багато приємних клопотів, адже щодня отримую та читаю листи від дітей. Вони пишуть про свої успіхи та мрії. А незабаром, у день святого Миколая, вони отримають від мене подарунки.
Сподіваюсь і ти, любий друже, маєш приємні новини. Розкажи мені про це у своєму листі. Я з нетерпінням чекатиму. Успіхів!
Святий Миколай.
10.12.2013 року.
Вітаю тебе, любий друже!
З радістю пише тобі святий Миколай.
Колись полюбив мене Господь і дозволив здійснити заповітну мрію: приносити дітям щороку дарунки та любов. З того часу я мандрую світом і радую дітлахів.
Ось і зараз маю багато приємних клопотів, адже щодня отримую та читаю листи від дітей. Вони пишуть про свої успіхи та мрії. А незабаром, у день святого Миколая, вони отримають від мене подарунки.
Сподіваюсь і ти, любий друже, маєш приємні новини. Розкажи мені про це у своєму листі. Я з нетерпінням чекатиму. Успіхів!
Святий Миколай.
10.12.2013 року.
Вітаю тебе, любий друже!
З радістю пише тобі святий Миколай.
Колись полюбив мене Господь і дозволив здійснити заповітну мрію: приносити дітям щороку дарунки та любов. З того часу я мандрую світом і радую дітлахів.
Ось і зараз маю багато приємних клопотів, адже щодня отримую та читаю листи від дітей. Вони пишуть про свої успіхи та мрії. А незабаром, у день святого Миколая, вони отримають від мене подарунки.
Сподіваюсь і ти, любий друже, маєш приємні новини. Розкажи мені про це у своєму листі. Я з нетерпінням чекатиму. Успіхів!
Святий Миколай.
10.12.2013 року.